Menzis

33: Menzis reviews van werknemers

33 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 35 reviews

Doorgroei mogeijkheden

Veel informatie, belangrijk om zelf initiatief te nemen en te tonen. Fijne werksfeer. Collega's helpen elkaar. Veel afwisseling, chat en telefonie. Meedenken! Goede voorzieningen.

Pluspunten

Sfeer

Minpunten

Resultaatgericht, dus zelf blijven verbeteren

prima werkomgeving goede sfeer

prima voorzieningen om het werk met collega's uit te voeren

teveel word er gekeken naar cijfertjes

word enorm gehamerd op gesprekken zo kort mogelijk houden in plaats van zo goed mogelijk.

Leuke collega’s binnen verschillende afdelingen

Menzis is een groot bedrijf met veel verschillende afdelingen. Prima bedrijf om voor te werken

Gezellige veilige werkomgeving

Menzis is een zeer prettig bedrijf om voor te werken. De goede sfeer merk je al bij binnenkomst. De gastvrijheid is groot. Ook het samenwerken met collega's is top. Niet voor niets werken de meeste mensen er al jaren. Je wordt ook super fijn opgenomen in het team (mijn ervaring). Het is een zeer menselijk bedrijf.

Cijfers, cijfers, cijfers

Menzis is gek op cijfertjes, vandaar dat onze gehele lichting niet is verlengd. Ik hoop dat er nu personeelstekort is.

Pluspunten

Gratis fruit, goed loon

Fijne werkgever en leuke functie

heb een prettige tijd gehad binnen deze organisatie.

Prettige collega's - incompetent management

Prettige sfeer onder collega's en onderling niet competitief. Er heerste een hoge werkdruk en de warme medemenselijkheid waarmee in reclames wordt geadverteerd, was er intern helaas niet (waar ik werkte). Schimmige besluitvorming (binnen staf). Veel incompetentie onder het management. Erg politiek.

Pluspunten

Prettige sfeer onder collega's, goede regelingen van groot bedrijf CAO, - maatschappelijk verantwoord

Minpunten

Incompetentie management, hoge werkdruk, angstcultuur, geen warme menselijkheid uit reclames

Klantenservice plus bij Menzis

Werken op de afdeling Service bij Menzis is niet zomaar een baantje. De selectieprocedure is streng en terecht. Om dit werk te kunnen doen moet je niet alleen klantgericht zijn, je moet ook snel kunnen schakelen tussen verschillende kanalen, goed zijn met Nederlandse taal en er tegen kunnen dat je vaak gemonitord wordt. Maar als je er eenmaal zit en je eigen hebt gemaakt in de wereld van de zorgverzekeringen, heb je een veelzijdige baan met genoeg uitdaging.

Pluspunten

Veelzijdig bedrijf met goede arbeidsvoorwaarden

Minpunten

Hoge werkdruk

Leuke bijbaan

Bij Menzis heb ik de werksfeer als zeer prettig ervaren. Ik heb er verschillende keren een bijbaan gehad als administratief medewerker.

Gezellige werkomgeving met harde werkers

WFT Zorgverzekering behaald Gezellige en ongedwongen werksfeer Harde werkers

Leuke collega's en prima salaris

Stelt erg veel eisen aan de medewerkers. Je moet erg presteren en continu verbeteren.

werkzaam als alfahulp

Al jaren werk ik met plezier als alfahulp bij Menzis.

Adviseur zorgverzekeringen

Het adviseren van de beste zorgverzekering die past bij de wensen van de klant.

Pluspunten

Fruit in de maanden november en december

Administratieve ondersteuner

Ik heb geleerd om nauwkeurig te werken volgens de daarvoor geldende regels. En ook samenwerken met andere afdelingen.

Gericht op cijfers en niet op mensen.

Een te logge organisatie. Waar gepretendeerd wordt dat ieder mens er 1 is. Dit geldt alleen niet voor de medewerkers.

Pluspunten

Loon

Minpunten

Cijfers zijn geen hulpmiddel maar een doel.

leuke baan

een functie die mij op het lijf geschreven is. collega's zijn leuk en de sfeer is goed

afwisselend in een gezellige werksfeer

Elke dag afwisselend, omdat je elke dag contact hebt met interne als externe klanten over allerlei onderwerpen. Zoals vergoedingen, wijzigingen enz .Bovendien moeten de gemaakte afspraken administratief verwerkt worden. Einde van de maand extra druk, omdat de contacten dan nog lijsten aanleveren met wijzigingen die nog voor de afsluitdatum verwerkt moeten worden. Aan het einde van het kalenderjaar heb je het dan nog drukker, omdat de contracten met je contacten, zoals gemeenten, aangepast worden. Bovendien heb je nog de afmeldingen en aanmeldingen van verzekerden,. Wat ik geleerd heb dat ik stressbestendig ben en klantvriendelijk. Ook heb ik geleerd hoe je een specifiek probleem op kunt lossen. Leuke collega's en afwisseling van werkzaamheden helpen om elke dag met veel plezier naar de werk te gaan. Had er graag tot mijn pensioen gewerkt, maar door reorganisatie is hier een streep door gezet.

Gezellige werkomgeving

Callcenter, inkomende telefoontjes beantwoorden. Ik heb hele leuke collega's. Ik heb een goede band met mijn leidinggevende qua werk.

Pluspunten

Goede arbeidsvoorzieningen

Super bedrijf!

Tijdens mijn periode mij Menzis heb ik het altijd super naar mijn zin gehad, erg veel geleerd en nooit een saaie dag gehad. Helaas gaf de overheid toen aan de zorgkantoren te willen opheffen waardoor mijn baan kwam te vervallen.

Altijd met plezier gewerkt bij deze werkgever, kon goed met al mijn collega's overweg en was flexibel inzetbaar.

Een typische dag op het werk, binnen komen, jas uit doen, koffie of thee halen en aan de slag, meestal eerst post sorteren , inboeken en verdelen. Dan de tel op actief zetten, dan de dagstart samen met collega's en teammanager de voorgaande dag bespreken, en voor deze dag een target stellen post verwerken, en tussendoor de telefoon beantwoorden, als de post verwerkt was, dan ging je de rest van de collega's helpen met bundels, dat was over het algemeen de dagindeling bij Menzis.

Pluspunten

De roostervrije dag, het salaris, en het goede contact met collega's

Minpunten

Dat er zo veel reorganisaties achter elkaar waren.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Menzis. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

• Menzis