PostNL

Reviews voor PostNL in Heemskerk

In de zomer is post bezorgen voor PostNL hartstikke leuk. Het is lekker weer, je brengt post rond en je praat met mensen op straat. Alleen sta je er wel bijna altijd alleen voor. Je moet je post ophalen in een garagebox in een achteraf straatje waar je je collega's vaak 2 minuten ziet. Mocht er iets mis zijn met de post, dan moet je dit zelf oplossen. Ook als het regent sta je er alleen voor, maar jij krijgt wel de klachten als de post te nat geregend is. Daarnaast vond ik erg opvallend hoeveel er bezuinigd werd bij PostNL. Ik heb er maar 4 maanden gewerkt, maar in die periode was mijn wijk al gedevalueerd van 3,5 uur naar 2 uur en 45 minuten. Voor hetzelfde werk kreeg ik 4 maanden later al bijna een uur minder betaald. Dit en het feit dat je er altijd alleen voor stond, maakten dat ik ben gestopt als postbezorger.
Pluspunten
Lekker buiten
Minpunten
Eenzaam
Om 12.00 wordt ik verwacht op het depo, waar ik de tassen sorteer met mijn collega's. Hierna zoek ik mijn eigen post uit plus eventuele folders. De post, eventuele folders, bezorg ik op de voor mij bestemde postcode. Er wordt van de postbezorgers verwacht de post voor 17.00 te hebben bezorgd. Voor elke dag staat er een bepaalde looptijd. Dit lukt niet altijd, en kan mijn looptijd per dag met een half uur aanpassen. Voor het werk wat er verricht moet worden binnen de looptijd, valt salaris tegen.
Pluspunten
zelfstandig, maar ook met collega's
Minpunten
Het weer in Nederland kan regelmatig onstuimig en nat zijn