Ministerie van Defensie

Ministerie van Defensie Reviews

Je dient flexibel te zijn in de verschillende cultuurverschillen tussen militair personeel en burgerpersoneel. Defensie is altijd in beweging en snel handelen in onverwachte situaties eist inzet en aanpassing. Interne en externe verhuizingen zijn ook niet vreemd en door de steeds veranderende wetgeving zijn reorganisaties met regelmaat orde van de dag. Een fijne werkomgeving als je van een uitdaging houdt en de mentaliteit "samen schouders eronder" hoog in het vaandel staat.
Pluspunten
Pensioenfonds
Minpunten
Verschil militair - burger
Gewerkt als uitzendkracht /kok op div locaties op de Veluwe.Super gewerkt. Helaas bij vaste baan afgewezen. Te oud 58 jaar. Is me verteld door de Chefkok die me BELDE. waardeloos. De week daarop gewoon weer gewerk als uitzendkracht. Geen punt met mijn 58 jaar
veelzijdige werkgever met doorgroeimogelijkheden op diverse locaties in zowel binnenland als buitenland
Pluspunten
goede arbeidsvoorwaarden
Leuke kameraden, maar eigenlijk geen tijd voor privézaken. Dit is erg jammer als het bijvoorbeeld thuis niet lekker loopt.
Pluspunten
Eenheid van tenue, collega's, sportief, avontuurlijk.
Minpunten
Lange werkdagen, weinig vrije tijd, haantjesgedrag.
een goede hardwerkende productieve werkomgeving. goede sfeer.
Prima tijd gehad, verschillende functies vervuld, veel afwisseling, kameraadschap en veel geleerd. Alle functies als onderofficier gedraaid als officier de dienst verlaten na bijna 40 jaren
zinvolle organisatie met betekenisvol werk. Nodig zijn betere arbeidsvoorwaarden met langere looptijden.
Zoek je iets wat je leven andere inzichten geeft? Stap dan in een baan bij defensie. Het expeditionaire karakter van het bedrijf laat je op plekken ervaring opdoen die uniek zijn en die je in je verdere loopbaan vormen. Verder kijken of denken, jouw rol in een team en waartoe je als team toe in staat bent!
Pluspunten
Ervaringen
Minpunten
Prive-werkbalans
Flexibel zijn is een must. Goede secondaire arbeidsvoorwaarden.
ik heb vier jaar voor de telematica groep van het garnizoen Den Haag op de Frederik kazerne mogen werken. Oorspronkelijk in gewone kledij...waaraan geen echte eisen werden gesteld. Na een jaar werd dat gewijzigd en kregen we allemaal Uniformen. Af en toe was het fysiek inspannend, want we moesten grote hoeveelheden post verwerken, en soms ging het gewicht van postzakken over het maximum van 20 kilo heen. de sfeer op de afdeling was goed. De medewerkers waren goed op elkaar ingespeeld.
Zoals gezegd veel weg van huis. Ondersteuningen binnen en buitenland. (Vredes en Crisisgebieden) Je ziet veel van de wereld, veel Adhoc beslissingen, geen goede support vanuit leiding.
Defensie is voor mij als beroepsofficier een bijzondere werkgever en zelfs een manier van leven. Zelf ben ik als soldaat bij de het Korps Nationale Reserve begonnen en later ben ik na een reeks tijdelijke contracten en een uitzending doorgestroomd naar het vaste bestand. In deze tijd heb ik veel mee gemaakt en ik had dit niet willen missen. Defensie heeft mijn leven zeker verrijkt. Dan de minpunten: De bedrijfscultuur is erg gericht op routine, tradities en zekerheid, de oude garde staat soms weinig open voor vernieuwing. De organisatie is soms ook erg bureaucratisch. Het aanvragen van kleine middelen kan soms verzanden in oneindige procedures. Ook zijn er drie pijlers qua personeel: reservisten, beroeps en burgers. Om hier tussen te switchen lijkt soms vrijwel onmogelijk (het heeft mij 7 jaar gekost!) Als je een 'vrije jongen' bent zul je hier nooit aarden.
Ik zou niemand aanraden daar te gaan werken ze gebruiken jou alleen maar maar onbeschoft en lui echt te lui hun handen uit de mouwen te steken en niet vriendelijk en niet collegiaal
Helaas al jaren op de politieke schopstoel. Misschien komt het nog weer goed.
er wordt volledig voorbijgegaan aan de speciale status militairen door de veelal burger topbestuurders en wordt zwaar onderbetaald voor de geleverde diensten
Het werken in een team maakt al het werk mogelijk. Je maakt gebruik van elkaars tallent en kan elkaar daarin versterken.
Staat niet alleen mooi op je CV, maar is oprecht een fijne opdrachtgever.
De ene dag is het eustog, de andere dag loop je je hemd van het lijf
Helaas is de bedrijfscultuur van wij naar ik gegaan.
Het mindef bied een prettige werkomgeving en je komt nog een in andere landen
het werken bij defensie is erg leuk en zal het iedereen aanraden. je leert veel en je kan goed doorgroeien.