NS
Goede werkgever.Gezellige werksfeer. Denken in oplossingen.Goed pensioen.
Pluspunten
Pensioen, vervoersfaciliteiten
Ik zou hier nooit gaan solliciteren. NS is m.i. 1 van de slechtste werkgevers van heel Nederland.Gewerkt in een locatie in Noord-Holland als planner voor de NS als opdrachtgever. Overgrote deel van het (kantoor)personeel heeft een achterbakse en laffe mentaliteit. Ze zeggen tegen jou dat jij goed werk levert, maar achter je rug om lopen ze te roddelen over jou. En wij spreken niet van jonge kinderen, maar van volwassen mensen tussen de 40 en (minstens) 60 jaar.Tijdens het begin van de corona pandemie hanteerde de NS een zeer slecht corona beleid. De 1,5m kon zeer slecht gehandhaafd worden ivm de weinig beschikbare ruimte. Het management 'vluchtte' direct weg om thuis te werken, wat tot de dag van vandaag nog steeds gebeurt. Management zorgt ook voor een ziekmakende sfeer binnen het bedrijf en heeft pogingen ondernomen om uitzendkrachten flink onder druk te zetten voor niet-essentiële redenen. Zegt volgens mij al genoeg hoe de NS omgaat met zijn werknemers en niet in staat is om te zorgen voor goeie veiligheid voor alle werknemers (dus niet alleen het kantoorpersoneel!)
Pluspunten
Minpunten
genoeg
De mensen die het beleid maken, weten erg weinig van de praktijk. Veel duur kantoorpersoneel dat geen echte interesse heeft in de mensen die op stations en in de trein werken.
Pluspunten
Vooralsnog veel autonomie voor treinpersoneel
Minpunten
Onzekerheid over de functie en toekomst
Dit is een slechtbedrijf om voor te werken. Heb enkele jaren gewerkt als servicemedewerker bij deze organisatie. Nauwelijks doorgroeimogelijkheden. Werk is eentonig en saai. Als je hoger opgeleid bent dan wordt dat nauwelijks op prijs gesteld. Ook initiatief tonen is hier bij deze organisatie uit den boze. Het beste is om je als een grijze muis te gedragen. Helaas moet ik dit constateren. Jammer want in eerste instantie lijkt dit een mooie organisatie. Er wordt alleen te weinig beoordeeld op iemand zijn kwaliteiten en vaardigheden. Vriendjespolitiek en gunfactor is belangrijker bij deze organisatie.
Pluspunten
arbeidsvoorwaarden
Minpunten
doorgroeimogelijkheden en je zelf onderscheiden nauwelijks mogelijk.
Ik heb er 15 jaar gewerkt als conducteur. Helaas moeten stoppen door lichamelijke klachten. Heb er een super tijd gehad, mis het nog steeds.
Pluspunten
Vollega's, zelfstandigheid.
Een hele fijne werkervaring heel jammer dat het 22-6-2020 is beëindigd
Pluspunten
Goede werkgever
Minpunten
vervelende werksfeer, slecht managment, nare collega's, ongezonde werkomgeving
Pluspunten
Minpunten
feodaal stelsel
dynamisch bedrijf. Veel kansen om carrière te maken. Klantgericht denken is een must.
Altijd al willen werken op kantoor! Nu was het eindelijk zover! Van verkoopster in een winkel op de werkvloer, naar klantadviseur bij een organisatie die goed aangeschreven stond en waar ik veel kon leren. Een bedrijfscultuur die me een nieuwe kijk gaf op hoe het leven op kantoor zou kunnen zijn. In tegenstelling tot veel mensen, vind ik werken op kantoor niet saai! Al snel wist ik bij wie ik moest zijn met de eventuele vragen die ik had. De opleiding met al die nieuwe programma's ging goed. Met mijn zorgvuldigheid en nauwkeurigheid had ik de apps en programma's door en kon ik er goed mee overweg om zo de klant zo goed mogelijk te helpen. Toch blijft het een bedrijf. En daar wil ik mee zeggen dat elk bedrijf wel een bepaalde knelpunt heeft. Bij NS waren dat de toezeggingen die werden gedaan, want die kwamen maar niet van de grond en daar kwam veel onduidelijkheid over. Je ontwikkelen in de stappen die je neemt, dat wil iedereen. Ik ook. En daar blijf ik voor gaan. Veel geleerd in dat half jaar bij NS. Had voor mij langer mogen duren. Overal kan ik verder leren. En dus ben ik benieuwd wat de volgende stap zal zijn!
