PostNL

PostNL Reviews

Nederland1.616 reviews

1.616 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 1.669 reviews

Prettige werkgever die netjes op tijd betaald

Vond het een prima bedrijf om voor te werken. Als je full-time wilt werken (als CE chauffeur) moet je verplicht dag / nacht dienst doen en dat wilde ik niet vandaar dat ik ben weg gegaan.Wordt niet geknibbeld aan gewerkte uren, en keurig op tijd betaald, dat maak je in de CE wereld helaas maar al te vaak anders mee...Sommige zaken kunnen beter georganiseerd worden, efficiënter ook. Maar het werk als chauffeur is hier prima.

Ontslagen omdat je ziek bent

Ik wil graag positief beginnen en zeggen dat het werk zelf en het solicitatiegesprek een prettige ervaring waren.Voor de enigste dag die er werkte vond ik het werk hartstikke leuk.Echter is die ene dag ook het enigste wat mij gegund was.Ik deed die dag mijn werk gewoon prima, ik hoorde er geen klachten over van mijn collegas.Nee, de dag erop was ik onderweg en voelde ik mij al ietswat misselijk maar dacht dat ik wel door de dag zou komen.Bij het tweede busstation stond ik echter (in de bosjes) te kotsen en voelde ik mij absoluut niet in staat om te werken.Ik heb dit zo snel mogelijk laten weten aan mijn contactpersoon wiens naam ik anoniem houd.Ik wist niet of ik mij de volgende dag wel goed zou voelen gezien hoe vreselijk ik mij die dag voelde, dus ik kon niet beloven dat ik de volgende dag op werk zou kunnen komen.Volgende dag probeer ik uit bed te stappen en voelde ik een bonzende hoofdpijn en was het lastig voor mij om overeind te blijven staan, dus met veel tegenzin meld ik mij weer ziek bij mijn contactpersoon.Rond 12 uur krijg ik een telefoontje dat mijn contract was beeindigd omdat ik mij twee dagen achter elkaar ziekmeld en dat dit "geen goed signaal afgeeft".Mijn contactpersoon was niet bereid om naar mijn redenering te luisteren en heeft zonder pardon mijn contract opgezegd.Dus mijn advies voor dit bedrijf is niet ziek worden of uberhaupt niet soliciteren, je wordt hier als vuil behandeld door de higher ups.

Zelfstandig

Fijne zelfstandige baan wel zwaar en veel lopen en fietsen. Door weer en wind sneeuw etc Sollicitatie kan volledig online en snel. Het verloop is wel groot.

Eerste indruk: Goede begeleiding voor onervaren postbezorgers.

Ik ben onder indruk dat ik eerste ervaring heb opgedaan. Er is wel wandeltraining voor mij als ideaal.

Postnl is leuk als je van routine houdt.

Postnl is een prima werkgever. Ze betalen best goed en ze zijn overal erg flexibel mee. Het is verder wel fysiek werk, dus hou daar rekening mee.En klok altijd in als je binnenloopt op het depot, en klok uit als je klaar bent met je route. Klok bij je laatste route uit zodra je klaar bent op het depot ter afsluiting van je dienst.

Pluspunten

Eigen vrijheid

Minpunten

Spierpijn

PostNL is hard werken voor weinig

Post bezorgen is heel hard werken. Bij alle weersomstandigheden. Je krijgt een laag salaris waarvoor je heel wat moet doen in korte tijd. De wijken worden constant omlaag gezet. Steeds minder tijd voor hetzelfde werk. Je fiets rij je regelmatig kapot door veel te zware tassen. Dat kan je ook nog is zelf betalen. Fietsvergoeding is een schijntje. Pluspunt is dat je veel vrijheid hebt en op het depot leuke collega's tegenkomt.

Nieuwegein makkelijker bereikbaar

Goede werksfeer en werktijden leuke collega’s en schone werkplek mooie werktijden overdag en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn er prima en fijne werkkleding

Pluspunten

Coffee machine

Minpunten

Yes

Je bent er maar een nummer...

Het begon al apart met een telefonische sollicitatie door een slecht Nederlands sprekende telefoniste, die meteen om al je gegevens vroeg. In principe ben je zo aangenomen. Dan begint de ellende pas: slechte communicatie, je elke dag opnieuw voorstellen, doorgeschoven na een andere afdeling, vriendjespolitiek, geen begrip als je een ziek kind moet ophalen (niet ons probleem of mijn kind zegt de leiding). Collega's die letterlijk elkaar loopt te verraden en verlinken als je eventjes een slokje water haalt of wel 1 minuut te lang pauze had of dat je ''alweer'' naar de wc moet... Spontaan overwerken: '' je blijft tot het werk af is, regel maar oppas voor je kind''. Nee geen enkel begrip, of überhaupt menselijke gevoelens... In Zwolle was het oké, maar de overstap naar Hoogeveen had ik nooit moeten doen...

