Olympia

Reviews over Salaris en arbeidsvoorwaarden bij Olympia

Ik heb ruim 2 jaar met plezier voor Olympia gewerkt. Het salaris word netjes elke week gestort. Ik ben sinds 1 januari voor vast aangenomen bij het bedrijf waar ik via Olympia aan het werk was. Het contact was altijd goed en ze hebben me ook aan en heftruck certificaat geholpen. En ik heb via Olympia ook een technische test mogen maken. Aan de hand daarvan ben ik uiteindelijk vast aangenomen.
Veel sollicitaties gestuurd nooit een kans gegeven, altijd afzeggen soms zonder een geldig reden bovendien de gevoel geven van, leeftijd, etnisch/afkomst discriminatie
Leuke mensen om mee te werken en goed loon, mocht er heel graag werken alleen als er iets is met gezondheid werd niet zo goed ontvangen helaas. vandaar dat ik er niet mocht blijven helaas, want ik had het er heel erg naar mijn zin.. Hoop snel weer iets te kunnen vindenwaar ik me dan ook weer thuis zal voelen. Ze helpen je verder heel goed met alles, en voel je gelijk goed thuis.
Pluspunten
voldoende pauze
Minpunten
Ik vind dit het meest onprofessionele uitzendbureau waar ik ooit voor heb gewerkt. Deze mensen zijn werkelijk waar nooit bereikbaar! Telefonisch niet, per mail niet. Ik heb mijn vorige baan opgezegd om hier verder te gaan, omdat ze van alles hadden belooft. In plaats van 40 uur, werk ik wekelijks 24 uur zonder uitleg. Soms zelfs maar 1 dag en als je ze hierover belt zijn ze niet bereikbaar. Maar ondertussen steeds nieuwe mensen blijven aannemen en hun wel meer uren aanbieden. Ze dwingen je zowat om voor een bepaalde opdrachtgever te werken (terwijl tijdens de recruitement dit nooit is verteld) en wil je hier niet akkoord mee gaan, dan dreigen ze met terugbetaling van de opleiding. Je bent bij dit bedrijf geen mens je bent gewoon een poppetje die ze ergens plaatsen, omdat ze op dat moment iemand nodig hebben. Ook is de loon dat zij betalen verschrikkelijk slecht! Ik raad dit uitzendbureau niemand aan! Als je de kans hebt om ergens anders te werken? Kies dan voor een ander bedrijf! Blijf hier weg. Ik zit helaas vast aan hun, omdat ze mijn vrachtwagen rijbewijs betalen. Ik heb hier dagelijks spijt van!
Pluspunten
Geen!
Minpunten
Weinig uren, maar wel anders beloven.
Super slecht management, er word niet naar je geluisterd. Beloftes die niet worden nageleverd, polen die heersen en super erg onderbetaald voor het harde fysieke werk die je uitvoert. Verder is het altijd de schuld van de werknemer en nooit van de werkgever. Bij het solicitatie liegen ze ook over het uurloon. Eenmaal contract getekend is het voor hun zeer leuk, maar voor jouw heel wat minder. Echt troep uitzendbureau
Pluspunten
Lekkere eten bij het kantine
Minpunten
Kan een boek over schrijven
Tijdens het gesprek doet Olympia zich wel willend voorkomen, er word gezegd dat er veel dingen geregeld kan worden, als je wensen hebt word daarop ingespeeld. Een maal de contract getekend te hebben merk je meteen al dat je vals geinformeerd hebt, beloftes die gedaan zijn niet nagekomen kan worden. Olympia betaald niet conform de CAO, Startloon buschauffeur volgens CAO is 14,24 (Januari 2020) per uur, bij Olympia is dat 13,36. Opdrachtgever kent een uitkering van ongeveer 4% in de maand juli en 13de maand regeling waar je dus geen recht op hebt. Je maakt in vier dagen 22 uren, als je geluk hebt mag je zes dagen 32 uren weken. 4,5 uur zonder pauze rijden is geen uitzondering bij Olympia. Personeel van opdrachtgever kent geen gebroken diensten die worden door uitzendkrachten gedaan. Denk er goed over na voor dat je via Olympia aan het werk wil.
Pluspunten
Kan niets bedenken
Minpunten
Te veel om op te noemen
Ik had problemen gehad met mijn loon, reiskosten en adv dagen. Ze hebben daar niets voor elkaar, je spreekt elke keer een ander persoon van verschillende vestigingen daardoor zijn ze ook niet op de hoogste van je situatie. Liegen kunnen ze als de beste maar als je om bewijs vraagt dan krijg je geen gehoor! Ze lossen problemen op door je te blokkeren of te negeren.
leukste van het baan was zelfstandig werken ..geleerd om sneller vlotter te werken een geweldig werkomgeving ,minder leuk van de baan is dat op werkplek best koud was om te werken ..kachel uit geweest en ik veel last van kou en hoofdpijn kreeg, was toen winter. wel jammer verder vond leuk werk om te doen.
Pluspunten
goed betaald
Minpunten
veiligheid kon beter..centrale verwarming niet uit mochten.
Leuk werk, maar te weinig uren om van rond te komen
Pluspunten
Gratis drinken
Minpunten
Te weinig uren
Veel beloven maar niets nakomen.. Trap er niet in, want ik heb echt heel erg veel nieuwe uitzendkrachten voorbij zien komen voor 1 of 2 dagen terwijl hun een vaste rooster met weel werkuren werd voorgeschoteld.. dat kan je niet maken, maar goed blijkbaar Olympia wel...
