PostNL

Reviews voor PostNL in Maastricht

leuke baan omdat je de tijd aan jezelf hebt en geen baas die over je schouder mee kijkt. Verder ook erg fijn omdat je in de buitenlucht bent
Pluspunten
werken in buitenlucht
Minpunten
onregelmatige werktijden
PostNL wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Hebben altijd wel een antwoord waar ze weer mee wegkomen. Teamleider neemt vaak de telefoon niet op maar bellen jou wel s’avonds als ze wat van je moeten. Weinig contracturen maar wel moeiteloos het dubbele laten draaien wegens personeels gebrek. Je moet geld bijleggen om de fietsreperaties te bekostigen de vergoeding hiervoor steld niks voor. Je kunt er niet van leven/ geen vaste contracten. Uitbuiters die de naam Koninklijk ....niet waard zijn. Wel hoge eisen stellen tegenover een belachelijk laag loon. Herkennen zich nooit in een klacht. Je moet letterlijk echt alles zelf doen.
Pluspunten
Geen baas die op je vingers kijkt, maar dat is het dan ook.
Minpunten
Dat zijn er te veel om op te noemen.
Ik was aanvankelijk positief begonnen als fietsbezorger in de decembermaand. Ik kreeg de indruk dat het een bedrijf betrof dat zich bekommerde om haar personeel, "belangrijk is dat jij je prettig voelt" was een van de slogans tijdens de introductie. Ik had slechts een wijk als fietsbezorger en een fijne wijk. Wel was het vervelend dat het een wijk betrof vanuit een depot ver van het gebied waar ik aanvankelijk voor had gesolliciteerd. Maar goed, ik had werk dacht ik bij mezelf. Na die decembermaand was ik in dienst gekomen en toen begon het pas echt. Aanvankelijk kreeg ik een jaarcontract van 7 uur per week, maar dat liep al snel op tot 12-15 uur per week met minimaal twee tot drie lopen op de piekdagen: de dinsdag, donderdag en zaterdag. Al snel wordt je aangespoord om meerdere lopen aan te nemen, vanwege ziekmeldingen bijvoorbeeld. Je bent jong en plichtsgetrouw, wilt werken, dus trapt daar in. Daardoor werd ik altijd als een van de eersten gebeld om extra wijken te nemen bij ziekmeldingen. Ook tijdens mijn andere werk. Ziekmeldingen die overigens nooit gecontroleerd worden. Zo ook de zaterdag voor het Pinksterweekend met 25 graden of hoger waar ik drie lopen moest lopen. Krijg je er wat voor terug als je een dag wat minder wilt? Nee, dat gaat niet, omdat ze lopen kwijt moeten en te weinig personeel hebben (altijd). Zo worden welwillende keurige bezorgers de dupe van lamzakken die zich vaak ziek melden als het hen uitkomt. Er waren dagen bij dat ik 20 kilometer liep te bezorgen, door weer wind, variërend van 5 - 30 graden. Op zo'n dag heb je geen energie meer over voor - meer...
Pluspunten
leuke collega's op het depot, leuk Kerstpakket
Minpunten
organisatie, planning, laag salaris en fietsvergoeding, weinig waardering, geen goede balans tussen werk en privé
PostNL is een leuk bedrijf om in te werken. Het is een zware baan omdat je heel erg veel post met je mee moet nemen als je een grote loop hebt. Het leuke van de baan is dat je veel buiten bent en je het veel vrijheid hoe je je baan kan invullen.
Pluspunten
Veel zlefstandig werken.
Minpunten
Zware tassen
werk op heel laag niveau. was voor mij een heel tijdelijk oplossing
Pluspunten
goede urenregistratie
Minpunten
niet mijn droombaan
- Prettige samenwerking met mijn leidinggevende - Veel zelfstandigheid - Constante verandering in de bedrijfsprocessen houdt het werk interessant
-Je wordt goed voorbereid. -Gezellige collega's. -Zeer zelfstandig werk. -Professionele maar gezellige leidinggevende. -Belangrijk werk! -Veel buiten.
Pluspunten
Gezellig, met kerst veel lekkers, ze letten vaak op jou woon gebied.
Minpunten
Het weer kan tegenzitten en soms zwaar fietsen.
Veel gezelligheid, leuk bedrijf, productieve werkomgeving
kerstpost drukte laden en lossen vrachtwagens ok hardwerkende mensen winterweer in het zonnetje buiten postbestellen
Pluspunten
gratis koffie
Minpunten
in de regen post bezorgen
Post rondbrengen. Post sorteren. Pakjes rondbrengen. Iedere dag in de buitenlucht wat heerlijk was in die tijd.
heb 40 jaar met veel plezier gewerkt,maar ben nu aan een nieuwe uitdaging toe