PICNIC
Uitgelichte review
PICNIC heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
Picnic is een bedrijf met veel slimme, jonge, gedreven werknemers. Omdat het bedrijf zo snel groeit, geeft het je de mogelijkheid mee te groeien op ditzelfde tempo en je te ontwikkelen.
Pluspunten
Leuke collega's, inspirerende omgeving.
Minpunten
Je moet houden van een scale-up omgeving. Niet alles is al in de puntjes geregeld.
Helaas ben je bij dit bedrijf een nummer. Je loopt de hele dag met een scanner op je arm die alles bijhoud. Haal je je targets niet? Je word direct weg gestuurd en hoeft niet meer terug te komen.
Minpunten
Targets, ontslag op staandevoet
Zwaar stressvol werk, enorm slecht salaris, onveilige wagens, slecht cao, eten is ook verschrikkelijk. Kortom, slecht bedrijf wat niets anders wilt zien dan geld voor zichzelf. De bezorgers worden uitgebuit, slecht behandeld en slecht betaald.
Pluspunten
Je collega's zijn leuk
Minpunten
Alles onder picnic
Een typische werk dag is: je komt op de hub. Kleed je om in bedrijfskleding en kijkt naar je ritten van die dag. Vervolgens ga je je boodschappen verzamelen en inladen in de EPV. Wanneer al deze boodschappen bezorgd zijn laad je je EPV weer uit en ga je gezellig met je collega's pauze houden.Het leukste van deze baan is het klantencontact en de leuke sfeer in het team. Doordat je veel leuke gesprekken hebt met de klanten is het niet te vergelijken met een andere bezorgservice.
Gezellige bijbaan die goet te combineren is met studie. Ook is het vaak mogelijk om vrij te krijgen door overschotten.
Pluspunten
Gratis tostis en op vrijdag warm eten
Minpunten
Soms erg lange pauzes
Leuk als bijbaan , flexibele planning, leuke autootjes
Pluspunten
Eten gratis
Minpunten
Slecht betaald
The organizations could be better in terms of task and day schedule. The company it is not that green as they describe. People that are working there are subject to points deduction like a driving license system. I think that this system is not very human friendly. They do not really care about their employees because they know people are in needs for work, therefore, if you leave or stay, doesn't really make the difference for them. It is not a balance working collaboration.
Minpunten
the food makes you stomach ache problem after few months
Vriendelijk team, alles wat je moet doen wordt duidelijk en gedetailleerd beschreven, voorgedaan en aangeleerd voordat je alleen op pad wordt gestuurd.
Je moet hardwerken, maar er is veel flexibiliteit in het werk waardoor het fijn werken is.
Pluspunten
Geen controlerend oog
Minpunten
Tijdsdruk
Tot nu toe vind ik het erg leuk. De sfeer is goed en de werktijden zijn prima.
Pluspunten
Gratis lunch e.d.
Ik ben bij Picnic terecht gekomen en werd gelijk opgenomen in een gezellig team. Er zijn veel studenten en jonge medewerkers die van doorpakken weten. Dit is ook wel belangrijk aangezien je in een goed tempo moet doorwerken om alles netjes op tijd te bezorgen. Als je dit gedaan hebt is het vervolgens tijd voor een lekkere tosti en pauze.
Pluspunten
Gratis lunch, lekker muziek in de auto en altijd blije klanten
Minpunten
Als het regent ben je na een paar adressen doorweekt.
Wanneer je je helemaal kapot wilt sjouwen voor een paar rot centen moet je vooral bij picnic werken
Pluspunten
Soms eten in de koelkast
Minpunten
Niet professioneel
In de eerste 2 weken, heb ik 3 x kunnen werken. Er wordt eerst gezegd dat er mensen nodig zijn, en dan kan je maar zo weinig werken. Er worden enorme kansen gemist in de omgeving; in Aarlanderveen stoppen ze met de SRV - wagen en hebben ze geen supermarkt. In Zwammerdam idemdito. Verder is het een gezellig bedrijf met goedlopende procedures
Pluspunten
Gratis tosti, zelfstandigheid
Minpunten
Veel Te weinig werk
Gezellige sfeer, fijne werktijden en vriendelijke collega’s
Minpunten
Het kan soms zwaar zijn, vooral voor de dames
Super gezellige collega’s en hele aardige klanten die het werk erg leuk maken.
Pluspunten
Zelfstandigheid, hele dag gratis tosti’s eten, eigen rooster inplannen
Minpunten
Kan af en toe erg zwaar werk zijn als mensen geen lift hebben en veel drinken bestellen
Er hangt een supergezellige sfeer, maar erg onprofessioneel. Ik heb er nu 4-5 dagen gewerkt en elke dag is er iets stuk of werkt iets niet zoals het hoort te werken. Tijdens mijn eerste werkdag werd er geen rekening met mij gehouden en moest ik meerdere malen bellen omdat dingen niet duidelijk waren (ik kreeg ook een andere EPV dan tijdens mijn trainingen). De inpakkers pakken de totes vaak Waardeloos in; lege tassen, gescheurde tassen of alleen maar zware in de één en lichte in de ander. Ook heb ik een slechte locatie uitgekozen, in Amsterdam heb je veel flats met slechte mogelijkheden voor steekkarretjes, veel trappen en soms geeneens een lift.
Pluspunten
Gezellig, leuk om te rijden, HEEL af en toe fooi
Minpunten
Slechte spullen, slechte navigatie, sjouwen met 50 kilo, slechte inpakkers
Het is fijn om lekker zelfstandig te werk te kunnen gaan en de sfeer tussen werknemers en met leidinggevende is erg goed. Het inkomen ligt net iets boven het minimumloon. Je werkdagen kan je grotendeels zelf inplannen wat het erg flexibel maakt.
Pluspunten
Gratis lunch, eigen muziek in auto, zelfstandig, goede sfeer, zelf indelen
Minpunten
Inkomen, secundaire airbeidsvoorwaarde
Je wordt goed getraind om daarna zelfstandig aan de slag te kunnen. Het werk is eenvoudig, relaxt en leuk om te doen.
Pluspunten
Kantine boordevol eten, muziek aan in de hub
Wanneer er gewerkt moet worden diet idereen wat hij/zij moeten doen. Wanneer er pauze is, is er ook tijd voor gezelligheid
Pluspunten
Eten aanwezig
Minpunten
3 shifts vind ik te lang achter elkaar. 2 is fijner
Ik vind het bezorgen heel leuk om te doen en op de hub is het ook gezellig, maar ik heb tijdens het bezorgen vaak nog wel te weinig tijd. Maar ik denk dat dat wel goedkomt over een paar weken.
Pluspunten
Lekker rijden
Minpunten
Te weinig bezorgtijd
Leuke plek om te werken, fijne omgeving, goede mensen die met je werken. Enige minpunt is betalingssysteem (pauzesysteem) En ben helaas na 2 weken nog niet uitbetaald maar ik had ook een fout gemaakt in het contract dus waarschijnlijk mijn eigen fout. Verder gewoon leuk werk
Pluspunten
Gratis lunch
Minpunten
Niet genoeg bijv kaas of ham of brood. En dat er geen bier en pizza meer is op vrijdag