Monuta

Werken bij Monuta: Monuta reviews van werknemers

18 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 19 reviews

Prima werkomgeving

Goede arbeidsvoorwaarden, goede balans werk en prive, over het algemeen fijne collega's

Echt een warm bad waar je in terecht komt

Ik heb enorm genoten van mijn tijd bij Monuta. De werkzaamheden waren totaal niet moeilijk en de trainingen die je kreeg waren erg fijn. De collega’s waren altijd erg vriendelijk en dachten graag met je mee. Doorgroeimogelijkheden zijn er helaas niet maar dat werd wel op een eerlijke manier duidelijk gemaakt. De werktijden waren opzich vrij flexibel, ik mag er niet over klagen. Tevens was het salaris ook prima en is een een mooie kantine met redelijke prijzen.

Pluspunten

Aardige collega’s, redelijk salaris en goeie werkomstandigheden

Minpunten

Geen doorgroeimogelijkheden

Hoge werkdruk

Hoge werkdruk, je moet empathie hebben voor de families van de werkgever jammer dat de werkgever dit niet voor het personeel heeft. Cijfers lijken uiteindelijk belangrijker dan wat dan ook.

Fijne collega's, mooi bedrijf

Monuta is een mooi bedrijf. Op het hoofdkantoor hangt een prettige sfeer. Inmiddels is er een wijziging binnen directie geweest, directeur tijdens mijn werkzame tijd: zij had prettige ideeën en oog voor de medewerkers. De verbinding tussen de verzekeringstak en uitvaarttak was minder goed. Later is er een veranderproject gekomen waardoor processen verbeterd zijn en deze verbinding beter werd. Prettige arbeidsvoorwaarden, eens in de zoveel tijd een event of personeelsdag. Ik miste een stukje waardering en doorgroeimogelijkheden, vertrokken ivm persoonlijke groei. Enig nadeel was de hoge werkdruk nav onderbezetting, maar collega's stonden veelal voor elkaar klaar.

Minpunten

Hoge werkdruk

Slecht beleid

Eerste jaren een fijne baan gehad,maar door veranderd managment een drama geworden

Mooie branche, maar slecht management

De uitvaartbranche is mooi en betekenisvol werk. Het Management is dramatisch slecht. Hoog in de organisatie krijg je alles voor elkaar, maar hoe lager je op de ladder staat wordt je gebruikt als een pion in een schaakspel. Na 4 maanden werken mijn teamleider nog nooit echt gesprek. Was alleen met zichzelf bezig. Dus geen coaching en dan gooien ze je er zo ineens maar uit. Dit bedrijf wekt de indruk goed voor de medewerkers te zijn. Helaas draait het vooral om macht en geld. Voor mij nooit meer...

Pluspunten

Branche is leuk, en dat is het enige

Minpunten

Te veel om hier neer te zetten

Super leuk bedrijf!

Als je de kans krijgt om hier te werken; doen!! De collega's zijn erg sociaal en altijd bereid om je te helpen. Er heerst een hele fijne sfeer!

Graaien

Het werk is fantastisch, de meeste medewerkers zijn top. Maar het hogere management houdt vooral van zichzelf, van macht en geld. Het is een onveilig bedrijf om voor te werken en dat is jammer.

Pluspunten

het is een voorrecht te mogen werken in de uitvaartbranche

Minpunten

geld en onveiligheid

Productieve en gezellige wekomgeving

Productieve en gezellige werkomgeving. Zelfstandig kunnen werken.

Werkdag bij monuta

Ik heb Monuta als een zeer warm bedrijf ervaren. De werkzaamheden vond ik goed te doen en ik kreeg alle vrijheid om mijzelf te zijn. Het belang van de klant staat voor de seconden van een gesprek. Dit heeft mi zeer aangesproken. 'S morgens beginnen met een bakje koffie en een klein praatje met je collega. Daarna gesprekken voeren met klanten en vaak een goed gevoel hebben over het gesprek omdat de klanten tevreden ophangen. Geleerd heb ik dat je beter een paar seconden langer met een klant aan de telefoon kan zitten en tevreden ophangen dan alleen maar bezig zijn met de lengte van je gesprekken waardoor de kwaliteit achteruit gaat. Alle collega's hebben alle tijd genomen om mij wegwijs te maken en dat heb ik als zeer prettig ervaren, Moeilijk vond ik de klanten die het niet goed begrepen en al legde ik het uit, het nog niet door hadden. Ik vond het een TOP baan en vind het erg jammer dat het werkaanbod verlaagde zodat ik niet meer nodig was.

