Philip Morris International

Reviews voor Procesoperator (m/v) bij Philip Morris International

Een bedrijf die tot op de puntjes hun zaken geregeld hebben
Pluspunten
werk omgeving
Minpunten
amerikaans
Veel adminsistratieve werkzaamheden, 1e lijns onderhoud, Ondersteunen van Collegas , Goede bedrijfscultuur
Pluspunten
Goede Cao
Minpunten
Veel terugkomdagen
Als zelfsturende teams iedere dag opzoek naar nieuwe uitdagingen om het proces nauwkeuriger te bekijken en indien nodig aan te passen, verbeteren. Behoorlijk wat kennis en ervaring opgedaan omtrent de productie van sigaretten, tabak en het daarbij bijbehorende proces.
Pluspunten
Goede werkgever
Minpunten
Ik stond aan de machines die filters maakte en had het bijna elke dag goed naar mijn zin. Het was best verantwoordelijk werk omdat we op tijd moesten leveren. Heb er alle machines geleerd die er stonden voor filtermaking. Mijn collega's waren vriendelijk, behulpzaam en altijd wel in om samen na werktijd nog wat na te borrelen. De directie, tja daar hadden we weinig mee te maken. Het leukste waren toch mijn collega's en de prettige sfeer die er was. Het moeilijkste........er waren eigenlijk niet echt moeilijke dingen. Kort gezegd, gewoon een fijn bedrijf om bij te werken, jammer dat het ophield.
Pluspunten
gratis roken als je binnen was
Minpunten
weinig minpunten
Werksfeer,omgang met collega's was prima. Elke dag leerde je wat bij,over elkaar of het werk. Mensen accepteren hoe ze zijn en respecteren.
jammer dat Philip Morris gesloten is , Philip Morris was een goede bedrijf je kon je goed ontwikkelen, pen een goede werkfeer
Pluspunten
een gezond bedrijf
Minpunten
dat het laaste jaar minder was gezellig was
Typische dag op het werk: Het machine overnemen van de vorige ploeg, met daarbij een goede ploegoverdracht. Vervolgens meteen het product controleren en deze in het interne systeem wegschrijven en coderingen omzetten. Daarna produceren met de hoogst mogelijke kwaliteit ( Japanse markt is uitzonderlijk kritisch ) Wat is geleerd heb: Processtappen, techniek, samenwerking, leren omgaan met stress, kwaliteit gericht werken, goede communicatie met alle afdelingen en buitenlandse leveranciers, alle machine gerelateerde handelingen, pneumatiek en basis elektro techniek, industriële automatisering, kalibreren, justeren, oplossen van verstoringen eerste en tweede lijn, organiseren, plannen van alle werkzaamheden, onderhoud uitvoeren, rapporteren, zelfstandigheid, veiligheid, productiviteit, kwaliteitscontroleur, in ploegendiensten werken. Directie: De directie bemoeide zich niet rechtstreeks met ons, communiceerden via management en direct leidinggevenden. Door bedrijfseconomische redenen is de productie beëindigd bij Philip Morris Holland B.V. Mijn Collega's: Gedurende 33 jaar altijd een prima verhouding met mijn collega's gehad. Heel jammer dat hier een einde aan is gekomen maar heb nog contacten met ze via " social media " De samenwerking, collegialiteit en behulpzaamheid was zeer aangenaam te noemen! Het moeilijkste van mijn baan: Zeer gecompliceerde storingen achterhalen en oplossen, af en toe onderbezet werken met toch alle kwaliteitseisen te behouden aan het product. Het leukste van mijn baan: D.m.v. een zeer collegiale en prettige samenwerking komen - meer...
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
kan er geen opnoemen
optimaal instellen machine , up to date houden kwaliteit en produktie cijfers , scannen in en uitvoerende materialen ,
Pluspunten
modern machinepark, schone werkplek
Minpunten
herrie, hoge produktiedruk
Veel leren, goede doorgroeimogelijkheden. veel samenwerken. helaas daar 5 nachten achtereen per week.
Pluspunten
goede kantine / geen werkdruk.
Minpunten
5 nachten achtereen per week