Mentaal beter

Reviews over Doorgroei en promotie bij Mentaal beter

Je krijgt veel verantwoordelijkheid en vrijheid om de functie uit te kunnen voeren. Iedereen heeft een hoog verantwoordelijkheidsgevoel.
Pluspunten
Informele sfeer, groeiend, ontwikkelmogelijkheden.
Minpunten
Concurrentie (markt), te snel groeien.
Ik ben inmiddels een half jaar werkzaam bij Mentaal Beter. Al veel kunnen leren, zowel van collega's als via incompany cursussen.Mentaal Beter denkt goed na over hoe ze willen dat het werk gedaan wordt, wat betekent dat er veel informatie voor je beschikbaar is over processen en procedures. Wel is er ook ruimte voor je eigen persoonlijke inbreng hierin: je eigen weg vinden binnen de kaders die de organisatie geeft. Voor wie graag in de basisggz of wat lichtere sggz werkt, kan ik Mentaal Beter zeker aanbevelen! Leuke teams, aandacht voor elkaar (ook vanuit 'hogere lagen'), ruimte om je werk te doen en daarin te groeien.
Een organisatie met een goede, duidelijke visie. Collega's die gemotiveerd zijn, ambitie hebben, maar ook de warmte van een team opzoeken. Je kan bij collega's binnenlopen voor hulp. Via het besturingssysteem Holacracy is er veel vrijheid én ook verantwoordelijkheid, waarin ik mijn ideeën kwijt kan, van mijn fouten mag leren om het elke dag een stukje beter te doen.
Pluspunten
Vrijheid
Ik werk nu sinds kort bij Mentaal Beter. Mentaal Beter heeft fijne arbeidsvoorwaarden en een prettige werksfeer. De organisatie is transparant en weinig hiërarchisch.
Als psycholoog bij Mentaal Beter kun je rekenen op veel afwisseling binnen werkdagen, met verschillende cliënten en behandelvormen. Het is heel fijn dat je je hier als een zelfstandige professional binnen de zorg kunt ontwikkelen, mede door de Holocracy (zelfsturende teams)! Vanuit het management is er oprechte betrokkenheid over hoe jij je werk voor jezelf beter kunt maken, zonder dat sprake is van bemoeienis. De cultuur binnen het bedrijf zou ik omschrijven als zeer professioneel, met een focus op hard werken, samen doelen bereiken en cliënten zo goed mogelijk bedienen.
Pluspunten
Goede opleidingsmogelijkheden, arbeidsvoorwaarden, fijne bedrijfscultuur met heldere voorwaarden
Minpunten
Enige productiedruk (dit geldt voor grote delen van de GGZ)
We hebben een mooie afwisseling in ons werk door de vele verschillende problematieken die er bij Mentaal Beter Jong aangemeld worden en de vele behandelmogelijkheden die er binnen Mentaal Beter zijn in onze regio (Bergen op Zoom/Roosendaal) Nieuwe ideeën worden enthousiast opgepakt en we kunnen als team zelf richting geven aan hoe we de zorg willen inzetten, vanuit onze eigen expertise of belangstelling. Je zorgt er dus zelf voor dat het leuk en uitdagend blijft. En dat binnen een leuk team dat gedreven is en hard aan het werk is om te blijven groeien!
Bij mentaal beter heerst er een fijne sfeer onder collega's, waarbij een platte organisatie ervoor zorgt dat er voldoende vrijheid is voor persoonlijke groei, ontwikkeling en het nemen van initiatieven. Er is ruimte voor voldoende begeleiding van basispsychologen en overlegmomenten met elkaar, zodat de kwaliteit van de zorg gewaarborgd blijft. Collega's zijn betrokken bij elkaar en het is fijn dat er voldoende ruimte en veiligheid is om de lastige (maar zeker ook de fijne!) dingen met elkaar te kunnen delen.
Veel mooie stappen kunnen maken en altijd de ruimte gehad om fouten te mogen maken en zo veel te leren.
Pluspunten
Goede sfeer, ruimte om te leren, goede werk privé balans
Bekijk meer reviews over Mentaal beter