Mentaal beter
Je krijgt veel verantwoordelijkheid en vrijheid om de functie uit te kunnen voeren. Iedereen heeft een hoog verantwoordelijkheidsgevoel.
Pluspunten
Informele sfeer, groeiend, ontwikkelmogelijkheden.
Minpunten
Concurrentie (markt), te snel groeien.
Na jaren te hebben gewerkt in een grote organisatie met een topzware managementcultuur is het werken bij Metaal Beter een verademing. Een betrokken, zelfsturend team dat voldoende heeft aan een efficiënte maandelijkse vergadering om op koers te blijven, met daarnaast professionele centrale ondersteuning voor o.a. plannen, DBC en IT. En daarmee tijd voor de kern van de zaak: mensen helpen. Er wordt stevig doorgewerkt, maar dat ervaar ik niet als druk wanneer de rest goed geregeld is. In het weekend doorwerken is niet de cultuur. Niet alle psychische problematiek kan bij Mentaal Beter behandeld worden. Het aanbod is echter divers, en de klanten zijn tevreden omdat de persoonlijke aanpak gewaardeerd wordt. De psychiaters tussen de verschillende vestigingen houden contact en zien elkaar met regelmaat- ook als enige psychiater in een team bevind je je niet in "splendid isolation", en kun je bij elkaar met vragen terecht. Aanrader, voor patiënten en psychiaters.
Pluspunten
Betrokken zelfsturende teams, heldere aanpak. Fijne werkomgeving.
Minpunten
Relatief weinig ernstige psychiatrie zoals psychose, manie.
Je krijgt veel mogelijkheden geboden om je te ontwikkelen en wordt ook gestimuleerd om hier gebruik van te maken. Het team waar ik in werk is erg gezellig en hecht.
Pluspunten
Samenwerken en ontwikkelingsmogelijkheden
Minpunten
Reistijd
Mentaal Beter is een prettig bedrijf om voor te werken. De werkdruk ligt hoog, maar er is voldoende ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, overleg en gezelligheid. Omdat we in zelfsturende teams werken, heb je het gevoel dat je iets kunt bijdragen aan het team (en het bedrijf) en dat je input ook gezien en gewaardeerd wordt. Er zijn korte lijnen binnen het bedrijf, collega's en management zijn toegankelijk, en de bedrijfscultuur is informeel en gezellig.
Ik werk nu een aantal jaar bij Mentaal Beter en ik werk in een leuk klein team, waarin veel ruimte is voor eigen inbreng. Soms is het echt aanpoten, maar samen met het team kan er veel gedaan en gedeeld worden. We zijn zelfsturend en dat was even wennen, maar bevalt steeds beter. Er is zeker geen vergadercultuur, maar er zijn korte en duidelijke besluitmomenten, waardoor er meer tijd blijft om zelf invulling te geven aan je werkzaamheden. Er is een goede steun van bovenaf en eigenlijk alles is bespreekbaar. Het werk is verder afwisselend binnen duidelijke kaders.
Pluspunten
veel vrijheid voor eigeninbreng
Minpunten
de dagen kunnen druk zijn
Vanaf het eerste moment dat ik bij Mentaal Beter ben binnengestapt, voel ik mij er welkom. Er heerst een hele fijne sfeer van vertrouwen en samen iets moois neerzetten. Het is voor mij ontzettend leuk en leerzaam om in een zelfsturende organisatie te werken, er is ruimte voor ieders ideeën en je krijgt de kans om iets nieuws uit te proberen.
Pluspunten
Goede werksfeer, gemakkelijk contact met collega's, innovatief
Binnen Mentaal Beter werken we in zelfsturende teams waardoor iedereen verantwoordelijkheden kan en mag nemen. Dit zorgt ervoor dat je op diverse vlakken kunt ontwikkelen en echt onderdeel bent van de organisatie. De sfeer is open, de lijntjes zijn kort en aan gezelligheid geen gebrek.
Pluspunten
Ontwikkelmogelijkheden
Minpunten
Geen echte minpunten te benoemen
Veel mooie stappen kunnen maken en altijd de ruimte gehad om fouten te mogen maken en zo veel te leren.
Pluspunten
Goede sfeer, ruimte om te leren, goede werk privé balans