PostNL

Reviews voor PostNL in Roosendaal

Ik heb een hele leuke tijd bij PostNL gehad. Ik heb er vier jaar als zaterdagbezorger gewerkt en een jaar als postbezorger (vijf dagen per week). De werksfeer was zeer goed. Ik heb op vier verschillende depots gewerkt, maar op één na waren alle collega’s ontzettend aardig, belangstellend en gezellig. Ik ben daardoor altijd met plezier naar het werk gegaan. De vriendschap die ik op het werk heb gevonden, is mij veel waard en zal ook blijven. Ik vond het een voordeel dat ik veel verschillende wijken mocht lopen, zodat ik veel afwisseling in het werk had. Verder vond ik mijn leidinggevende en de medewerkster van de administratie erg aardig en begripvol. Een nadeel was het salaris in verhouding tot het werk. Het werk kon behoorlijk zwaar zijn, en toch verdiende ik het minimumloon. Een ander nadeel was de verdeling van de uren. Ik werkte ongeveer 3,5 uur per dag (16 uur per week), maar twee dagen van 8 uur was beter geweest in verband met mijn studie. Om deze twee redenen ben ik op zoek gegaan naar een andere baan en die heb ik ook gevonden. Daarom neem ik over een maand afscheid bij PostNL, na een mooie tijd!
Pluspunten
Leuke collega’s, fijne leidinggevende en administratief medewerkster, gevarieerd werkaanbod
Minpunten
Minimumloon, verdeling van de uren
Het is hard werken, maar het geeft elke keer weer voldoening als alle post is gesorteerd en kan worden bezorgd op tijd.
fijne werkomgeving en de bewoners zijn ook erg leuk, elke dag is een andere dag die nooit het zelfde is
Pluspunten
afwisselend werk
Minpunten
bij slecht weer gaat het werk door en daardoor vallen er weleens ongelukken
Post sorteren. Eerst op straat en op huisnummer. Ook bij hier geen uitzicht op een vaste baan. Heb daar ook een half jaar tussentijds niet gewerkt.
Heel fijn gewerkt al die tijd maar door ziekte ivm zwangerschap ging het helaas niet meer.
Teveel om op te noemen. Alle werkvelden doorlopen. Nodig me maar uit!
Pluspunten
Vrijheid
Minpunten
Teveel administratie (waar niemand iets mee doet!)
ik heb hier 30 jaar gewerkt met plezier directie goed leuke collega s veranderingen contact met klanten
eigen baas, eigen route bepalen en rijden helaas maar tijdelijk
Pluspunten
eigen baas
Minpunten
tijdelijk
Werken bij de PostNL als postbezorger was voor mij leuk werk. Het is eigenlijk heel simpel je krijgt een wijk toegewezen en daar bezorg je de post. En je kan het werk makkelijk combineren met andere werkzaamheden.
Pluspunten
Je kan zelf ongeveer bepalen hoelaat je begint.
Minpunten
Je moet door weer en wind, dus dat kan af en toe best vervelend zijn.
Een typische dag op PostNL was op tijd aanwezig zijn, beginnen met voorbereiden en tijdens deze handeling kunnen en mogen praten met collega's, waarna je wegreed en een wijk bezorgde. Ik ken dankzij PostNL meerdere wijken in de buurt van Roosendaal erg goed. De collega's waren gezellig. De leidinggevenden waren aardig en meelevend. Het moeilijkste van de baan was de verandering van de werkzaamheden per dag en het slechte weer. Het leukste was de eigen invulling van de taak die je kreeg.
Pluspunten
Aardige mensen
Minpunten
Slecht weer is jammer
Voor mij was dit een bijbaantje naast mijn studie. Autorijden vind ik leuk en daarom ben ik daar gaan werken. Het werk is afwisselend door de verschillende routes die ik mocht rijden en de opdrachten waren verschillend.
Het voordeel om te werken bij Postnl vond ik het vroeg beginnen. Iedere dag weer een uitdaging om de post op tijd gesorteerd en afgevoerd te hebben, met af en toe een grap en een grol van mijn collega`s.De tijd ging heel snel voorbij.Na werktijd( altijd variabel) nog volop tijd om op mijn kleinkinderen te passen.
Pluspunten
Gratis koffie, thee of soep
Minpunten
Na 3 jaar helaas een verplichte werkpauze van minstens 3 maanden
Je werkt gemiddeld 3 uur per dag van dinsdag tot en met vrijdag, dus er blijft genoeg vrij tijd over. verder vond ik het een uitzichtloos baantje .
Pluspunten
veel vrije tijd, je kan je eigen uren inplannen
Minpunten
de post weegt ongelooflijk zwaar op sommige dagen.
Het is een vrij eenzame wereld. Je haalt de post op bij een depot en je ziet je collega's nauwelijks. Voordeel van deze baan is dat je genoeg tijd overhoudt voor school, ander werk en vrije tijd.
Pluspunten
Veel vrije tijd
Minpunten
Hard werken, weinig contact met leidinggevende