Logo van Philip Morris International

Reviews over Management bij Philip Morris International

Wissen

28 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 1.682 reviews

Prettige werkomgeving.Sociaal bewogen management

Heb 32 jaar met liefde en plezier bij PMH gewerkt.Met mij moesten er nog meer dan 1200 mensen weg.Als je nu solliciteert als oud medewerker wordt aangegeven dat je niet voldoet aan het profiel. Ben constructeur, assistent project leider en technisch inkoper geweest waarbij ik altijd goede beoordelingen kreeg behoudens het laatste jaar omdt ik minder functioneerde omdat ik darmkanker had.

Pluspunten

Eindejaarsuitkering (8%) toen ik er werkzaam was. Goede collega's

Minpunten

geen expliciet minpunt

Gezellige Sfeer, Nieuwe Machinepark

Veel adminsistratieve werkzaamheden, 1e lijns onderhoud, Ondersteunen van Collegas , Goede bedrijfscultuur

Pluspunten

Goede Cao

Minpunten

Veel terugkomdagen

Perfect

Ik mag dan geen productie dame zijn van nature, deze werkgever heeft mij heel welkom ontvangen en goed ingewerkt. Kennis is perfect en de sfeer was prima ook vanuit het management. Er werd weinig verschil gemaakt in behandeling

Een goede werkgever

Heb vele jaren met plezier voor Philip Morris gewerkt. Veel veranderingen meegemaakt, Begin jaren met alleen nieuwe records, Veel doorgroeimogelijkheden Jammer dat het uiteindelijk grotendeels werd gesloten

Pluspunten

doorgroeimogelijkheden en goede organisatie

Minpunten

laatste jaren grote afstand tussen management en werkvloer

goed bedrijf met een goede sfeer en is goed voor de medewerkers

prima bedrijf om voor te werken met een goede sfeer en goede voorwaarden

Goede band met collega's en stonden voor elkaar.

Ik voelde de band die wij hadden meer een goede vrienden band, dan een collega. We stonden voor elkaar altijd klaar om te helpen. het moeilijkste was om heel nauwkeurig te werken, kwam altijd op een tiende van een millimeter aan. Het was een precisiewerk, wat voor mij een enorme uitdaging was. Met het leidinggevend personeel klikte het goed. Altijd was er tijdens het werk wel even tijd om met de leidinggevende een praatje te maken.

Pluspunten

Om de twee uur altijd even tijd om een bakje te koffie en met collega's te praten.

Minpunten

De eerste dagen van de maand was het altijd spannend om op tijd de waardezegels af te hebben.

voor mij liever geen nachtdienst meer

in 3 ploegen zorgen dat de nodige materialen bij de machines afgeleverd werd met materiaal wagens, en wanneer deze wagens leeg waren retour halen, om opdat deze opnieuw voor de volgende productie gevuld dienden te worden. het moeilijkste was toch de 3 ploegen, vergt veel van je lijf en familie, leukste was toch de bevoorrading en prettige werk sfeer onder verschillende afdelingen

Pluspunten

salaris, colega, s gezellig werken

Minpunten

de 3 en 5 ploegen was eigenlijk n haat liefde verhouding

veel interesse op mijn werk

ik heb geleerd hoe ik met mensen moet omgaan en medewerkers aansturen en opdrachten geven en ik deed alles met plezier

Pluspunten

gratis koffie in kantine

Minpunten

NVT

Environnement très agréable

Travail dans des bon conditions, Compagnie au Pays-Bas partie cette travail car émigration en France. Je travaillais dans des Equipe 3/8 et 5/8. Je travaille dans le stocks et on gardais toutes les pièces pour les machine de fabrication de cigarettes. Très gros entreprise avec 3000 employées.

Pluspunten

Plus de temps personnel après le travail.

