PostNL

Reviews voor PostNL in Katwijk aan den Rijn

Toen ik aangenomen werd, was het echt leuk. Hoefde toen maar om 7:15 uur te beginnen tot ongeveer 11:00 uur. Er werden niet constant mensen weggestuurd en teams werden niet constant uit elkaar gehaald om de tekorten op te splitsen. Tegenwoordig werk ik om 6:30 uur, maar heb vele collega’s die wel al om 5:00 of 5:30 uur beginnen. Terwijl je dezelfde tijd eindigt als toen met 7:15 uur. Misschien vind je dat niet erg, maar ze willen nu wéér het gaan vervroegen naar 4:00 uur. De werkdruk is hoog, mensen zijn ongelukkig en het is gewoon slecht geregeld. Maar PostNL heeft zoveel herorganisaties dat je het gewoon niet meer bijhoudt. De ene maand moet je het op deze manier doen en de andere maand zo en daarna weer op de oude manier.
Stoffig, vieze sorteerkasten, veel te warm, met timer klokken of je wel snel genoeg sorteert, 15 min pauze waarvan 5 min. lopen naar de "kantine" en in de rij staan bij koffieapp Communicatie naar personeel agressief, dus je gaat mee met de volgende beslissingen en je hebt 2 keuzes: a) je werkt mee en houdt je mond of b) je rot op. De onzekere toekomst en van a naar b naar c verhuizen van de werklocatie en de manier waar ze vooral met het personeel dat daar al hun hele leven werkt mee omgaan is voor mij de reden om er zsm weg te gaan. Verder vond ik mijn team top, maar de kans dat die uit elkaar werd gehaald was ook vaak aanwezig.
Pluspunten
vroeg thuis 's morgens
Minpunten
vroeg opstaan, geen sociaal leven
Helaas waren er binnen Post.nl geen doorstroom mogelijkheden voor mij en kans op een vaste aanstelling gezien ze met kleine contracten werken. Tevens was er weinig communicatie waardoor productieprocessen trager verliepen dan nodig was. Dit heeft overigens geen invloed gehad om mijn werkhouding die iedere dag gedisciplineerd en positief was.