PNO Consultants

Reviews over Werk-privébalans bij PNO Consultants

Wissen
3.3Salaris en arbeidsvoorwaarden

9 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 13 reviews

Zeer uitdagende baan met doorgroeikansen

Vanaf dag 1 wordt je opgevangen door een gezellig, informeel team collega's die je on the job gaan trainen. Je gaat direct mee naar echte klanten, bespreekt echte projecten en ondersteunt bij het schrijven van aanvragen. De druk kan in piekperiode hoog zijn, maar nooit té. PNO is een platte, informele organisatie die aandacht heeft voor kwaliteit van werk maar ook ontspanning. Je leert communiceren op directieniveau bij hele mooie MKB-bedrijven en multinationals. Super waardevolle ervaring voor je latere loopbaan. Bij PNO doe je veel meer dan alleen subsidieaanvragen schrijven. Aan elkaar linken van bedrijven, projectideeen uitwerken, innovatieadvies op gebied van concurrentie-analyse, business plannen schrijven etc. Je krijgt de ruimte om je in de richting te ontwikkeling die jij interessant vindt.

Pluspunten

Super afwisselende baan, enorm goed voor je netwerk

Minpunten

Werkdruk ligt hoog op piekmomenten

Aardige startfunctie, niet veel meer dan dat

Je ziet veel verschillende bedrijven, uit verschillende sectoren van groot tot klein. Het is een prettige manier om met mensen om tafel te komen en goede gesprekken met hen te hebben. Denk hierbij aan onderwerpen als innovatie, bedrijfsontwikkelingen en aansluitingen zoeken met de overheid en topsectoren. Er heerst per kantoor een gezellige sfeer, maar voorbij die grenzen komt er interne concurrentie kijken tussen de teams. De teams zijn verdeeld per regio en onderwerp. Er wordt elkaar weinig gegund en in veel gevallen heerst er een schijn-samenwerking. Als je pech hebt met je team, sta je er alleen voor en is geen manager die ook maar enigszins capabel is, wegens gebrek aan mensenkennis en visie.Een leuk bedrijf om maximaal 3 jaar te werken, maar had altijd het gevoel dat ik op mijn hoede moest zijn voor het management, de interne regels en het arbeidscontract. Tot slot is de vergoeding niet representatief van wat men van je vraagt, maar de leasecontracten maken dit enigszins behapbaar.

Pluspunten

Gezelligheid in teams, goede leasevoorwaarden, veel gesprekken met diverse partijen over o.a. Innovatie

Minpunten

Hoge werkdruk, geen passende vergoeding, weinig doorgroeimogelijkheden, veel interne concurrentie, management laat veel te wensen over

Professioneel bedrijf met breed uiteenlopende expertises en een flexibele werkomgeving

Als consultant bij PNO consultants krijgt men de ruimte om zijn/haar loopbaan min of meer naar eigen inzicht te vormen. Het is voor werknemers mogelijk om de eigen werkzaamheden te focussen op juist die aspecten die het vak leuker voor hen maakt.

Pluspunten

Flexibiliteit - Trainingen - Cultuur

Minpunten

Schommelende werkdruk

Fijn team en mooie kansen

Er hangt een fijne sfeer bij PNO. Je krijgt de kans je verder te ontwikkelen en wordt waar nodig ondersteund door een gezellig team.

Informele sfeer

Een jong bedrijf waarbij voortdurend ontwikkelings(subsidie)kansen voor de klanten in de gaten gehouden worden.

Zeer afwisselende baan met leuke collega's!

Subsidieadviseur klinkt niet zo spannend, maar het tegendeel is waar! Het werken bij PNO is juist heel erg afwisselend. Je hebt te maken met technische, wetenschappelijke, juridische, bedrijfskundige, beleidsmatige, taalkundige en commerciële aspecten. Hierdoor kun je je breed ontwikkelen. Je werkt bovendien voor heel veel verschillende organisaties, variërend van start-ups, kennisinstellingen, MKB's, multinationals, etc. waardoor je een breed netwerk opbouwt. Subsidies is inmiddels ook maar een onderdeel van de dienstverlening van PNO. Daarnaast worden diverse andere innovatiediensten aangeboden, waardoor je ook business plannen schrijft, stakeholder analyses maakt, marktonderzoek doet, consortia bouwt, etc. PNO zelf is een heel dynamische organisatie die continu in beweging is. Je hebt veel vrijheid om zelf initiatieven te nemen en je werk in te richten. De leuke collega's zijn heel gedreven en maken de werkdag heel gezellig!

Pluspunten

Afwisselend en veel vrijheid

Minpunten

Veel pieken qua werkdruk door deadlines

Prettige en uitdagende werkomgeving

Al vanaf de eerste week ga je op bezoek bij verschillende klanten en dit blijft ook gebeuren. Je wordt overal ook goed in meegenomen en als je vragen stelt, krijg je hier ook goed antwoord op. Qua collega's zijn ze allemaal toegankelijk en vriendelijk. Ik voelde mij direct op mijn gemak. De regelmatige activiteiten helpen hier ook goed aan mee. Periodiek heb je wel te maken met structurele dealineperiodes waarin je flink moet aanpoten om je werk af te krijgen en hier moet je ook je eigen verantwoordelijkheden nemen om dit goed neer te kunnen zetten. Na deze stressvolle periodes heb je dan ook weer even tijd om jezelf weer op te laden.

Pluspunten

collega's, communicatie

Minpunten

op sommige momenten de werkdruk

Uitdagende werkomgeving

Prettige organisatie om als starter op de arbeidsmarkt, of als tweede stap, het vak van subsidie-adviseur te leren. Aangezien PNO steeds breder bezig is met innovatie advies, is er ook voldoende uitdaging buiten het schrijven van subsidie-aanvragen om.

Pluspunten

Meer kansen dan alleen subsidie-aanvragen schrijven

Minpunten

Werkdruk fluctueert sterk, afhankelijk van subsidie deadlines

Gezellige en leerzame werkomgeving

Het werk bij PNO is zeer afwisselend, zo werk je vaak aan verschillende projecten tegelijkertijd en kom je met veel bedrijven in contact. Je krijgt als Junior al snel de kans om zelfstandig aan projecten te werken en eigen initiatief wordt erg gewaardeerd. Daarnaast werken er bij PNO veel leuke en hardwerkende mensen, waardoor de werksfeer erg goed is!

Pluspunten

Goede werksfeer, afwisselende werkzaamheden, tafeltennis tafel

Vacatures van PNO Consultants

Meer vacatures

Stel een vraag over solliciteren of werken bij PNO Consultants. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

4.2

• PNO Consultants