Minpunten

5 nuits c'est très longue.

storingsbron gelokaliseerd, onderdeel gewisseld en de machine weer in productie genomen.

te vaak stilvallen van de sigarettenmachine door te lage filterniveau in filtermagazijn heb ik als verstoring doorgekregen, Collega's van de voorgaande ploeg heeft de oorzaak bij de verzendmachine gezocht, acties uitgevoerd maar storing was niet opgelost. Ik heb met toestemming van de leidinggevende besloten samen met de operator en technische operator van de lijn een Analytisch Technische Storingzoek (ATS) sessie te starten. We hebben een ATS formulier ingevuld en meest mogelijke drie oorzaken geconstateerd. Afgesproken acties uitgevoerd en storing opgelost. Betrokkenheid en bijdrage van mij collega's was belangrijk om een goede conclusies te kunnen trekken. Door de hoge productiesnelheid van de machine was waarnemen van de storing zonder meet en regel apparatuur niet mogelijk. ik heb geleerd dat de juiste informatie erg belangrijk is om een goede analyse te kunnen maken. Moeilijkste van de baan was: juiste storingsanalyse binnen een acceptabele tijd. Leukste van de baan was: Elke klus weer een nieuwe uitdaging. Als mechanic 3 mocht ik binnen een ruime kader zelf beslissingen nemen en acties uitvoeren. Twee keer heb ik als waardering extra beloning voor mijn resultaten gekregen.

Pluspunten

werkklimaat, secundaire arbeidsvoorwaarden, beloning.

Minpunten

ongezonde bedrijfstak

Vacatures van Philip Morris International

Meer vacatures

Tot het eind toe een goed bedrijf al deed het eind zeer.

In de jaren dat er nog geen echte anti-tabak lobby was en Philip Morris Holland groeide als kool kon het niet op voor werknemers en toeleveringsbedrijven. Op het moment dat de anti-tabak lobby de overhand kreeg en er bij PMH meer op de kosten werd gelet kwam er meer internationale directie en verloor PMH zijn eigen autonomie. PMH werd meer onderdeel van PMI en dat heeft het bedrijf geen goed gedaan. Na 3 a 4 jaar weer een nieuwe directeur met zijn eigen visie doet geen goed met de werknemers. Maar al met al heeft het bedrijf PMI bij mij geen wrok of iets dergelijks, het heeft altijd gedaan wat afgesproken is.

Pluspunten

Bijna gratis fitness.

Minpunten

teveel directueren op korte tijd.

Ondernemingsraad een goede leerschool en noodzakelijk.

Door deelnemer te zijn van ondernemingsraad leer je enorm veel van het totale bedrijfs beleid, hoe en waarom worden diverse besluiten genomen en welke invloed je hierin als Ondernemingsraad kunt uitoefenen. Door open te kunnen communiceren en elkaar te respecteren is het werken met de directie op een goede manier mogelijk. Moeilijk is om soms noodzakelijke veranderingen te moeten accepteren en dit te moeten communiceren naar de medewerkers. Wensen van medewerkers door te kunnen voeren na consensus met de directie.

Pluspunten

Ondernemingsraad werk levert veel kennis op, een enorme leer ervaring.

Minpunten

Veel in eigen tijd moeten werken om jezelf goed voor te bereiden op vergaderingen.

Een bedrijf waarin zelf ontwikkeling hoog in het vaandel staat.

Een bedrijf met een heel hoog familiare karakter. Geleerd dat samenwerken belangrijk is om als geheel goed te presteren, luister en gehoord worden is net zo belangrijk. Directie staat als een man achter hun medewerkers , maar zijn afhankelijk van de internationale top. Collega's zijn ook vrienden geworden en doen alles voor elkaar. Geduld bewaren tot het uiteindelijke gewenste resultaat is bereikt. Het werken met heel veel collega's , het" ons kent ons" gevoel.

Pluspunten

De geboden mogelijkheid om jezelf constant te mogen en kunnen ontwikkelen.

Minpunten

Het luisteren van het management naar ideeën van medewerkers, wat verbeteren soms in de weg staat.

Goede werkgever

Met veel plezier gewerkt bij PM. Jammer genoeg door omstandigheden abrupt gestopt. Nu op zoek naar een nieuwe uitdagende baan waar ik mijn ervaring en kennis kan delen met andere nieuwe collega's.

Pluspunten

Alles goed geregeld.

Minpunten

veel personeel

Productieve en collegiale werksfeer

Samenvoeging van verschillende disciplines maakte het mogelijk om hoogwaardige rapportage voor productie midden- en hoger management te publiceren en data te analyseren om verbeterpunten aan te geven.

Goed en betrouwbaar bedrijf waar ik jarenlang met plezier mocht werken.

Prima bedrijf om te werken, ik heb er jarenlang met veel plezier mogen werken.

Pluspunten

Degelijk bedrijf.

Minpunten

Te weinig sturing vanuit management.

Jaren prettig gewerkt

Jaren prettig gewerkt Jammer dat het in Nederland gestopt is

Zakelijk bedrijf met goede arbeidsvoorwaarden.

