Mentaal beter

Reviews over Bedrijfscultuur bij Mentaal beter

Werk-priv├ębalans
Je krijgt veel verantwoordelijkheid en vrijheid om de functie uit te kunnen voeren. Iedereen heeft een hoog verantwoordelijkheidsgevoel.
Pluspunten
Informele sfeer, groeiend, ontwikkelmogelijkheden.
Minpunten
Concurrentie (markt), te snel groeien.
Werk-priv├ębalans
Ik ben inmiddels een half jaar werkzaam bij Mentaal Beter. Al veel kunnen leren, zowel van collega's als via incompany cursussen.Mentaal Beter denkt goed na over hoe ze willen dat het werk gedaan wordt, wat betekent dat er veel informatie voor je beschikbaar is over processen en procedures. Wel is er ook ruimte voor je eigen persoonlijke inbreng hierin: je eigen weg vinden binnen de kaders die de organisatie geeft. Voor wie graag in de basisggz of wat lichtere sggz werkt, kan ik Mentaal Beter zeker aanbevelen! Leuke teams, aandacht voor elkaar (ook vanuit 'hogere lagen'), ruimte om je werk te doen en daarin te groeien.
Werk-priv├ębalans
Ik waardeer mijn baan bij mentaal beter ontzettend. Er hangt een verbonden sfeer - zelfs in de corona tijd. Tevens is de gehele organisatie heel erg professioneel opgezet. Ook zijn er mogelijkheden je eigen ontwikkelingsplan uit te stippelen en wordt hierin goed meegedacht. Ik ervaar veel vertrouwen in mij als psycholoog en dat levert bij mij een groot gevoel van zelfbeschikking en verantwoordelijkheid op.
Pluspunten
De samenwerking en holacracy methode
Minpunten
Veel cli├źnten achter elkaar zien waardoor de werkdruk soms hoog kan zijn
Werk-priv├ębalans
Een organisatie met een goede, duidelijke visie. Collega's die gemotiveerd zijn, ambitie hebben, maar ook de warmte van een team opzoeken. Je kan bij collega's binnenlopen voor hulp. Via het besturingssysteem Holacracy is er veel vrijheid ├ęn ook verantwoordelijkheid, waarin ik mijn idee├źn kwijt kan, van mijn fouten mag leren om het elke dag een stukje beter te doen.
Pluspunten
Vrijheid
Werk-priv├ębalans
Wat me enorm aanspreekt aan Mentaal Beter, is dat het werkt vanuit het gedachtegoed dat je door ruimte voor eigen initiatief en idee├źn, echte ontwikkeling mogelijk maakt. Dit voel ik op de werkvloer direct aan, omdat we een zelfsturend team zijn waarin we ons vrij kunnen manoeuvreren en waarin ruimte is om de afdeling verder op de kaart te zetten. Er heerst binnen de organisatie een open en laagdrempelige sfeer, waarin contact gemakkelijk gelegd is.
Werk-priv├ębalans
Ik vond het bedrijf minder geschikt voor mij. Weinig collegialiteit en veel strijd onderling. De ruimte voor de afdeling is ook te krap, waardoor je slecht via de telefoon kunt communiceren.
Werk-priv├ębalans
Ik werk nu sinds kort bij Mentaal Beter. Mentaal Beter heeft fijne arbeidsvoorwaarden en een prettige werksfeer. De organisatie is transparant en weinig hi├źrarchisch.
Werk-priv├ębalans
Een productieve werkplek met een grote diversiteit aan problematiek.
Werk-priv├ębalans
Mentaal Beter is een organisatie die veel mogelijkheden biedt om je als (jonge) psycholoog te ontwikkelen. Er heerst een prettige werksfeer, waarbij je makkelijk binnenloopt bij een collega voor overleg en er sprake is van een 'platte' organisatie. Er is veel afwisseling in je werk, doordat je werkt met verschillende doelgroepen en behandelvormen.
