PostNL

Reviews voor PostNL in Leeuwarden

Een typische dag. Je staat vroeg op, je komt op je werk en er word veel structuur in werkzaamheden geboden. Ik werkte als uitzendkracht samen met andere Caparis medewerkers. De mensen waren altijd erg gemoedelijk en een praatje maken zat er altijd wel in. Werkzaamheden waren onder ander, pakketen sorteren en op de lopende band gooien. Ik vond het werk na langere tijd eentonig. Zelf ben ik wel geneigd meer uitdaging op te zoeken.
saai werk en weinig loon, was verder wel gezellig alleen niemand mocht de baas
Een leuke parttime baan bij die over het algemeen goed te combineren is met andere bezigheden zoals werk of studie. Veel in de buitenlucht, zelfstandig en flexibel.
Het zijn altijd lange wachtrijen. De trainingen helpen ontzettend.
Pluspunten
Kantine boven
Minpunten
Lange wachtrijen
word niet erg gewaarderd moet altijd letten dat ik de gewerkte tijd krijg.
met collegas op depot is gezellig en in de buitenlucht werken is heerlijk en de klanten kennen jou als hun gezicht. fijne baan. maar door bezuinigingen sfeer management en bedrijfscultuur niet erg over te spreken
Pluspunten
lekker buiten
Minpunten
veel veranderingen door bezuinigingen
Op zoek naar meer uitdaging. Vaak het zelfde antwoord moeten geven.
Pluspunten
flexibele werktijden
Minpunten
lange dagen, vaak de zelfde antwoorden
Vacature staat vol leugens. Ongevraagd advies wordt niet gewaardeerd, want dat valt niet binnen je takenpakket. Je moet klanten helpen, punt uit. Adviezen naar boven toe komen komt negatief op je beoordeling terug. Definitie van Empathie bij Cendris is tegen klant zeggen dat je het vervelend vindt, meer mag je niet zeggen. Dat is alles behalve empatisch. Alle slechte verhalen over het werken in een callcenter komt door mede door een bedrijf als Cendris. Cendris is een dochter van PostNL, maar werkt ook in opdracht van PostNL. Als er bij PostNL iets niet klopt, en je doet een verbetersuggestie, dan gaat dit ten koste van Cendris. Want als het probleem wordt verholpen, bellen er minder klanten en krijgt Cendris minder van PostNL. Dit is een hele ongezonde bedrijfsstructuur, en dit merk je in alles. Een verbetervoorstel zal daarom ook nooit de juiste personen in PostNL bereiken, daar zorgt Cendris wel voor. Cijfers die je moet halen zijn gebaseerd op gemiddelde waardes waarbij ze waardes meegerekend hebben van medewerkers die niet de juiste gespreksmethodes gebruiken (en er vaak ook niet lang werken). Hierdoor zijn onhaalbare waardes onstaan waardoor veel stress ontstaat omdat niemand deze waardes halen kan met het toepassen van de correcte gespreksstructuur.
Pluspunten
Minpunten
Alleen maar
Gezellige werkomgeving veel binnen werk samen werken met collega's ,daarna indien mogelijk naar buiten om je werk af te maken.
Minpunten
Weet niet wat de dag je brengt, en hoe lang je moet werken.
Erg leuke collega's. Veel weerstand aan de telefoon. Beleid van Cendris is erg slecht.
opleiding postbezorger geleerd een bus ter beschikking voor de pakketten uit te rijden bedrijfskleding
Gezellige werkomgeving met leuke collega´s. Afwisselende baan, ene keer administratief en de andere keer telefoondienst, weer een andere keer op zaal werken met de chauffeurs en hun pakketten.
De afdeling waar ik werkte daar zaten zeer leuke en creatieve mensen maar voor de rest was PostNL (Cendris) als werkgever niet denderend. Slecht georganiseerd en je verdiend er weinig.
Pluspunten
Gezellige werksfeer
Minpunten
Slechte voorzieningen (oude computers, kapotte stoelen, niet verstelbare bureaus.
Goede begeleiding op de werkvloer. De collega's in Leeuwarden waren goud. De uren waren oké. Van 8 tot plm 11 uur.
het begin van de dag begint met het aannemen van de ziekte meldingen en het herbezetten van de diensten. Daarna het werk verdelen en begeleiden en zo nodig bijsturen. Na afloop van de uitvoerende werkzaamheden is het tijd voor de administratie zoals urenverantwoording en ander administratieve werkzaamheden. Ook de planning voor de volgende dag word doorgenomen en eventueel aangepast. Dit gebeurt allemaal in overleg met de andere collega teamleiders.
Pluspunten
Veel vrijheid, verantwoording, werken met mensen
Minpunten
Tijdsdruk om in korte tijd een hoogwaardig post product neer te zetten
Wij hebben altijd goed samengewerkt met vrolijke collega's. We hebben elkaar goed geholpen. Ik had goede collega's en een goede onderlinge verstandhouding. Als het nodig was hielpen we elkaar met het werk. Ik vond het leuk dat ik veel verschillende taken had. Ik heb hierdoor veel ervaring opgedaan. Iedereen was flexibel. Sommige taken waren ingewikkelder, maar omdat iedereen bereid was elkaar te helpen lukte het goed. Ik heb hier geleerd hoe belangrijk en plezierig het is om goed samen te werken. Ik kon al snel en nauwkeurig werken en dat heb ik ook in deze baan toegepast.
Pluspunten
Alles ging in goed overleg
het werken in de buiten lucht en de mensen die in de buurt wonen is een goede werk omgeving
Pluspunten
zelfstandig werken
Minpunten
het weer
Piek en dal dagen. Rustig te blijven in soms wel een hectisch bedrijf Maken een mooi bedrijf kapot. Prettig. Vindt het moeilijkst concentratie op straat. buitenleven.
Pluspunten
je hoeft nooit achter je geld aan
Minpunten
Dat ze het bedrijf steeds verder uitkleden zodat het werk steeds eentonigerwordt
Ik begin 's morgens vroeg (6.30 uur) en vind het leuk om mijn collega's weer te zien. Ik krijg de routegegevens en vertrek dan in de auto. Na ongeveer 2 tot 3 uur ben ik klaar met de eerste route. Dan even koffie pauze en verder met de volgende route. Om ca. 13.30 uur ben ik klaar en praat dan nog na met collega's om daarna naar huis te gaan. Voordat ik chauffeur werd liep ik als postbode op straat en dat mis ik wel omdat je toen veel meer contact had met de mensen.
werk vind ik heerlijk om te doen en je blijft er vit en gezond bij.
Pluspunten
leuke werk omgeving
Minpunten
geen min punten
Ik heb er 3 jaar met veel plezier gewerkt. De werkdruk is momenteel hoog omdat de klantenbeoordeling hoog in het vaandel staat. Dit houd in dat de klant beoordeelt of je goed genoeg bent of niet. Dit is minder leuk. De werksfeer is wel heel prettig met prettige collegas.