Philadelphia Zorg

Philadelphia Zorg Reviews

Werk-priv├ębalans
er is bij Philadelphia veel aandacht voor ontplooiing, en doorgroei, mits beschikbaar. Zij zijn volop in ontwikkeling qua visie en meegroeien met de veranderingen in de maatschappij. De gehandicaptenzorg algemeen, is veel meer verschoven naar Maatschappelijke zorg, voor mensen met een VB, en daar is deze organiatie volop mee bezig.
Pluspunten
veel mogelijkheden om mee te doen, te ontwikkelen, en mee te denken op allerlei gebieden.
Minpunten
ouderwets Functiehuis
Werk-priv├ębalans
Ik weet niet hoe het bij de rest van Philadelphia zit maar... Grasland is een locatie waar je niet wilt werken. Geen enkele vorm van interesse of zorg naar de medewerkers en cli├źnten vanuit het management. Cli├źnten kunnen alles maken want consequenties zijn ver te zoeken. Communicatie is om te huilen, op mails, apps en telefoontjes wordt niet gereageerd. Als je ja, nee en amen zegt zit je goed. Steek je maar iets je kop boven het gras dan gaat hij er af. Klachten over veiligheid van medewerkers en daarbij de veiligheid van cli├źnten wordt niets mee gedaan
Pluspunten
Leuke collegaÔÇÖs
Minpunten
Te veel
Werk-priv├ębalans
Iedere organisatie bestaat uit mensen. Zolang de doorstroom hierbinnen aangevuld blijft worden met mensen die werken vanuit een hart voor de zorg, voor de clienten, met passie, plezier, creativiteit en die willen blijven leren, dan blijft het een organisatie om trots op te zijn.
Werk-priv├ębalans
De leidinggevende zijn vrijwel onbereikbaar , ik als student werd aan me lot overgelaten. Studenten krijgen een groter contract dat het rest van de personeel en ze laten je aan je lot over en je krijgt geen begeleiding . De begeleiding voor studenten is zeer slecht , er worden geen cursussen gegeven aan de begeleiders. En de begeleiders weten eigenlijk niet wat ze aanmoeten met een student . De collega┬┤s roddelen en zijn zeer negatief . Ze willen als je een leerling bent dat je dingen vraagt maar zodra je wat vraagt krijgt je een negatieve en botten reactie . Ook moet je oppassen dat je zomaar ontslagen kunt worden , ze doen eerst positief maar twee weken later sta je op straat . Als je aangeeft dat het je allemaal even teveel word , nou daar doen ze niks mee . Vrije tijd heb je bijna niet , je krijgt veel laat vroege diensten of lange blokken achterelkaar. Het is zeer dankbaar werk , maar de organisatie is WAARDELOOS. Het gaat om Philadelphia Brummen radeland
Werk-priv├ębalans
Fijne werkomgeving waar je als persoon goed tot je recht komt. Collegiale sfeer.
Werk-priv├ębalans
Philadelphia bestaat landelijk Dat maakt de afstand tot de daadwerkelijke bestuurders soms ver en ontstaat het gevoel van zij vs wij
Werk-priv├ębalans
Op de locaties waar ik werkzaam ben is geen dag hetzelfde en dit motiveerd mij om het beste uit mijzelf te halen.
Werk-priv├ębalans
Een zorgende organisatie, betrokken bij haar cli├źnten en werknemers.
Werk-priv├ębalans
Philadelphia is een fijne organisatie om voor te werken. Ze doen hun best om bezig te blijven met ontwikkeling en vernieuwing en doen regelmatig onderzoek naar waar behoefte aan is onder werknemers, zij worden ook veelvuldig betrokken bij de ontwikkeling van nieuwe projecten, cursussen etc. Er is eigenlijk geen typische dag op het werk als je werkt met mensen, zij zijn nooit hetzelfde en dus ook nooit saai. Ik heb van mensen met een verstandelijke beperking heel veel geleerd, echt luisteren en de ander ├Ęcht zien en begrijpen. Het kan een uitdaging zijn om met mensen te werken, ze kunnen je (onbedoeld) persoonlijk raken, waardoor professioneel blijven handelen een uitdaging kan worden. Hier bewust van zijn en waar nodig op tijd hulp vragen zijn hierbij heel belangrijk. Het werken in de gehandicaptenzorg vind ik zo mooi, omdat je echt veel terug krijgt voor wat je erin stopt. Soms is dat een spiegel, vaak is het waardering, kwetsbaarheid, liefde, onmacht en menselijkheid. Hen dagelijks te mogen helpen om het leven wat beter aan te kunnen en mooier te maken is een prachtig beroep.
Pluspunten
Veel voldoening van cli├źnten
Minpunten
Onregelmatige werkdagen en werktijden
Werk-priv├ębalans
Niet in de gelegenheid om dit op dit moment in te vullen.
Werk-priv├ębalans
Een prima bedrijf met leuke collega's, overplaatsing naar andere groep helaas niet mogelijk.
