Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Reviews

Het is maar net bij welke afdeling je terecht komt. Ik had helaas een afdeling waar het management niet zo goed omging met de werknemers. Voor mijn functie was het helaas niet mogelijk om part time te gaan werken, terwijl ik toch een gezin heb en dit graag wil combineren. Als je dan ziet dat een collega met dezelfde functie wel part time mag werken dan is dit erg kwetsend.
chaos en vechtcultuur, managers meer met zichzelf bezig dan het doel van VWS. likken naar boven,
Ligt heel erg aan het dossier, maar er is veel werkdruk. Daarnaast zijn er binnen de werkzaamheden geen doorgroeimogelijkheden.
Pluspunten
zelfstandigheid, verantwoordelijkheid
Minpunten
geen doorgroeimogelijkheden, werkdruk
Grote organisatie, die wordt aangestuurd volgens politieke lijnen. Op sommige posities wordt heel hard gewerkt, maar mensen kunnen er zich ook verschuilen en niets opleveren. Als ze fouten maken, worden ze daar onvoldoende op af gerekend.
Een leuk en boeiend ministerie om voor te werken. Ik heb mezelf erg kunnen ontplooien.
Pluspunten
veel cursussen en opleidingen waaraan je deel mag nemen
Minpunten
wat eentonig werk
strakke werkrichtlijnen voor omgang met bezoek en bewoners, richtlijnen aanhouden en planningen maken, goede samenwerking met management, hecht team, goede omgang met collega's, ook buiten werktijd, er waren eigenlijk geen moeilijke dingen, met uitzondering van moeilijke bezoekers iets duidelijk te maken, personeel helpen met het plannen en doorvoeren van bv. vakanties en / of vrije dagen en de te draaien diensten, (probleemoplossingen verhelpen)
Pluspunten
heel veel eigen inbreng, binnen de wetgeving
Minpunten
niet alles kunnen doen door de wetgeving
Prima organisatie met een open cultuur. Er komt veel op je af. Ik heb geleerd proactief te zijn. Prima directie en collega's.
Bijna alles mogelijk. Goede sfeer. Leuke collega's. Feesten waren erg leuk.
Pluspunten
Doorgroei mogelijkheden
Minpunten
Kan ik niet bedenken
Leuk bedrijf om te werken met een goede werksfeer. De werkzaamheden zijn afwisselend.
Pluspunten
Afwisselende werkzaamheden en flexibele werktijden