Pluspunten
Reiskostenvergoeding en personeelsuitje
Minpunten
Storingen met SAP
Lange tijd via het uitzendbureau Young Capital een bijbaantje gehad en later ook een leuke fulltime functie bekleed op kantoor. Vanuit NS is mij een aanbod gedaan om een arbeidsovereenkomst van Ă©Ă©n jaar aan te gaan. Een maand kwam men met een incoherent quatschverhaal dat het niet door kan gaan. Een jaar later gesolliciteerd op dezelfde functie en met een standaard mailtje afgewezen omdat dat ik geen "relevante werkervaring" zou hebben. Verder ben ik erachter gekomen dat de NS en Young Capital op grote schaal de NS CAO niet goed toepassen. Lekker makkelijk, want ga maar eens als uitzendkracht met een 0-uren contract bij het uitzendbureau klagen dat je geen vergoedingen krijgt conform de CAO van de inlener. Het salaris en de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn top maar dat komt vooral omdat dit zwaar bevochten wordt door vakbonden. De NS pretendeert daarom onder valse voorwendselen een hele betrokken, gezellige, sociale organisatie te zijn. Niet dus.
Heb daar 40 jaar gewerkt als rangeerder met heel veel Plezier. Helaas genoodzaakte te stoppen met werken door mijn gezondheid.
fijne werkgever prima arbeidsvoorwaarden . fijn team
Geen visie. Management bemoeit zich met werkelijk alles. Alles is belangrijk. Geen keuzes en wanneer die toch is gemaakt, weet niemand hoe lang we dit gaan volhouden. Er wordt gewerkt met 40 jaar oude informatievoorziening, black box. Ook Prorail en NS zijn een siamese tweeling. Het voorbeeld van opportunistisch management gedrag in een goude kooi. Pas je er goed, dat zit je daar gebakken tot ver na je pensioen. Zo niet, dit lig je binnen jaar uit. Geen visie, morgen weer een dag.
Pluspunten
Genoeg te doen
Minpunten
Je kan er je leven lang levensloos ronddwalen
Fijne werkgever, leuke collega´s. Jammer dat het niet meer te combineren was het de thuis situatie.
Altijd met plezier naar mijn werk gegaan. Een grote familie.
NS is een goede werkgever, helpen je waar ze kunnen zolang je alles netjes aangeeft. Er staat een goede beloning tegenover en ze hebben goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Je moet wel tegen een flinke dosis onregelmatigheid kunnen en de kans dat je met agressie te maken krijgt is ook aanwezig.
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden, goed salaris
Minpunten
Onregelmatige diensten
moet dit letterlij over elke plek waar ik ooit heb gewerkt?
NS est un très bon employeur. Le personnel est important
Pluspunten
bonne paye
Minpunten
pression de fonctionnement élevée
Het was een goede ervaring om voor NS te werken op de stations in heel Nederland.
Je hebt direct impact op de maatschappij, tastbare projecten met een fijne bedrijfscultuur. NS werkt met de nieuwste technieken op het gebied van IT / techniek en heeft veel aandacht voor de mens. Het is een groot bedrijf wat altijd vooruit wil en met veel (doorgroei) mogelijkheden.
Het werk is leuk en de collega's ook maar het management is niks. Ze liegen en bedriegen en maken mensen kapot.
Pluspunten
Minpunten
Zakelijk beleid en onvriendelijk