PostNL

Reviews voor PostNL in Emmen

Je haalt vanaf rond de middag je post op voor de route die je hebt. Over het algemeen heb je een vaste route. Je werkt aan één stuk door. Je mag wel een koekje drinken bij je hebben enzovoort. Je brengt de post rond in ieder geval vóór 17 uur, wat soms lastig is als beginneling/ er erg veel post/reclame is. Op sommige dagen is er veel post/ reclame en op andere dagen weinig. De drukke dagen waren bij mij vaak dinsdag, donderdag en zaterdag. op woensdag en vrijdag was ik vaak vrij snel klaar. Maar dit kan afhankelijk zijn van de woonplaats en/of route. Ik vond het leuk om te doen, je bent buiten en dus vrij, ik vond het niet erg om alleen te werken, je ziet veel mensen en je leert als bonus de omgeving goed kennen haha. Je moet wel betrouwbaar en zorgvuldig om gaan met de post, de inhoud is vertrouwelijk en de post is vaak kwetsbaar. Je leert efficiënt te zijn om de post (en soms reclame) zo snel mogelijk rond te brengen. Je moet een goede, geschikte eigen fiets hebben, als je route in een woonwijk ligt tenminste.
Pluspunten
Het is buiten, het is vrij en je ziet veel mensen.
Minpunten
vaak moet je wel een vaste periode beschikbaar zijn dus daarin is vaak weinig mogelijkheid, Je moet het leuk vinden om buiten te zijn en je moet ook met slecht weer, De tassen zijn soms zwaar en je moet een goede geschikte fiets hebben, Weinig loon voor soms hard werken
zeer sociaal vrij werk, waar je te maken krijgt met verschillende soorten mensen ui onze samenleving. Nooit saai dus.