Pluspunten
Opleidingsmogelijkheden, fijne werksfeer
Minpunten
Focus op productiviteit
Werk-priv├ębalans
Als psycholoog bij Mentaal Beter kun je rekenen op veel afwisseling binnen werkdagen, met verschillende cli├źnten en behandelvormen. Het is heel fijn dat je je hier als een zelfstandige professional binnen de zorg kunt ontwikkelen, mede door de Holocracy (zelfsturende teams)! Vanuit het management is er oprechte betrokkenheid over hoe jij je werk voor jezelf beter kunt maken, zonder dat sprake is van bemoeienis. De cultuur binnen het bedrijf zou ik omschrijven als zeer professioneel, met een focus op hard werken, samen doelen bereiken en cli├źnten zo goed mogelijk bedienen.
Pluspunten
Goede opleidingsmogelijkheden, arbeidsvoorwaarden, fijne bedrijfscultuur met heldere voorwaarden
Minpunten
Enige productiedruk (dit geldt voor grote delen van de GGZ)
Werk-priv├ębalans
Ik werk bij Mentaal Beter in een team met fijne collega's waarbij vooral opvalt de 'platte' structuur en de grote mate van gelijkwaardigheid onderling. Het is ook een erg professionele organisatie waarbij veel zaken, ook de randzaken zoals planning en kantoorruimtes goed geregeld zijn zodat je daar weinig omkijken naar hebt. Een erg prettige plek om te werken!
Werk-priv├ębalans
Wat ik leuk vind aan het werk bij Mentaal Beter is dat ik mijn vak op een fijne manier kan uitvoeren. Dit komt doordat er veel diversiteit is wat betreft de doelgroep die we zien voor diagnostiek en behandeling. Daarnaast zit ik in een team met kundige collega's, waarbij voldoende ruimte is voor onderling overleg en er is ook aandacht voor informele tijd samen. Doordat het team zelfsturend is ervaar ik veel eigen regie en dat ervaar ik als prettig.
Werk-priv├ębalans
We hebben een mooie afwisseling in ons werk door de vele verschillende problematieken die er bij Mentaal Beter Jong aangemeld worden en de vele behandelmogelijkheden die er binnen Mentaal Beter zijn in onze regio (Bergen op Zoom/Roosendaal) Nieuwe idee├źn worden enthousiast opgepakt en we kunnen als team zelf richting geven aan hoe we de zorg willen inzetten, vanuit onze eigen expertise of belangstelling. Je zorgt er dus zelf voor dat het leuk en uitdagend blijft. En dat binnen een leuk team dat gedreven is en hard aan het werk is om te blijven groeien!
Werk-priv├ębalans
Mentaal Beter is voor mij een inspirerende en fijne werkplek. Iedere dag is afwisselend waarbij behandelmethodes en hulpvragen elkaar afwisselen. Er is genoeg ruimte voor je persoonlijke ontwikkeling, door middel van werkbegeleiding, intervisie, deskundigheidsbevordering maar ook door middel van extra bijscholing. Werken in zelfsturende teams voelt gelijkwaardig, overleggen zijn praktisch en duidelijk ingericht. De sfeer in team waar ik werk (Almere) is betrokken, open en super gezellig.
Pluspunten
Diverse hulpvragen, afwisselende taken, gelijkwaardig en gezellige collega's
Werk-priv├ębalans
Binnen Mentaal Beter vind ik het prettig dat er ruimte is om mijzelf te ontwikkelen. Doordat er gewerkt wordt met zelfsturende teams is er buiten het behandelen van cli├źnten, ook ruimte om op beleidsmatig niveau mee te denken. Tevens wordt er gewerkt met kleine teams, waardoor de sfeer prettig en vertrouwd is.
Werk-priv├ębalans
Als psychiater wil je meer doen dan alleen medicatie voorschrijven en daar krijg je hier ruim de kans voor. Ingebed in teams van goed geschoolde psychologen/psychotherapeuten in een weldadig positieve werksfeer, waarbij de inbreng van de psychiater op het gebied van diagnostiek en beleid, inclusief mensvisie, op hoge prijs wordt gesteld. Van focale aanpak tot de behandeling van zeer complexe problematiek, er is ruimte voor en behandelingen verlopen vaker wel dan niet met ongekend positief resultaat. Kortom: het is goed werken in deze primair op psychotherapie gerichte instelling; zeker ook voor psychiaters die liever hun pati├źnten zien opknappen via een mentaal veranderingsproces, dan dat zij chronisch in zorg blijven met een systeem van pappen en nathouden.
