PNO Consultants
Review over PNO Consultants van een medewerker

Fijn team en mooie kansen

2 oktober 2018
Er hangt een fijne sfeer bij PNO. Je krijgt de kans je verder te ontwikkelen en wordt waar nodig ondersteund door een gezellig team.
27 augustus 2018
Compliance Advisor (voormalige medewerker) - Eindhoven
Een jong bedrijf waarbij voortdurend ontwikkelings(subsidie)kansen voor de klanten in de gaten gehouden worden.
22 augustus 2017
Consultant Life Sciences & Health (voormalige medewerker) - Groningen
Subsidieadviseur klinkt niet zo spannend, maar het tegendeel is waar! Het werken bij PNO is juist heel erg afwisselend. Je hebt te maken met technische, wetenschappelijke, juridische, bedrijfskundige, beleidsmatige, taalkundige en commerciële aspecten. Hierdoor kun je je breed ontwikkelen. Je werkt bovendien voor heel veel verschillende organisaties, variërend van start-ups, kennisinstellingen, MKB's, multinationals, etc. waardoor je een breed netwerk opbouwt. Subsidies is inmiddels ook maar een onderdeel van de dienstverlening van PNO. Daarnaast worden diverse andere innovatiediensten aangeboden, waardoor je ook business plannen schrijft, stakeholder analyses maakt, marktonderzoek doet, consortia bouwt, etc. PNO zelf is een heel dynamische organisatie die continu in beweging is. Je hebt veel vrijheid om zelf initiatieven te nemen en je werk in te richten. De leuke collega's zijn heel gedreven en maken de werkdag heel gezellig!
Pluspunten
Afwisselend en veel vrijheid
Minpunten
Veel pieken qua werkdruk door deadlines
30 september 2020
Innovatieconsultant (voormalige medewerker) - Den Haag
Je ziet veel verschillende bedrijven, uit verschillende sectoren van groot tot klein. Het is een prettige manier om met mensen om tafel te komen en goede gesprekken met hen te hebben. Denk hierbij aan onderwerpen als innovatie, bedrijfsontwikkelingen en aansluitingen zoeken met de overheid en topsectoren. Er heerst per kantoor een gezellige sfeer, maar voorbij die grenzen komt er interne concurrentie kijken tussen de teams. De teams zijn verdeeld per regio en onderwerp. Er wordt elkaar weinig gegund en in veel gevallen heerst er een schijn-samenwerking. Als je pech hebt met je team, sta je er alleen voor en is geen manager die ook maar enigszins capabel is, wegens gebrek aan mensenkennis en visie.Een leuk bedrijf om maximaal 3 jaar te werken, maar had altijd het gevoel dat ik op mijn hoede moest zijn voor het management, de interne regels en het arbeidscontract. Tot slot is de vergoeding niet representatief van wat men van je vraagt, maar de leasecontracten maken dit enigszins behapbaar.
Pluspunten
Gezelligheid in teams, goede leasevoorwaarden, veel gesprekken met diverse partijen over o.a. Innovatie
Minpunten
Hoge werkdruk, geen passende vergoeding, weinig doorgroeimogelijkheden, veel interne concurrentie, management laat veel te wensen over