NS

NS Reviews

Sociaal bedrijf, maar niet erg uitdagend

NS is een sociale werkgever en je kan je tijd flexibel indelen. Veel is mogelijk mbt thuiswerken. Echter de doorgroei mogelijkheden zijn erg beperkt en het is een wat saaie omgeving.

Slechte opleiding voor zoon groot landelijk bedrijf!!!

Vanaf januari 2022 ingestroomd als medewerker op het RBC op locatie Eindhoven.Nu 2 maanden voor het einde van mijn proeftijd zijn we gestopt met mijn opleiding.De faciliteiten en de info voor de opleiding klopte voor geen meter en waren zeer verouderd. De opleiding moet je helemaal op eigen houtje maar gaan leren met documentatie die niet klopt. Verder zijn de opleiders totaal niet geschikt voor hun functie en de motivatie om een nieuw iemand van buitenaf op te leiden.Leidinggevende en teamleiders weten hiervan maar doen er helemaal niks mee!Kortom een hele zure nasmaak in me mond voor het bedrijf NS! 👎👎👎

Goede bedrijf voor nietsnutten, verschrikkelijke bedrijf voor harde werkers met ambities

Ik heb altijd gezegd dat dit een ideale bedrijf is voor nietsnutten. Hou je niet van werken, vind je het wel prima en wil je een stabiel inkomen waarbij je nooit bang hoeft te zijn dat je te laat uitbetaald krijgt dan zit je goed. Hier kan je alles op 60% doen. Werk je slecht, werk je tegen. Ze gooien je er toch niet uit.

Mensen zijn niet fijn

De collega s op kantoor zijn niet prettig om mee te werken. Het salaris is normaal, vrijheid wel erg veel.

bedrijf geworden waarin geen empathie of inlevingsvermogen in voor komen

Ik zal het nooit maar dan ook nooit iemand aanraden om bij ns te solliciteren, wat een b....r bedrijf is dit geworden, na vier keer ziek in 30 jaar en twee rechtzaken verder eruit geknikkerd zonder schaamte

Pluspunten

Geen nul, nihil pluspunten

Minpunten

De cultuur die er heerst is als een grafstemming, er word en zal nooit naar je geluisterd worden als de trein maar rijdt vinden de ns het allang goed.

Stressvolle werkomgeving

Waar ik al snel achter kwam is dat het management niet open staat voor enige vorm van feedback. Je krijgt hier niet de ruimte om jezelf te verdedigen, of enige input te geven. Kritische vragen blijven hierdoor onbeantwoord. Pesterijen, groepjes vormingen en dus het bewust buitensluiten van collega’s is iets wat hier als normaal gezien wordt. Manager gaat hierin mee, en het vertrouwenspersoon binnen de NS kan helaas ook niets voor je betekenen.

Pluspunten

Flexibiliteit m.b.t rooster, goede toeslagen

Minpunten

Pesterijen, zwak management

Herarchische bedrijfscultuur met belemmeringen om (management/langzittende) collega's van feedback te voorzien.

Aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden en een bedrijfscultuur die je soms (onaangenaam) kan verbazen/verassen...

Pluspunten

Kantoor op station, thuiswerken mogelijk, toeslagen, kansen kennis op te doen van een grote organisatie met een interessante geschiedenis.

Minpunten

Verouderde systemen die herstel van 'fouten' bemoeilijken, verdeeldheid/groepjesvorming op afdelingen, weinig ruimte/ voorzichtige cultuur voor inbreng van verbetervoorstellen, op verschillende manieren te interpreteren info..

Top!!!

GEWELDIG BEDRIJF! super leuk en gezellig. Tevens afwisselend werk!

Pluspunten

Gratis reizen

Minpunten

nachtdiensten

Productieve en gezellige werkomgeving

Gezellige collega's, onregelmatige werktijden en ochtend-, dag-, avond-, en nachtdiensten.Weinig tot geen directe doorgroeimogelijkheden.

Pluspunten

Arbeidsvoorwaarden

Minpunten

Nachtdiensten, Doorgroeimogelijkheden

Zeer teleurstellend

Ik was medewerker bij de Kiosk. Het werk zelf is prima te doen, werksfeer erg toxisch. Veel roddelen en een klein parttime contract werd meer een soort van 20 urig contract. Veel tijd in prive aan moeten besteden. Geen aanrader helaas.

