PostNL

Reviews voor PostNL in Oss

Ik begin met te vertellen dat er sinds 1999 veel, heel veel veranderd is bij PostNL. alleen de naam is al 4 of 5 keer veranderd. Het werk dat ik moet doen is niet veel veranderd op zich, het correct bezorgen van post en pakketjes. Wel is de sfeer veranderd door de vele veranderingen bij PostNL en dat vind ik wel jammer. Het zijn onzekere tijden voor vele mensen. Heb veel collega's zien vertrekken, al of niet uit vrije wil. Maar met m'n collega's, die er nog over zijn, proberen we ons uiterste best te doen om alles op tijd weer bezorgd te krijgen. We houden zo nu en dan een dart tournooitje, om ook buiten het werk om, even een keer bij elkaar te zijn onder het genot van een hapje en een drankje!
Pluspunten
In goed overleg is veel mogelijk!
Minpunten
De vele veranderingen.
Was voorheen een super leuk bedrijf nu niet maar volledig afgebroken
Minpunten
Er is geen goede werksfeer en wordt niet geluisterd naar de mensen
In het sorteercentrum stond de kwaliteit van het 'product' heel erg centraal. Er waren veel regels met betrekking tot het sorteren. De taken waren zo verdeeld, dat sorteerders in principe niet van hun plek af mochten, er was een vaste werkstructuur, regelgeving met betrekking tot herstelpost, pakketten en het stieken van post. Dit alles was bedoeld om de kwaliteit te verhogen. Ondanks strikte regels waren de medewerkers van PostNL allemaal heel erg betrokken en gemotiveerd. Als er bijvoorbeeld wijken niet op tijd klaar dreigden te zijn, werd alles in werk gesteld om dit toch voor elkaar te krijgen. Zo nu en dan werden medewerkers na drukke dagen ook beloond voor hun prestaties.
Pluspunten
Beloningen na werken
Minpunten
Strikte regelgeving
vrije baan die je zelf invuld. Fijne collega's maar weinig contact. Fijn om buiten te kunnen werken.
Pluspunten
buiten werk
Minpunten
weinig uren
Werken als postbezorger betekent dat je zelfstandig kunt werken en je eigen tijd in kan delen. Hoewel je tijdens het postbezorgen alleen op pad bent is er toch fijn contact met collega's bij de punten waar je de post op haalt. En ook het contact met de leidinggevenden is goed. Het is geen moeilijke/uitdagende baan, maar wel fijn dat het zo flexibel is.
een baan met afwisseling, veel buitenlucht, veel beweging door afwisseling lopen en fietsen,contact met mensen,veel vrijheid, mis alleen het binnenwerk voor enkele uren en dus het contact met andere collega, s.
ik ben nu 2 weken begonnen met postbezorgen. Ik vertrek rond 11 uur van huis om mijn post op te halen bij het depot, dan ga ik op de fiets de post rondbrengen.dit is best wel zwaar, want de 2 tassen wegen per stuk ongeveer 20 kg.ik ben goed begeleid op mijn 1e dag en dat is wel erg fijn, want zo krijg je goede tips te horen.
Pluspunten
niet vroeg beginnen en korte dagen werken
Minpunten
post komt vaak niet op tijd, of de post is slecht gesordeert