Pon Ondernemingen

Pon Ondernemingen Reviews

PON is een mooi bedrijf! Maar check goed of de werkzaamheden in de vacature overeenkomt met de werkelijke werkzaamheden. Het zou jammer zijn dat je solliciteert en de inhoud van je baan blijkt vooral ( 75%) te bestaan uit werkzaamheden die niet of slechts "indien nodig" zijn benoemd . Deze ervaring heb ik bij VWPFS, een onderdeel van PON in Amersfoort. Housekeeping - postkamer. In mijn geval had men beter een postkamer medewerker kunnen vragen en niet een facilitair medewerker voor het gebouw en ondersteunende diensten.
Op de laatste dag van mijn proeftijd krijg ik te horen dat mijn contract niet geactiveerd word. Met als redenen..... geen goed gevoel!!!
Pluspunten
Makkelijk te verkopen merk
Minpunten
Slecht management
Hard werken, maar veel voldoening, echt een handelshuis die leert hoe om te gaan met de belangen van alle partijen.
Zeer goede werkgever. Jammer dat er nieuw management is aangenomen voor het schoonvegen van (ivm kosten plaatje). Dit gaat helaas ten koste van de kwaliteitslevering en klanttevredenheid.
Pluspunten
Arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Nieuw Management
Ik werk inmiddels 4 jaar voor VWPFS en ben gestart als Verzekeringsadviseur. Zelf wilde ik niet in die branche verder en ben gaan onderzoeken wat me dan zou passen. Intern kwam er een mogelijkheid door te stromen als IT software tester, heel iets anders maar het potentie werd in mij gezien. VWPFS biedt de mogelijkheid om de nodige opleidingen te volgen en biedt mij de vrijheid door te groeien, inclusief steun op allerlei lagen. Nu krijg ik in mijn nieuwe functie veel verantwoordelijkheid en bewegingsruimte. Hierdoor heb ik een gevoel van vertrouwen vanuit het bedrijf. Omdat er een moederbedrijf in Duitsland is, kunnen sommige processen wat stagneren maar intern merk ik wel dat iedereen verder wil en doet wat hij of zij kan. Ik vindt VWPFS een goede werkgever die veel mogelijkheden biedt.
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden, fijne collega's, veel vertrouwen in de mens
Minpunten
Moederbedrijf met veel invloed en andere bedrijfscultuur, te veel lopende projecten.
VWPFS voelde van begin af aan als een bedrijf met een open, prettige en persoonlijke sfeer. Er is een diepgaande ambitie om klantgericht te werken en na te denken over nieuwe producten en diensten. Dit maakt het soms lastig om tot keuzes te komen. Geeft aan de andere kant ruimte voor eigen verantwoordelijkheid en om jezelf te ontwikkelen!
VWPFS lijkt mooi van de buitenkant maar helaas is de binnenkant verre van mooi. Directie staat niet open voor dialoog maar doen dit wel voorkomen. Kortom de medewerkers voor de gek houden is hier meer standaard dan uitzondering. Daarnaast is het een joint venture met Pon wat enkel maar ellende met zich meebrengt. Lijkt heel mooi maar alle JV leden hebben conflicterende agenda's en de medewerkers zijn hier de dupe van, die mogen ijzer met handen breken. Helaas, VWPFS heeft alle potentie in zich om een prettige werkomgeving te zijn maar de cultuur is dusdanig negatief en met een verkeerde basis dat dit het ook nooit gaat worden.
Pluspunten
Aantal vrije dagen
Minpunten
Cultuur
Hoge werkdruk, slechte communicatie tussen de afdelingen
Pluspunten
Dichtbij station
Minpunten
Communicatie en werkdruk
Informele sfeer, leuke collega's, werk is varierend
Pluspunten
Gratis lunch als je overwerkt
Minpunten
Lange werkdagen
Pon is een reuze innovatief bedrijf, maar VWPFS, de financieel dienstverlener, kan hier nog wel een hoop van leren. Door strenge wet- en regelgeving en een Duits moederconcern, heeft het bedrijf te maken met veel compliance en goveranance issues, die een innovatieve en wendbare bedrijfscultuur in de weg staan. Een mooi bedrijf dat zich op veel vlakken inzet in de mobiliteitsbehoeften van verschillende afnemers (zakelijk en particulier, maar ook op het gebied van Trucks en vastgoed finance voor dealerships) te voorzien, is het wellicht niet helemaal de ideale plek voor de jonge, creatieve millennial die streeft naar een open en transparant werkklimaat waar je 'jezelf kunt zijn', maar is het zeker een onwijs interessant startpunt voor jonge starters op de arbeidsmarkt die graag willen leren hoe een groot bedrijf werkt.
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden (primair en secundair), goede bereikbaarheid, professionele werkomgeving
Minpunten
Traditioneel hiërarchische bedrijfscultuur, veel interne politiek en 'vergadercultuur', innovatieve ideeën worden wel gepitcht, maar zelden doorgevoerd
Erg mooi bedrijf met veel aandacht voor de mens, opleidingen, gezondheid. Veel verantwoordelijkheid en vrijheid in de baan.
Pluspunten
Vrijheid, gezondheidsprogramma, opleidingen
Goede opleidingsmogelijkheden Organisatie is altijd in beweging
Ik heb een hele fijne tijd bij VWPFS gehad. Alleen jammer dat ze mij eruit hebben gewerkt! Er waren nog genoeg mogelijkheden om nog een aantal jaren daar te werken. Voor de rest fijne collegae en leidinggevenden.
Pluspunten
afdeling was een eenheid.
Minpunten
Te weinig luisteren ( door directie ) naar mensen op de werkvloer.
De afgelopen jaren heb ik mijzelf goed kunnen ontwikkelen in deze functie, algehele kennis en vakkennis is sterk verbeterd.
Bekijk meer reviews over Pon Ondernemingen