Je bent letterlijk een nummer

Tja je bent letterlijk een nummer. Slechte weeksfeer

Postbezorging

Zwaar werk onder alle weersomstandigheden buiten. Het management heeft weinig oog voor de werkvloer

Geen waardering

Geen waardering en nul kans voor doorgroeien. En wordt nooit naar je geluisterd

Pluspunten

Gratis koffie

Collega 's zijn wel aardig

Als er problemen zijn worden de moeizaam opgelost of niet.Er wordt niet naar de postbezorgsters geluisterd.Communicatie is zeer slecht.Als er iets kapot gaat van je attributen (kar) doet het maanden voor het gemaakt wordt of niet kan je het zelf oplossen

Buen ambiente según tu nacionalidad

Mucho trabajo, los jefes algunos bien pero la mayoría mal, no ayudan y van a su rollo.Salario competente, te da para ahorrar pero te quita mucha vida, si vais a ahorrar es un buen sitio

Het is niet duidelijk uitleg ( Ze weten wat de werk methode )

Ik vin beter rustig volgorde goed uitleggen voor dat je naar werk gaat. Werken en tegelijk uitleggen, is niet goede methode. Ik mis gebrek aan werk methode en onderdeel ontbreek. Daar door heb je niet alle productie proces. Je weet niet tussen productie proces. ( twijfelen vaak) .Uitleg begin tot einde en waarom en waarvoor .Dat mis ik bij vooral beginners.

Pluspunten

Er waren zeer goede collega's.

Minpunten

Bos type Leider ( afdeling baas ) . Gelijk niet overleg stop met je werk.

Veel ambitie weinig mogelijkheden

Aangenomen als accountmanager om vervolgens maar een zeer select aantal klanten te bedienen. Netjes aangevraagd om meer werk en hier werd niks mee gedaan. Indien je je goed kan aanpassen een prima bedrijf om voor te werken

Goed

Leuke colleges gehad. Buiten werken in de vrisse lucht is een plus punt. Maar soms heb je ook te maken met koud of warm weer dus daar moet je tegen kunnen. Af en toe heel veel post. Zware tassen

gezellig

Gezelilig bedrijf met veel doorgeorimogelijkehden ben heel tevreden

Goede werk sfeer zeer tevreden

Goede werk sfeer leuke collega's Niet moeilijk ,Is duidelijk wat je moet doen voordeel als je vroege vogel bent weer lekker op tijd klaar bent met werken als je vroeg begint met werken. Ideaal met kinderen

Geen prettige baan

Het werk is opzich prima, maar het was vaak onduidelijk wat ik moest doen. Ook was er helaas een veel ouder iemand die met mij aan het flirten was.

Door weer en wind

Pluspunten:- Bezorgen tussen 11.00 en 17.00 (in overleg ook na 17.00) Daarbij kun je zelf bepalen hoe laat je begint, als je maar klaar bent voor de bepaalde tijd.- Contracturen beginnen meestal laag, maar kunnen worden uitgebreid tot ca. 24 uur. - Kiezen om extra uren te laten uitbetalen of opbouwen om als extra verlof te kunnen opnemen ( mivt uren )- Veel vrijheid!Minpunten:- Zelf voor een fiets zorgen. Weliswaar ontvang je een fietsvergoeding, maar dit is niet toereikend als je je fiets bij een fietsenmaker laat repareren.- Door weer en wind- Fysiek zwaar werk, zeker als je een wat groter contract hebt. Dit kan als extra belastend ervaren worden doordat je dan ca. 4-5 uur per dag ( meestal toch aan 1 stuk ) bezig bent. Onder bepaalde weersomstandigheden is dit behoorlijk pittig! Dit is echter per persoon verschillend, leeftijd en geslacht kunnen bijvoorbeeld een rol spelen of je dit werk wel/niet heel zwaar vindt. - Laat starten; je werkt dus voor ‘s middags, voor 11.00 is niet mogelijk omdat de post dan nog niet is aangeleverd op de depots.- Geen toiletmogelijkheden, vooral voor vrouwen een probleem. Je bent dus afhankelijk van de medewerking van winkeliers/sportscholen/huisarts of tandartspraktijken of bewoners. Meestal is dit geen probleem, voor jezelf kan het echter een bepaalde schroom zijn waar je je overheen moet zetten ;-)- Je krijgt een tegoedbon van € 10,- per jaar voor schoenen. Dit is zeer minimaal, terwijl goede schoenen wel belangrijk zijn.- Het wordt op den duur vrij saai.Verder werk je met een app op je eigen telefoon. ( Toestelaanschaf eventueel -

Prima zaterdag baantje

Ik werk als bezorger alleen op zaterdag en soms in de vakantie op wat andere dagen. Wat ik zo fijn vind, is dat ik niet heel de dag bezig ben. Meestal ben ik ergens tussen twee en vier klaar en is er daarna nog tijd voor bijvoorbeeld huiswerk.

Pluspunten

Zelf je werktijden kiezen

Minpunten

Geen stromend water of toilet op het depot

Stel een vraag over solliciteren of werken bij PostNL. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk PostNL met

• PostNL