Mentaal beter

Reviews over Salaris en arbeidsvoorwaarden bij Mentaal beter

Ik werk nu sinds kort bij Mentaal Beter. Mentaal Beter heeft fijne arbeidsvoorwaarden en een prettige werksfeer. De organisatie is transparant en weinig hiërarchisch.
Als psycholoog bij Mentaal Beter kun je rekenen op veel afwisseling binnen werkdagen, met verschillende cliënten en behandelvormen. Het is heel fijn dat je je hier als een zelfstandige professional binnen de zorg kunt ontwikkelen, mede door de Holocracy (zelfsturende teams)! Vanuit het management is er oprechte betrokkenheid over hoe jij je werk voor jezelf beter kunt maken, zonder dat sprake is van bemoeienis. De cultuur binnen het bedrijf zou ik omschrijven als zeer professioneel, met een focus op hard werken, samen doelen bereiken en cliënten zo goed mogelijk bedienen.
Pluspunten
Goede opleidingsmogelijkheden, arbeidsvoorwaarden, fijne bedrijfscultuur met heldere voorwaarden
Minpunten
Enige productiedruk (dit geldt voor grote delen van de GGZ)
Ik werk bij Mentaal Beter in een team met fijne collega's waarbij vooral opvalt de 'platte' structuur en de grote mate van gelijkwaardigheid onderling. Het is ook een erg professionele organisatie waarbij veel zaken, ook de randzaken zoals planning en kantoorruimtes goed geregeld zijn zodat je daar weinig omkijken naar hebt. Een erg prettige plek om te werken!
Op het hoofdkantoor van Mentaal Beter heerst een fijne en open cultuur. Er is ruimte om eigen ideeën in te brengen. Lekker creatief zijn en mooie dingen bedenken voor onze doelgroep. Onze collega's helpen je graag en denken met je mee. Wat Mentaal Beter uniek maakt is dat iedereen zijn of haar eigen rol heeft en hier zijn verantwoordelijkheden over heeft. We werken aan veel vernieuwende projecten en hier draagt iedereen zijn steentje bij mee. Op het hoofdkantoor werken wij in sprints waarbij werk op een fijne manier wordt toegespitst op haalbaarheid. Naast hard werken lunchen we altijd gezamenlijk en maken we gebruik van elkaars expertises.
Pluspunten
Ruimte voor eigen ideeën & creativiteit
Mentaal Beter werkt met zelfsturing waardoor je al snel meer verantwoordelijkheden krijgt die bij je passen. De sfeer op kantoor is positief en informeel, met een toegankelijke directie. Mentaal Beter is een koploper in de zorg qua innovatieve projecten. Dit zorgt voor veel ruimte om je verder te ontwikkelen als "young professional". Naast de productieve bedrijfscultuur is er ook aandacht om even te ontspannen, denk aan gezamenlijke lunch, een wedstrijdje tafelvoetbal of een ander spel.
Pluspunten
Positieve sfeer, samenwerking in projecten
Minpunten
Na jaren te hebben gewerkt in een grote organisatie met een topzware managementcultuur is het werken bij Metaal Beter een verademing. Een betrokken, zelfsturend team dat voldoende heeft aan een efficiënte maandelijkse vergadering om op koers te blijven, met daarnaast professionele centrale ondersteuning voor o.a. plannen, DBC en IT. En daarmee tijd voor de kern van de zaak: mensen helpen. Er wordt stevig doorgewerkt, maar dat ervaar ik niet als druk wanneer de rest goed geregeld is. In het weekend doorwerken is niet de cultuur. Niet alle psychische problematiek kan bij Mentaal Beter behandeld worden. Het aanbod is echter divers, en de klanten zijn tevreden omdat de persoonlijke aanpak gewaardeerd wordt. De psychiaters tussen de verschillende vestigingen houden contact en zien elkaar met regelmaat- ook als enige psychiater in een team bevind je je niet in "splendid isolation", en kun je bij elkaar met vragen terecht. Aanrader, voor patiënten en psychiaters.
Pluspunten
Betrokken zelfsturende teams, heldere aanpak. Fijne werkomgeving.
Minpunten
Relatief weinig ernstige psychiatrie zoals psychose, manie.
Bekijk meer reviews over Mentaal beter