Ministerie van Defensie

Ministerie van Defensie Reviews

435 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 458 reviews

Relaxte werkplek met een redelijk loon, maar wel weinig diversiteit

Relaxte werkplek, software was inhouse voor eigen gebruik zat daardoor minder druk op. Loon was oké, maar niet erg hoog. Viel me wel op dat er weinig diversiteit was vooral mensen zonder migratieachtergrond als developers.

Pluspunten

13e maand, relaxte werkplek

Minpunten

Gebrek diversiteit

Bij defensie kun je (bijna) alles worden

Wanneer je het leuk vindt dat je collega's je vrienden worden en je werkomgeving aanvoelt als familie, dan is defensie een geschikte werkomgeving voor jou.

Pluspunten

Veel verantwoordelijkheid

Minpunten

Niet altijd als militair gewaardeerd in onze maatschappij

Informatie over Ministerie van Defensie

• Vertrouwen in collega´s
Verbeterpunten
  • Algemene tevredenheid

Waar zijn ze mee bezig?

Defensie zou zogenaamd grote personeelstekorten hebben. Je hebt mensen die interesse hebben in een functie bij Defensie, maar er komtgewoon geen antwoord, via whatsapp/telefoon/mail geen antwoord en als je een antwoord krijgt, dan krijg je een onbeschrofte antwoord. Is dat de manier waarop Defensie met hun kandidaten omgaan? Dan gaan ze het personeelstekort nooit oplossen! En ineens worden de salarissen verlaagd (zie hun website) of de leeftijdsgrenzen worden strenger gemaakt. Waar zijn ze mee bezig? Tenzij je een afstamming van het koninklijk huis, dan is een belletje al voldoende

Pluspunten

Helaas geen

Minpunten

Onbeschrofte manier van communiceren

Eervol

Eervol werk. Beschermen wat ons dierbaar is is de missie.

Pluspunten

Goede lunch

Minpunten

Soms wat bureaucratie

Serieus, betrokken, menselijk

Een fijne werkgever, goede arbeidsvoorwaarden. Betrokken medewerkers. Goede balans tussen werk en prive. Enige nadeel is dat Defensie net als de gehele Rijksoverheid een grote, bureaucratische organisatie is.

Pluspunten

Fijne werkcultuur, goede leidinggevenden.

Minpunten

bureaucratie

Good place to be at for the short term

Niet goed wel gezellig. Voor de korte termijn een aanrader als je geld nodig hebt, graag met mensen werkt en nog wil uitvogelen wat je op de lange termijn zou willen in je leven. maar daar houdt het ook bij.

Hard werken = hard ontspannen!

Het werken bij defensie kent allerlei voordelen voor jezelf!

Goed teamverband

Het duurt in het begin lang voordat je screening rond is. Eerder kun je niet beginnen.

Pluspunten

Flexibele werkuren

Minpunten

Vaste werkplek is er niet echt wie het eerst komt het eerst maalt

Bodemloze put en een afbraakcultuur

Ik heb er blijvende mentale schade aan overgehouden door de cultuur binnen Defensie. Als instromer via doelgroepenregister had ik iets meer begrip en flexibiliteit verwacht bij Defensie. Als nieuwkomer én met een " vlekje" kost het je heel veel moeite en energie om je enigzins geaccepteerd te voelen. Als buitenstaander zie je overal de " vriendjespolitiek " waardoor het begrip gelijke rechten volledig uitgehold zijn . Een vreselijke werkethiek waardoor fouten en problemen altijd dichtbij zijn. En dan heb je nog de militairen die ( erg genoeg hoor) die op missie getraumatiseerd zijn geraakt die je op de werkvloer tegenkomt en die steevast " carte blanche" krijgen of de " hand boven het hoofd gehouden wordt" . Er wordt wel over gesproken maar dat is show want die personen kunnen of willen ze niet aan spreken met als gevolg dat " grensoverschrijdend gedrag" t.a.v. de algemene normering over dit soort zaken alsook het reglement van Defensie zelf. Die veilige werkplek is een wassen neus gebleken...

Lage werkdruk, gezellig

Gezellige sfeer. Werkdruk is laag behalve tijdens uitzendingen. Geen doorgroeimogelijkheden.

Slechte leiding

Wordt niet geluisterdZitten niet op zelfde niveau

Een organisatie die nog op leiderschap vaart en niet alleen op management.

Mooi bedrijf waar je -als je je proactief opstelt- prima een kleurrijke en avontuurlijke baan kan hebben.

Minpunten

Slechte salariëring. Achteraan de rij bij de regering als het om nieuw materieel gaat.

Ligt aan je zelf een je collega’s

Leuke baan doe het nu 4en half jaar maar je word wel echt onderbetaald en daar door gaan veel mensen terug de burger in

Pluspunten

Ziektekosten verzekering

Minpunten

Salaris

Leuk beroep maar geeen doorgroei

Ik werkte als kok op de mariniersafdeling. Echter was er geen doorgroeimogelijkheden.

Pluspunten

Gratis eten

Minpunten

Lange werkdagen

Kameraadschappelijke werkomgeving

Je streeft met alle krijgsmachtdelen één doel na. Vrede en Veiligheid wereldwijd.

Pluspunten

Goede secundaire arbeidsvoorwaarden

Beroepsmilitair

9 jaar in vast dienst gewerkt verschillende functies kunnen draaien uitstekende amo certicifisering prima opleidings mogelijkheden

Pluspunten

Faciliteiten

Minpunten

Weg van thuis

Wachten, roken , eten, roken , wachten, naar huis

DEMOTIVERENDE "werk"plek voor iemand zonder verleden in het leger. Humor is ( bijna) altijd gerelateerd aan personen of situaties binnen leger. Werktempo is dat van oude mannen. Af en toe buiten je pauzes om, even niks om handen is best fijn maar de krijgsmacht slaat alles op dat gebied. Moet je tegen kunnen... Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn daarentegen super.

Pluspunten

Secondaire arbeidsvoorwaarden, 13e maand, verlof opnemen

Minpunten

Lege werkdagen, gespreksstof/ humor

onregelmatige diensten maar wel goed verdiensten.

leuk werk als je houd van wisselende diensten,, verdient goed, leuke collegas en wisselend werk op miltair domein hetzij of op een kazerne of vliegbasis of de amerikaanse basis in brunssum

Pluspunten

goed loon

Minpunten

weekenden werken.

Discipline, op tijd, afspraken nakomen, eerlijk

Kijk er prima en voldaan op terug, zelf voor gekozen.Geen spijt.

Pluspunten

Goed verzorgd

Minpunten

oefeningen, over de grens

Zowel als militair als burger een goede werkgever

Goede arbeidsvoorwaarden en goede balans werk/privé

Pluspunten

Arbeidsvoorwaarden

Jong aan te raden om bij defensie te gaan werken.

Na 46 jaar gewerkt te hebben bij defensie is toch geweldig. Leuke sfeer maar maak het ervan je zelf positief inzetten. Mvgr dhr F. T

Pluspunten

Gratis koffie

Minpunten

Je eigen posief opstellen dan kom alles wel goed

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Ministerie van Defensie. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk Ministerie van Defensie met

Meer informatie over Ministerie van Defensie in populaire locaties