Werk-priv├ębalans
Gezellige werkomgeving met gedreven collega's. Het beste voor de medewerker wordt gezocht
Pluspunten
Gratis fruit
Minpunten
Soms wat stroperige bedrijfsvoering
Werk-priv├ębalans
Fijn gewerkt bij Philadelphia. Landelijke organisatie, waardoor er minder oog is voor de individuele medewerker, maar er zijn voldoende kansen om je te laten zien in alle goed georganiseerde bijeenkomsten. Actieve OR, die ook betrokken is. Veel mogelijkheden, ook voor clienten om gebruik te maken van nieuwe technieken. Philadelphia heeft een helder beleid met duidelijke speerpunten.
Pluspunten
Thema bijeenkomsten en cursussen zijn toegankelijk. Proffesionele organisatie
Minpunten
Lage inscahling van de functies. Landelijke organisatie, waardoor je als individu minder gezien wordt.
Werk-priv├ębalans
In de Handpalm staat iedereen open voor elkaar en ik voel persoonlijk heel veel waardering. De collega's weten dat het in het begin moeilijk kan zijn en hebben daar ook gewoon respect voor. Ik zou hier zeker adviseren om te werken! Het is een ontzettend leuke werksfeer
Pluspunten
leuke collega's en bestuur
Minpunten
je weet niet wanneer je moet werken
Werk-priv├ębalans
Ik heb bij de Zonnestraal in Werkendam stage mogen lopen en heb het daar super naar mijn zin gehad!
Werk-priv├ębalans
iedere dag op het werk is anders. grote dynamiek gericht op ontwikkeling
Werk-priv├ębalans
Jaren lang heb ik als begeleider gewerkt op een woonlocatie voor mensen met een beperking.Met zeer veel passie en plezier heb ik dit gedaan met een divers palet van cli├źnten wat het werk zeer afwisselend en leuk maakte. Elke dag viel er wat te leren en gene dag was saai. In de loop der jaren werd het taken pakket steeds meer uitgebreid. Maar er kwam niets voor terug. Geen loonsverhoging of uitbreiding van contract. Er moest van alles, ook al ging je je persoonlijke grens voorbij. Hierbij doel ik op het uitvoeren van verpleegtechnische handelingen soms zelfs risicovolle handelingen. Een elearning en een toets was voldoende. Terwijl verpleegkundige hiervoor 4 jaar naar school gaan. Dit voelde niet goed. Ook heerste er op onze locatie een verkeerde vibe. De een kreeg alles voor elkaar bij de manager een ander niets. Zo maakte collega's elkaar de sfeer onwerkbaar en was het een komen en gaan van nieuwe collega's wat de (on)nodige onrust bracht binnen het team en ook niet onbelangrijk de cli├źnten. Philadelphia wil heel veel en heel snel, maar geeft de mensen die er mee aan de slag willen geen kans. Zonde, want de intenties zijn echt goed. Veel talent verlaat Philadelphia omdat ze elders een beter aanbod krijgen.
Pluspunten
Zeer leuke cli├źnten waar je veel van leert
Minpunten
geen pauzes, afhankelijk van good-will manager, geen doorgroei mogelijkheden, geen financi├źle tegemoetkoming bij groeien taken pakket
Werk-priv├ębalans
Het begeleiden van jongeren met een vorm van autisme. Ik was verantwoordelijk voor het werk van de cli├źnten en het verzelfstandige van hun leven. Ik kookte met de cli├źnten en hielp hen met de dagelijkse huishouding. Had gesprekken met het werk en dokters en psychiaters. Ik heb hier heel veel geleerd maar vooral dat mensen met een vorm van autisme het niet makkelijk hebben in onze samenleving. Het management was tot 2015 erg prettig maar alles veranderde toen er een nieuwe manager kwam die alles ging veranderen. Waardoor er drie collega`s van mij waaronder ik ontslag kregen.
Pluspunten
leuke clienten en collega`s
Werk-priv├ębalans
Zonder enige ervaring in de gehandicpatenzorg kwam ik terecht bij stichting Philadelphia. Na 7 jaar in dienst te zijn geweest heb ik veel geleerd over verschillende ziektebeelden.
Werk-priv├ębalans
Geen hoge werkdruk, geleerd om te relativeren, en om te gaan met verschillende collega s, leuk om er voor te zorgen dat de dag prettig verloopt voor alle bewoners, en de tijd hebt om iedereen , de aandacht te geven die ze nodig hebben. Als je er open voor staat is er altijd de mogelijkheid om iets aan te pakken, of weer naar school te gaan. Moeilijkste van de baan: gewoon niet in een groepsapp gaan, en voor jezelf te bepalen, zoveel te willen werken, als voor jou prettig blijft. Suoer leuk werk, helaas voor mij te ver.
Pluspunten
Eigen regie in begeleidingsstijl
Minpunten
Elle lange teamvergaderingen met een hoop gekakel.
Werk-priv├ębalans
Ik heb hier stage gelopen. Leuke collega's en lieve cli├źnten.
Pluspunten
Gratis lunches
Minpunten
Veel tekorten weinig personeel