Ministerie van Buitenlandse Zaken

25: Ministerie van Buitenlandse Zaken reviews van werknemers

Gewerkt op het ICT-servicecentrum. Zeer gewaardeerde collega's, prettige sfeer en goede ondersteuning door leidinggevenden.

Zeer uiteenlopende werkzaamheden met baliewerk en computerwerk. contact met de verschillende ambassades en ngo's in de wereld via mail en bijv. beeldbellen. Dynamische werkplek en zeer interessant om bezig te zijn met de actualiteit in de wereld. Leuke collega's en fijne leidinggevenden.

Interessante en leerzame werkomgeving

Werken in een interessante politieke omgeving, BZ is een ministerie dat zich met heel veel verschillende onderwerpen bezig houdt, leerzame werkomgeving.

Pluspunten

Interessante politieke omgeving

Minpunten

Lange werkdagen

Uitdagende, leerzame en dynamische werkplek

Dynamische baan met uiteenlopende taken en een groot netwerk. Wanneer je iets anders wil aanpakken loop je wel het risico om tegen bureaucratische muren of ouderwetse denkwijzen aan te lopen.

Minpunten

slecht kantoor, te weinig werkplekken, veel afleiding en beperkte kantine.

Nog nooit eerder ergens zulke slechte communicatie meegemaakt.

Enorme kloof tussen management en werkvloer, zij heeft absoluut geen idee wat er daadwerkelijk speelt. Naar goede ideeën wordt nauwelijks geluisterd. Het is een project dat moet slagen en ook zal slagen al is het maar op papier. Management is niet in staat om transparant te communiceren. Procedures zijn slecht vastgelegd. Slecht inwerktraject. Daarnaast is de diversiteit op de afdeling teveel doorgeschoten. Zijn er ook nog positieve dingen te melden? Ja, de collega's maken een deel goed en salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden kunnen een reden zijn om te blijven in afwachting van verbetering of uiteindelijk een functie bij een andere afdeling.

Algemeen, een goede werkgever voor vast personeel. Als instrum manager heb je een taak, en na uitvoering zien ze niet meer staan. Voor de relatie opbouw is dit niet de juiste omgang.

mooie werkomgeving

Een afdeling in de groei, echter is het inwerktraject niet goed, een medewerker die er langer zit heeft zijn eigen manier van werken dan een andere medewerker die hetzelfde werk doet. Dat botst, uitleg geven ingaande op het werk wordt niet goed uitgelegd komt teveel op je af. Veel geroddel.

Pluspunten

flexibel

Minpunten

Veel geroddel

Gezellig werkomgeving, interessante materie

Ik wist dat ik niet diplomaat wilde worden en dus was dit niet een lange termijn optie. Als ambtenaar moet je vaak je mening voor je houden - dat moet je wel kunnen.

Lang geleden maar fijne herinneringen

Goede arbeidsvoorwaarden, heel veel geleerd! Kans om vanuit opleiding deel te nemen aan het arbeidsproces

Niet welkom

Oktober 2017 een sollicitatiegesprek gehad. Het leek meer op speeddating. Ik was niet van tevoren ingelicht over deze speeddating format. De teamleidster die mij naar de kamer begeleidde ging direct na binnenkomst achter haar laptop zitten. Meneer de vervangend Hoofd Manager zat reeds en ik stond nog met mijn jas aan. Ze stelden zich beide voor en ik deed mijn jas uit en ging zitten. Er werd mij geen koffie of thee aangeboden. Als eerste kreeg ik te horen dat mijn CV er ‘verhalend’ uitzag en ik 30 minuten kreeg om over mezelf te vertellen, terwijl meneer de plaatsvervangend Hoofd Manager alleen maar door de glazenwand naar buiten heeft zitten kijken en de teamleidster alleen maar aan het typen was. Ik had het helemaal gehad! Wat een onwelkom gevoel gaven die mensen mij. Wat een arrogantie, onvriendelijkheid en oninteresse is er getoond. Nee, het ligt zeker niet aan mij en mijn kunnen want na 3 verschillende sollicitatie momenten met verschillende kandidaten, hebben ze nog steeds niemand aangenomen. ‘Er zat geen geschikte kandidaat tussen’, aldus de afwijzing. Misschien moeten deze mensen iets aan hun attitude doen. Jammer, want de rol zelf was op mijn lijf geschreven...