Pluspunten
er wordt goede zorg geboden
Minpunten
niet echt
Werk-priv├ębalans
Bij mentaal beter heerst er een fijne sfeer onder collega's, waarbij een platte organisatie ervoor zorgt dat er voldoende vrijheid is voor persoonlijke groei, ontwikkeling en het nemen van initiatieven. Er is ruimte voor voldoende begeleiding van basispsychologen en overlegmomenten met elkaar, zodat de kwaliteit van de zorg gewaarborgd blijft. Collega's zijn betrokken bij elkaar en het is fijn dat er voldoende ruimte en veiligheid is om de lastige (maar zeker ook de fijne!) dingen met elkaar te kunnen delen.
Werk-priv├ębalans
Op het hoofdkantoor van Mentaal Beter heerst een fijne en open cultuur. Er is ruimte om eigen idee├źn in te brengen. Lekker creatief zijn en mooie dingen bedenken voor onze doelgroep. Onze collega's helpen je graag en denken met je mee. Wat Mentaal Beter uniek maakt is dat iedereen zijn of haar eigen rol heeft en hier zijn verantwoordelijkheden over heeft. We werken aan veel vernieuwende projecten en hier draagt iedereen zijn steentje bij mee. Op het hoofdkantoor werken wij in sprints waarbij werk op een fijne manier wordt toegespitst op haalbaarheid. Naast hard werken lunchen we altijd gezamenlijk en maken we gebruik van elkaars expertises.
Pluspunten
Ruimte voor eigen idee├źn & creativiteit
Werk-priv├ębalans
Mentaal Beter is een organisatie waarin je veel mogelijkheden krijgt om zowel jezelf als de zorg verder te ontwikkelen. De zelfsturing biedt daarin veel ruimte en mogelijkheden. Het werken en het vergaderen verloopt daardoor erg effici├źnt en prettig. De deuren bij de collega's staan altijd open waardoor je gemakkelijk even bij elkaar binnenloopt voor overleg of een praatje.
Pluspunten
Prettig in te delen werktijden
Werk-priv├ębalans
Mentaal Beter werkt met zelfsturing waardoor je al snel meer verantwoordelijkheden krijgt die bij je passen. De sfeer op kantoor is positief en informeel, met een toegankelijke directie. Mentaal Beter is een koploper in de zorg qua innovatieve projecten. Dit zorgt voor veel ruimte om je verder te ontwikkelen als "young professional". Naast de productieve bedrijfscultuur is er ook aandacht om even te ontspannen, denk aan gezamenlijke lunch, een wedstrijdje tafelvoetbal of een ander spel.
Pluspunten
Positieve sfeer, samenwerking in projecten
Werk-priv├ębalans
Na jaren te hebben gewerkt in een grote organisatie met een topzware managementcultuur is het werken bij Metaal Beter een verademing. Een betrokken, zelfsturend team dat voldoende heeft aan een effici├źnte maandelijkse vergadering om op koers te blijven, met daarnaast professionele centrale ondersteuning voor o.a. plannen, DBC en IT. En daarmee tijd voor de kern van de zaak: mensen helpen. Er wordt stevig doorgewerkt, maar dat ervaar ik niet als druk wanneer de rest goed geregeld is. In het weekend doorwerken is niet de cultuur. Niet alle psychische problematiek kan bij Mentaal Beter behandeld worden. Het aanbod is echter divers, en de klanten zijn tevreden omdat de persoonlijke aanpak gewaardeerd wordt. De psychiaters tussen de verschillende vestigingen houden contact en zien elkaar met regelmaat- ook als enige psychiater in een team bevind je je niet in "splendid isolation", en kun je bij elkaar met vragen terecht. Aanrader, voor pati├źnten en psychiaters.
Pluspunten
Betrokken zelfsturende teams, heldere aanpak. Fijne werkomgeving.
Minpunten
Relatief weinig ernstige psychiatrie zoals psychose, manie.