PGGM

21: PGGM reviews van werknemers

21 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 22 reviews

Fijne werksfeer

Relaxte en fijne werksfeer. Het draait niet alleen maar om produceren. Ook aandacht voor de mens en sociale zaken. Pand is ook ingericht voor ontspanning en het management geeft ook die ruimte.

Pensioen is een mooie uitdaging

Een pensioenuitvoerder heeft meerdere klanten ( fonds werkgever en deelnemer) je merkt dat er een worsteling is om te bepalen op welk van deze klanten de doelstellingen nu precies geformuleerd moeten worden . Ben je op zoek naar een uitdagende omgeving waar veel slimme mensen werken dan is dit een mooie club om voor te werken.

Pluspunten

Goede arbeidsvoorwaarden

Minpunten

Geen bedrijfscultuur maar afdelingscultuur

Processioneel bedrijf

Menselijk bedrif met zeker ruimte voor een lolletje. Alle kans je verder te ontwukkelen.

Pluspunten

Salaris en ontwikkelkansen

Minpunten

Nvt

Ambitious and professional work environment

pros: professionalism, high quality employees, sophisticated dealscons: very long working hours, limited diversity, limited couching and support, unfair criticism

Pluspunten

professionalism, high quality employees, sophisticated deals

Competitief en manipulatief

Vreselijke werkomgeving. Klokken hoeveel minuten je naar de WC gaat. Klein worden gehouden omdat je niet te veel mag weten. Je geeft altijd een te lang of te kort antwoord, te veel of te weinig informatie. Zo lang ze je daar maar matig op hoeven te beoordelen. Managers proberen te manipuleren. Veel verdrietige collega's gehad door de manier waarop deze behandeld werden en bang waren om hun inkomsten te verliezen. Collega's waren leuk, gedeelde smart is halve smart. Maar de verhalen die ik daar hoorde van collega's waren echt diep triest. Ze geven niet om mensen maar alleen om inkomsten.

Pluspunten

Salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden

Professionele werkomgeving

Prettige en flexibele werkomgeving met veel vrijheid om je functie invulling te geven.

Prima club

Medewerkers met een visie die door kunnen groeien binnen de organisatie.

Bedrijf waar veel mogelijk was

Prettige werkomgeving, met veel mogelijkheden.Buiten werk om veel mogelijkheden tot o.a. sporten. Echter te lang geleden om er veel over te vertellen.

Pluspunten

Gratis lunches

Gezellige team, met leuk uitdagend werk

Het was een leuke opdracht waar ik met veel plezier heb gezeten. Super veel geleerd en ik heb mezelf goed kunnen ontwikkelen.

Bij aanvang leuk bedrijf.

Tot er een nieuwe manager kwam. Heeft de hele afdeling naar de kl.. geholpen

Een bedrijf dat echt aan zijn mensen denkt

In de tijd dat ik er werkzaam was, is er veel tijd besteed aan de ontwikkeling van de medewerkers. Helaas ligt de pensioen wereld me minder..

Bedrijf investeert niet in mensen. Alles gebaseerd op flexwerken.

PGGM belooft veel maar komt weinig na (geldt"overigens niet voor de arbeidsvoorwaarden, die zijn gewoon goed).. Geen mogelijkheden om door te groeien. Alles is gebaseerd op tijdelijke contracten. Management houdt zich afzijdig en promoot flexcontracten. Zodra je contract van twee perioden is afgelopen staat de volgende sollicitatiekandidaat alweer aan de poort voor dezelfde functie. Verder een zeer competitieve sfeer tussen collega's. Dit gaat ten koste van een goede sfeer. Al met al is PGGM mij erg tegengevallen. Men zegt een maatschappelijk betrokken onderneming te zijn. In de praktijk gewoon big business as usual.

Pluspunten

arbeidsvoorwaarden (loon; studie)

Minpunten

alleen flexwerken is mogelijk. Geen oog voor investeren in mensen

wat ik geleerd heb

zeer competitieve omgeving, door de omvang van de onderneming zeer onpersoonlijk.

