Philip Morris International

Reviews voor Monteur (m/v) bij Philip Morris International

Machines installeren en indraaien . Samen met leveranciers machines verbeteren en deze indraaien en op productie volume brengen .Operators en monteurs kensi , kunde en vaardigheden overbrengen
Pluspunten
uitdaging
Minpunten
te vaak stilvallen van de sigarettenmachine door te lage filterniveau in filtermagazijn heb ik als verstoring doorgekregen, Collega's van de voorgaande ploeg heeft de oorzaak bij de verzendmachine gezocht, acties uitgevoerd maar storing was niet opgelost. Ik heb met toestemming van de leidinggevende besloten samen met de operator en technische operator van de lijn een Analytisch Technische Storingzoek (ATS) sessie te starten. We hebben een ATS formulier ingevuld en meest mogelijke drie oorzaken geconstateerd. Afgesproken acties uitgevoerd en storing opgelost. Betrokkenheid en bijdrage van mij collega's was belangrijk om een goede conclusies te kunnen trekken. Door de hoge productiesnelheid van de machine was waarnemen van de storing zonder meet en regel apparatuur niet mogelijk. ik heb geleerd dat de juiste informatie erg belangrijk is om een goede analyse te kunnen maken. Moeilijkste van de baan was: juiste storingsanalyse binnen een acceptabele tijd. Leukste van de baan was: Elke klus weer een nieuwe uitdaging. Als mechanic 3 mocht ik binnen een ruime kader zelf beslissingen nemen en acties uitvoeren. Twee keer heb ik als waardering extra beloning voor mijn resultaten gekregen.
Pluspunten
werkklimaat, secundaire arbeidsvoorwaarden, beloning.
Minpunten
ongezonde bedrijfstak
kwaliteit product en uptime waren onvoldoende -samen met monteur en operator training on the job om machine weer op volumen te brengen. -Hier door doe je kennis, kunde en vaardigheden overdragen aan de monteur en operator van het geĂŻnstalleerde machine park
Pluspunten
uitdaging of gedane kennis over te dragen
De dag begint met de ploegoverdracht/bijzonderheden doornemen en de afhandeling van lopende storingen Zo hebben we bijvoorbeeld tijdens een merkwissel diverse machine ombouw activiteiten, hiervoor zorgen we dat we tijdig de benodigde onderdelen/materialen aan de lijn hebben om zo efficiënt mogelijk te werken. Ook hebben we regelmatig preventief onderhoud. Voorafgaand een inspectieblok en voorbespreking om technische zaken gestructureerd aan te kunnen pakken. Irritators en verstoringen proberen we direct te verhelpen, We voeren regelmatig I & O overleg (informeren en organiseren) dit doen we iedere maand en hiervoor gebruiken we de machine gegevens zoals machine stops/productie uitschot,eventueel volgt een actieplan. voor moeilijke structurele problemen/afwijkingen starten we met enkele collega's een trouble-shoot op en proberen we met gebruik van diverse methodes de oorzaak te vinden Ik werk graag zelfstandig maar vind het ook fijn om in teamverband te werken en ga altijd met plezier naar mijn werk. Het leuke aan deze baan is de afwisseling van de werkzaamheden en de omgang met directe collega's en ondersteunende afdelingen.
Pluspunten
sociale voorzieningen zijn erg goed
Minpunten
?
Een typische dag bestaat uit het analyseren,verbeteren en oplossen van technische en kwaliteit problemen in de sigaretten maak en verpakkingsmachines Tevens het blijven begeleiden van operators en technische operators. Wat ik geleerd heb is dat je nooit uitgeleerd ben bij Philip Morris De collega's onder elkaar is geweldige samenwerking we helpen elkaar waar nodig. Het moeilijkste is dat het in een 3 ploegen systeem is Het leukste is dat er vriendschappen zijn ontstaan binnen dit bedrijf
Pluspunten
Technisch hoogstaande productie machines
Minpunten
Dat het bedrijf stopt met produceren in bergen op zoom