Pluspunten

Het duurde slechts 26 minuten

Minpunten

Slechte sollicitatie gespreksvoerders

Leuke werksfeer

Het ministerie is een goede werkgever. Leuke collega's. Helaas is er weinig plaats voor doorgroeimogelijkheden.

Productieve werkomgeving

Goede sfeer op afdeling, als stagiaire veel verantwoordelijkheden en genoeg uitdaging.

Een heel fijn bedrijf om voor te werken

Ministerie van Buitenlandse zaken heeft een hele prettige werksfeer en iedereen gaat goed met elkaar om, zowel de hogere als de lagere ambtenaren en dan is het fijn om naar je werk te gaan en te voelen dat je gewaardeerd wordt.

Pluspunten

De waardering die je krijgt

Minpunten

Dat er soms overgewerkt moet worden zonder dat je het van te voren weet.

Warme omgeving met flexibele mensen

Fijne en open omgeving om te werken. Feedback geven en krijgen gebeurt op een natuurlijke manier. Collega's zijn flexibel bij veranderingen en gemakkelijk in de omgang.

Normaal werksfeer

Had gewerkt als Data Typist , alleen voor een kort periode.

positieve 1e werkervaring

Hier ben ik aan mijn 1e vaste baan begonnen, hier was ik verantwoordelijk voor het bepalen of mensen in aanmerking kwamen voor een tegemoetkoming in de ziektekosten. Ik heb hier met veel plezier gewerkt.

Pluspunten

Veel contact met mensen

Minpunten

dat de regeling is gestopt.

internationale exposure

Uitdagend, leuk om te werken, verplichte geheimhouding over het werken mij het ministerie

Pluspunten

buitenlandse ervaring

Minpunten

veel overplaatsingen

Perfecte combi tussen gezellige en zakelijke werksfeer

Secretariaat voor de DG-BEB afdeling IMH. Staat voor Internationale Markt en Handelspolitiek.

Productieve en informele werkomgeving

Bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken heb ik op een prettige manier samengewerkt met mijn collega's en een bijdrage geleverd om de achterstanden met betrekking tot de factuurverwerking in te lopen en heb ik een aandeel gehad in het proces naar digitale factuurverwerking binnen de organisatie.

Pluspunten

flexibel. teamplayer, klantgericht, verantwoordelijk, doorzetter, leergierig, toont initiatief, stressbestendig, loyaal

Minpunten

perfectionistisch

leuk secretariaat met ervaren werknemers

Het bereiken van ambassades was niet altijd makkelijk. Zeker wanneer deze posten in oorlogsgebied lagen. Niet altijd makkelijk om jonge diplomaten te kunnen volgen. Meedoen aan 200-jarig bestaan van het Ministerie middels een cabaret.

Pluspunten

veel vrijheid om zaken uit te voeren.

Minpunten

de cultuur van de paraaf, ieder had wel iets te wijzigen

leuke afdeling met verschillende werkzaamheden.

In de ochtend houden we een kleine overleg over de stand van zaken, wie nog wat heeft liggen en wat er die dag gedaan moet worden. Het leuke is dat je afwisselend werk heb en je niet hoeft te vervelen. Collega's zijn ook vriendelijk en behulpzaam.

Pluspunten

Het gebouw bevindt zich in een prachtige omgeving waarbij alles binnen handbereik is.

Minpunten

Een ouderwets radiosysteem in de kamers waarbij je maar naar 1 zender kan luisteren.

afwisselend werk, leuke collega's, orettige werksfeer

Ministerie van Buitenlandse is een leuke werkgever die het mogelijk maakt iedere 4 jaar van functie te veranderen met mogelijkheden om ook in het buitenland te werken. Hierdoor heb je een afwisselende loopbaan. Leuke collega's die gewend zijn van functie en plek te veranderen en dus erg flexibel zijn en makkelijk kunnen omgaan met nieuwe werkzaamheden en nieuwe collega's.

Pluspunten

wisseling van functies

Minpunten

doorgroeimogelijkheden beperkt

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Ministerie van Buitenlandse Zaken. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk Ministerie van Buitenlandse Zaken met

Reviews over Ministerie van Buitenlandse Zaken per locatie