Goed georganiseerd binnen strakke kaders. Voldoende doorgroeimogelijkheden en ontwikkelkansen.

Was een geweldig bedrijf

We begonnen met ploeg overname 10 min voor aanvang shift daarna controleerde je de materialen en het merk wat je draaide met behulp van de pc werden gegevens verzonden en kon je storingen bij houden en tevens materialen bestellen. Wat het leren betreft gaf pmh de vrij hand heb zelfs mijn rijbewijs c op kosten van pmh mogen halen tevens gingen we regelmatig op sessies buiten pmh. Wat de directie betreft de laatste 10 jaar 4 directeuren gehad met allemaal nieuwe regels dit was het begin van het einde regels werden strakker en veel extra werk Wat mijn collega's betreft waren we 1 grote familie en als iemand wilde snipperen werd dit onderling opgevangen.Het moeilijkste was de regelmatige veranderingen van bovenaf moesten steeds meer dingen op lijsten bij gaan houden wat we ook op de pc deden dus dubbel werk. Het leukste was dat je regelmatig op een andere lijn stond te draaien met andere collega's en ander soort machine

Pluspunten

waren zelfsturende groepen dus konden veel samen regelen

Minpunten

De laatste jaren steeds meer bemoeienis van bovenaf

Een productieve omgeving die zeer professioneel ingesteld was, waar kwaliteit, veiligheid en productiviteit bovenaan staat.

Typische dag op het werk: Het machine overnemen van de vorige ploeg, met daarbij een goede ploegoverdracht. Vervolgens meteen het product controleren en deze in het interne systeem wegschrijven en coderingen omzetten. Daarna produceren met de hoogst mogelijke kwaliteit ( Japanse markt is uitzonderlijk kritisch ) Wat is geleerd heb: Processtappen, techniek, samenwerking, leren omgaan met stress, kwaliteit gericht werken, goede communicatie met alle afdelingen en buitenlandse leveranciers, alle machine gerelateerde handelingen, pneumatiek en basis elektro techniek, industriële automatisering, kalibreren, justeren, oplossen van verstoringen eerste en tweede lijn, organiseren, plannen van alle werkzaamheden, onderhoud uitvoeren, rapporteren, zelfstandigheid, veiligheid, productiviteit, kwaliteitscontroleur, in ploegendiensten werken. Directie: De directie bemoeide zich niet rechtstreeks met ons, communiceerden via management en direct leidinggevenden. Door bedrijfseconomische redenen is de productie beëindigd bij Philip Morris Holland B.V. Mijn Collega's: Gedurende 33 jaar altijd een prima verhouding met mijn collega's gehad. Heel jammer dat hier een einde aan is gekomen maar heb nog contacten met ze via " social media " De samenwerking, collegialiteit en behulpzaamheid was zeer aangenaam te noemen! Het moeilijkste van mijn baan: Zeer gecompliceerde storingen achterhalen en oplossen, af en toe onderbezet werken met toch alle kwaliteitseisen te behouden aan het product. Het leukste van mijn baan: D.m.v. een zeer collegiale en prettige samenwerking komen -

Pluspunten

Goede arbeidsvoorwaarden

Minpunten

kan er geen opnoemen

gezellige werkomgeving met de mogelijkheid tot ontwikkelen

Toegang tot management is geen probleem. Heb in al deze jaren de gehele afdeling van de Primary mogen leren waardoor ik flexibel inzetbaar was op andere afdelingen. Daardoor een brede kennis van ervaringen opgedaan maar dus ook een rijke ervaring met mensen. Moeilijk was het wel of je geaccepteerd wordt door deze mensen. Je komt toch direct in hun werkgebied te staan. Het leuke hiervan is dat men toch gaat inzien dat je een goede toevoeging ben geweest doordat je een brede kennis aan ervaring meebrengt. Iedere dag werd er wel gelachen om welk feit dan ook, was het een flauwe grap of gewoon een domme fout tijdens je werkzaamheden, dit alles natuurlijk ook bij vervelende situaties maar dan in omgekeerde vorm. Je kan gerust zeggen dat het een innoverende tijd is geweest tot aan de laatste werkdag.

Pluspunten

eigen inbreng, goede werksfeer, vrijheid, groot werkgebied

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Philip Morris International. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

4,2

Reviews over Philip Morris International gesorteerd op locatie