Heel onprofessioneel

Logge organisatie met hele lange lijnen en als zij fouten maken waardoor jij je werk niet kunt doen, krijg jij de waarschuwing en slechte beoordeling.

Prettige werkomgeving

Goede bedrijf..Leuke collega'sGoede bazenLuisterend oor

Minpunten

Niks

Vrijheid in het werk werd steeds verder ingeperkt.

Leuke gemotiveerde collega's

Mooie baan veel afwisseling en zelfstandig. Iedere dag weer andere mensen met andere vragen.

Goede werkgever

Goede werkgever.Gezellige werksfeer. Denken in oplossingen.Goed pensioen.

Pluspunten

Pensioen, vervoersfaciliteiten

slechtste opdrachtgever van heel Nederland

Ik zou hier nooit gaan solliciteren. NS is m.i. 1 van de slechtste werkgevers van heel Nederland.Gewerkt in een locatie in Noord-Holland als planner voor de NS als opdrachtgever. Overgrote deel van het (kantoor)personeel heeft een achterbakse en laffe mentaliteit. Ze zeggen tegen jou dat jij goed werk levert, maar achter je rug om lopen ze te roddelen over jou. En wij spreken niet van jonge kinderen, maar van volwassen mensen tussen de 40 en (minstens) 60 jaar.Tijdens het begin van de corona pandemie hanteerde de NS een zeer slecht corona beleid. De 1,5m kon zeer slecht gehandhaafd worden ivm de weinig beschikbare ruimte. Het management 'vluchtte' direct weg om thuis te werken, wat tot de dag van vandaag nog steeds gebeurt. Management zorgt ook voor een ziekmakende sfeer binnen het bedrijf en heeft pogingen ondernomen om uitzendkrachten flink onder druk te zetten voor niet-essentiële redenen. Zegt volgens mij al genoeg hoe de NS omgaat met zijn werknemers en niet in staat is om te zorgen voor goeie veiligheid voor alle werknemers (dus niet alleen het kantoorpersoneel!)

Pluspunten

Minpunten

genoeg

Slechte bedrijfsvoering

De mensen die het beleid maken, weten erg weinig van de praktijk. Veel duur kantoorpersoneel dat geen echte interesse heeft in de mensen die op stations en in de trein werken.

Pluspunten

Vooralsnog veel autonomie voor treinpersoneel

Minpunten

Onzekerheid over de functie en toekomst

weinig doorgroei

Dit is een slechtbedrijf om voor te werken. Heb enkele jaren gewerkt als servicemedewerker bij deze organisatie. Nauwelijks doorgroeimogelijkheden. Werk is eentonig en saai. Als je hoger opgeleid bent dan wordt dat nauwelijks op prijs gesteld. Ook initiatief tonen is hier bij deze organisatie uit den boze. Het beste is om je als een grijze muis te gedragen. Helaas moet ik dit constateren. Jammer want in eerste instantie lijkt dit een mooie organisatie. Er wordt alleen te weinig beoordeeld op iemand zijn kwaliteiten en vaardigheden. Vriendjespolitiek en gunfactor is belangrijker bij deze organisatie.

Pluspunten

arbeidsvoorwaarden

Minpunten

doorgroeimogelijkheden en je zelf onderscheiden nauwelijks mogelijk.

Gwoon een hele goede werkgever

Ik heb er 15 jaar gewerkt als conducteur. Helaas moeten stoppen door lichamelijke klachten. Heb er een super tijd gehad, mis het nog steeds.

Pluspunten

Vollega's, zelfstandigheid.

Minpunten

Heel fijn gewerkt jammer dat het onderzoek is afgelopen KTO

Een hele fijne werkervaring heel jammer dat het 22-6-2020 is beëindigd

Pluspunten

Goede werkgever

slecht geleid bedrijf

vervelende werksfeer, slecht managment, nare collega's, ongezonde werkomgeving

Pluspunten

Minpunten

feodaal stelsel

Stel een vraag over solliciteren of werken bij NS. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

• NS