Pluspunten

zeer snel hoge verdiensten bij uitmuntend functioneren

Minpunten

door competatieve sfeer, weinig saamhorig

Interessante en zich steeds vernieuwende werkomgeving

Overzichtelijk (1000 medewerkers) Innovatief Maatschappelijk product Klantgericht

Pluspunten

Arbeidsvoorwaarden prima

Minpunten

Hiërarchisch

Ambitieuze werkgever met inhoudelijk interessant werk waar de processen soms wat stroperig lopen

PGGM is een ambitieuze werkgever die bestuurd wordt door een ledenraad en een cooperatiebestuur. Die gelaagde aansturing maakt het soms een wat traag manouvrerend bedrijf. Maar de collega's zijn leuk en inhoudelijk is het werk er door de verschillende klanten interessant.

Prettige werkgever

Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden Ruimte voor ontwikkeling Leuke collega's

Zeer uitdagende omgeving qua techniek

Bij PGGM loopt men in de ICT omgeving qua technieken voorop in Nederland. Verder hectisch, open en eerlijk.

Goede werkomgeving

De afdeling Excasso zorgt voor de pensioenbetalingen aan deelnemers. Het is een drukke maar gezellige afdeling. Er zijn een flink aantal drukke momenten wanneer de betalingen de deur uit moeten. Het wordt dan goed zichtbaar dat samenwerken hierin heel belangrijk is. Iedereen zorgt ervoor dat de deelnemers altijd keurig op tijd het pensioen op de rekening hebben staan. Daarnaast hebben we te maken met deurwaarders die beslag leggen op het pensioen van deelnemers. Dit geeft ook veel extra werk. Ik ben hier zelf voor het grootste deel mee bezig geweest en het heeft mij inzicht verschaft in hoe het er aan toe gaat bij beslaglegging. Voor de deelnemer niet altijd even goed te begrijpen waarom het soms op deze manier gaat, maar het is dan altijd weer een uitdaging een en ander uit te leggen. Het lastigste is toch wel de tijdsdruk waarmee je te maken hebt. Voor het verwerken van de betalingen zijn we mede afhankelijk van een externe partij en wanneer er dan iets niet helemaal goed gaat levert het extra druk op om alles tijdig af te krijgen. Maar dat is tegelijkertijd ook het leuke van deze baan. Je ziet dan dat samenwerken heel belangrijk is.

Pluspunten

Goede arbeidsvoorwaarden

Medewerker incasso

Als medewerker incasso ben je werkzaam in een dynamische omgeving.

leuke informele werksfeer

Een typische dag werken op de afdeling klantenservice bij PGGM bestond uit je spullen verzamelen en daar inloggen. alle juiste systemen opstarten en klaar gaan zitten voor de eerste klant met telefonische vragen. Ik heb bij PGGM een enorme kennis intern op kunnen doen met betrekking tot pensioenen en ook verzekeringen. Het snel kunnen schakelen tussen gesprekken en werken met diverse computersystemen tegelijk. De directie en collega's waren naar mijn mening heel hartelijk,open en benaderbaar en en ik heb echt een geweldige tijd gehad toen ik voor dit bedrijf werkte. Het moeilijkste van de baan was voor mij persoonlijk dat er een enorme tijdsdruk achter zat en ik graag bij sommige klanten wat meer de tijd wilde nemen en het lastig vond me dus aan het dashbord te houden. Het leukste vond ik dat je met elk telefoontje direct iemand kon helpen.

Pluspunten

lekker eten in het bedrijfsrestaurant

Minpunten

extreem veel kennis nodig en het toepassen ervan, en tevens veel veranderingen.

Hele prettige werkgever

PGGM is een groot pensioenfonds gericht op zorg en welzijn. In 2011 is het nieuwe gebouw in gebruik genomen waardoor 2 aparte locaties werden ingelijfd en de panden verkocht. Ook door bezuiniging ben ik heel weinig ingezet als oproepkracht. Ik werkte zelfstandig in een receptie en nu, doordat alles gecentraliseerd is op één locatie, ben ik nauwelijks meer nodig.Ik heb er met veel plezier gewerkt, ook doordat ik hele leuke collega's had. Nu zijn er 2 receptionistes tegelijk werkzaam en kunnen de taken verdeeld worden. Het is moeilijk als alles tegelijk komt, zoals telefoon en groepen, maar dit maakt het ook wel weer heel spannend en gezellig.Ik vind het heerlijk om met mensen om te gaan en daarin ligt ook mijn kracht.

Pluspunten

collegialiteit

Minpunten

?

Stel een vraag over solliciteren of werken bij PGGM. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk PGGM met

Reviews over PGGM per locatie

Meer informatie over PGGM in populaire locaties

• PGGM