Pluspunten

Collegialiteit en mee mogen als uitzendkracht met alle uitjes

Minpunten

aanbod gevoelig zodat ze mensen moeten laten gaan in bepaalde periodes

een grote familie

ik vond het super geweldig om bij Monuta te hebben gewerkt. Ik heb er veel geleerd. ik had een 2 tal locaties die ik zelf beheerde. Ik deed diverse werkzaamheden maar ook licht administratief

Pluspunten

vrijheid

Leuke en fijne werkomgeving.

Iedere dag was weer een uitdaging, omdat het werk zo onvoorspelbaar was.

Goede leermogelijkheden

Mooi bedrijf om veel te leren. Collegialiteit is een minpunt bij dit bedrijf. Doorgroeimogelijkheden zijn er niet.

Pluspunten

Mooi werk en leerbedrijf

Minpunten

collegialiteit

Een bijzonder werk om op deze wijze dienstverlenend bezig te zijn

In dit werk heb je te maken met diepe emoties maar als je daar tegen kunt is er geen mooier werk dan in de uitvaartbranche. Je kunt echt iets voor iemand betekenen.

Pluspunten

Goede financiële voorzieningen zoals een dertiende maand

Een werkomgeving die je met beide benen op de grond houd

Werk wat nooit hetzelfde is, de werktijden variéren per dag. Daardoor moet je erg flexibel zijn. Het moeilijkste van deze functie is het emotionele asect wat hierbij komt kijken. Je hebt vaak nauw contact met de nabestaanden. Gelukkig heb je altijd collega's waar je mee na kunt praten. Het leukste van deze baan is juist de afwissling van zowel werktijden als het werk inhoudelijk. Ik heb hier 5 jaar met heel veel plezier gewerkt.

Pluspunten

gezellige collega's

Minpunten

geen vaste werkplek

Zie onderstaand

Als uitvaartverzorger assistent was ik verantwoordelijk en ondersteund over het hele aspect dat bij een uitvaart komt kijken. Bij een overlijdens melding had ik contact met de familie en/of uitvaartverzorger om te bespreken over de eerste stappen die gevolgd moesten worden bij een overlijden. Hierbij had ik een adviserende en ruststellende rol richting de familie. Afhankelijk van de keuze die de familie maakte bracht ik de overledenen over naar ons uitvaartcentrum alwaar de laatste verzorging plaatsvond. Voor de laatste verzorging was ik zelf verantwoordelijk, indien gewenst deed ik dit samen met familie en/of andere nabestaande(n). Ik zorgde ervoor dat alles rustig en ordelijk verliep, de familie zich door mij en de omgeving op zijn/haar gemak voelde. Daarnaast organiseerde ik de condoleance- en familiebezoeken, indien gewenst met catering e.d. Hierbij had ik veel gesprekken met familie en anderen nabestaande. Tijdens de uitvaart assisteerde ik ook regelmatig, dit in de zin van de statierit rijden, dragen van de kist, verzorgen van de muziek, gedenkkaarten en collectie overbrengen in kerk of rouwcentrum enzovoort. Ook organiseerde ik -samen met collega’s- nazorgprojecten en informatiemiddagen. Deze werkzaamheden verrichtte ik op de vestigingen van Monuta in Nijmegen, Venlo en Herten.

goede werksfeer veel eigen verantwoording

Goede werkgever. Ik kreeg 100% vertrouwen van mijn manager. Afwisselend werk. Uitvaartverzekeringen geadviseerd/verkocht. Collega's geholpen met de uitvaart. Zeer wisselend en goede contacten met de collega's

Pluspunten

goede contacten met de klanten

Uitvaartsassistente

- Rouwbezoeken - Laatste verzorging - uiterlijke verzorging - hechten

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Monuta. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

3.6

• Monuta