Pluspunten
salaris op tijd
Minpunten
er wordt heel veel beloofd maar uiteindelijk 2x ergens kan werken om hun uit de brand te helpen..
Olypmia doet de werving voor Promovendum voor de functie zorgdeclaraties. Tijdens je sollicitatiegesprek bij Promovendum krijg je vragen over je gezinssamenstelling en of je gelovig bent ipv inhoudelijk over het werk zelf. De organisatie heeft voor de werknemers geen parkeerplaatsen, dus je moet maar met de bus/fiets komen en woon je binnen een straal van 10km krijg je geen cent vergoed. Tevens hebben ze geen eigen kantine, een broodje in de kantine beneden kost je gemiddeld 5 euro (krijg je ook niet vergoed). Ook moet je in je vrije tijd je WFT's leren. Dus je werkt fulltime en dan in het weekend ook nog eens ff leren. Je werkt in een kleine team en het werk is NIET uitdagend. En last but not least het is echt een miezerige loontje.
Pluspunten
Centraal gelegen
Minpunten
Geen vergoeding ov, lunch en WFT's in eigen tijd leren.
Geen dag was hetzelfde bij Olympia Gorinchem. Heb hier heel veel geleerd over o.a. Het maken van contracten, wetgeving, salarisadministratie, administratieve taken etc.
Mijn vader is de vestiging Etten-Leur begonnen. Ik zou een zomervakantie blijven en dat zijn er vier jaar geworden. Het is een bedrijf waar ontwikkeling van personeel voorop staat.
Je solliciteert op een functie als accountmanager bij binnenkomst van het bedrijf wordt er totaal niet gevraagd naar je kwalificaties/ prestaties en meteen word je van de functie afgepraat dat er te weinig kennis voor aan boord is. Dan komt de persoon in kwestie met zijn voorstel waarbij je naar zijn zeggen een beter cv mee opbouwt, en meer kan leren voor in de toekomst, en waar je meer gaat verdienen dan je huidige baan. Dus uit nieuwsgierigheid laat je contactgegevens delen met het betreffende bedrijf. Eenmaal met het bedrijf in contact gekomen te zijn. Zijn we er snel achter gekomen dat het juiste salaris totaal niet haalbaar is, en de werkzaamheden niet overheen komen met wat vermeld is. Ik hoop voor het bedrijf dat dit een incident is en geen dagelijkse kost. Ps mijn kennis was niet voldoende ect ect maar daar dacht een ander bedrijf anders over...
Pluspunten
koffie was lekker
Minpunten
Tja
Ze beloven veel, zouden hierover bellen. Heb zelf maar contact gezocht om te vragen hoe het ermee staat en ze moeten helaas tot deze dag nog terugbellen( 2 mnd later)
Pluspunten
Minpunten
Alles
je krijgt genoeg de tijd om je aan te passen en er word je goed uit gelegd hoe te werk moet gaan de collega's zijn vriendelijk en nemen de tijd om je het beter uit te leggen.
Pluspunten
gratis drinken bij drukke dagen
Denken met je mee en adviseren goed, goed contact, urenverantwoording goed geregeld. Weten wat wel en niet bij je past. Medewerkers die er al lang zitten. Afdeling Den Helder echt super!
Pluspunten
Persoonlijk contact
Minpunten
Mooie beloftes die nooit waar gemaakt worden.. Mijn ervaring is er 2x slecht geweest
Pluspunten
Zijn die er dan?
Minpunten
Laag salaris... beloftes die ze niet waar maken
Betere communicatie tussen uitzendbureau en werkgever zodat alles duidelijker is voor de werknemer
Pluspunten
Gratis brood voor de lunch
Minpunten
Staan in je pauze
olympia medewerkers beloven alles maar je word misbruikt en tegen mekaar uitgespeeld, behandelen de uitzendkrachten als vee, beloftes zijn niks waard en overwerk word niet gevraagd maar opgedragen!! werk is ok, maar altijd onder werkdruk, vaste krachten zijn onvriendelijk en behandelen de uitzendkrachten als hun werkslaafjes, zelf doen die de helft van uitzendkrachten en zoeken het mooie werk uit. leidinggevende zorgen er voor dat je nooit gewaardeerd word, schreeuwen en zeiken altijd, vriendelijkheid ver te zoeken in dit bedrijf. goede sfeer bij de uitzendkrachten onderling, gelukkig. beter hier niet werken als je iets anders kan vinden.
Pluspunten
kantine
Minpunten
uitzendburo olympia en vaste personeel.
Enorm naar mijn zin, al past mijn functie inhoudelijk niet bij mijn achtergrond. Ik kan je de organisatie op heel veel manieren aanraden! Er is veel ruimte voor eigen ontwikkeling, we zijn een organisatie waarin veel ruimte is voor innovatie en die erg ondernemend is ingesteld. Verder werken er natuurlijk alleen maar leuke mensen! We werken hard, zijn doelgericht en trots op onze klanten. We streven ernaar om goed voor onze mensen te zorgen en zorgen voor de juiste kennis.
Pluspunten
Ontwikkeling, ondernemend, goede sfeer, klantgericht, veel vrijheid & verantwoordelijkheid, dynamische organisatie, leuke collega's.
Minpunten
Salaris is marktconform, hetgeen in de uitzendbranche niet hoog ligt!