Mentaal beter

Reviews voor Psycholoog (m/v) bij Mentaal beter

Ik ben inmiddels een half jaar werkzaam bij Mentaal Beter. Al veel kunnen leren, zowel van collega's als via incompany cursussen.Mentaal Beter denkt goed na over hoe ze willen dat het werk gedaan wordt, wat betekent dat er veel informatie voor je beschikbaar is over processen en procedures. Wel is er ook ruimte voor je eigen persoonlijke inbreng hierin: je eigen weg vinden binnen de kaders die de organisatie geeft. Voor wie graag in de basisggz of wat lichtere sggz werkt, kan ik Mentaal Beter zeker aanbevelen! Leuke teams, aandacht voor elkaar (ook vanuit 'hogere lagen'), ruimte om je werk te doen en daarin te groeien.
Ik waardeer mijn baan bij mentaal beter ontzettend. Er hangt een verbonden sfeer - zelfs in de corona tijd. Tevens is de gehele organisatie heel erg professioneel opgezet. Ook zijn er mogelijkheden je eigen ontwikkelingsplan uit te stippelen en wordt hierin goed meegedacht. Ik ervaar veel vertrouwen in mij als psycholoog en dat levert bij mij een groot gevoel van zelfbeschikking en verantwoordelijkheid op.
Pluspunten
De samenwerking en holacracy methode
Minpunten
Veel cliënten achter elkaar zien waardoor de werkdruk soms hoog kan zijn
Ik werk nu sinds kort bij Mentaal Beter. Mentaal Beter heeft fijne arbeidsvoorwaarden en een prettige werksfeer. De organisatie is transparant en weinig hiërarchisch.
Een productieve werkplek met een grote diversiteit aan problematiek.
Mentaal Beter is een organisatie die veel mogelijkheden biedt om je als (jonge) psycholoog te ontwikkelen. Er heerst een prettige werksfeer, waarbij je makkelijk binnenloopt bij een collega voor overleg en er sprake is van een 'platte' organisatie. Er is veel afwisseling in je werk, doordat je werkt met verschillende doelgroepen en behandelvormen.
Pluspunten
Opleidingsmogelijkheden, fijne werksfeer
Minpunten
Focus op productiviteit
Als psycholoog bij Mentaal Beter kun je rekenen op veel afwisseling binnen werkdagen, met verschillende cliënten en behandelvormen. Het is heel fijn dat je je hier als een zelfstandige professional binnen de zorg kunt ontwikkelen, mede door de Holocracy (zelfsturende teams)! Vanuit het management is er oprechte betrokkenheid over hoe jij je werk voor jezelf beter kunt maken, zonder dat sprake is van bemoeienis. De cultuur binnen het bedrijf zou ik omschrijven als zeer professioneel, met een focus op hard werken, samen doelen bereiken en cliënten zo goed mogelijk bedienen.
Pluspunten
Goede opleidingsmogelijkheden, arbeidsvoorwaarden, fijne bedrijfscultuur met heldere voorwaarden
Minpunten
Enige productiedruk (dit geldt voor grote delen van de GGZ)
Wat ik leuk vind aan het werk bij Mentaal Beter is dat ik mijn vak op een fijne manier kan uitvoeren. Dit komt doordat er veel diversiteit is wat betreft de doelgroep die we zien voor diagnostiek en behandeling. Daarnaast zit ik in een team met kundige collega's, waarbij voldoende ruimte is voor onderling overleg en er is ook aandacht voor informele tijd samen. Doordat het team zelfsturend is ervaar ik veel eigen regie en dat ervaar ik als prettig.
Mentaal Beter is voor mij een inspirerende en fijne werkplek. Iedere dag is afwisselend waarbij behandelmethodes en hulpvragen elkaar afwisselen. Er is genoeg ruimte voor je persoonlijke ontwikkeling, door middel van werkbegeleiding, intervisie, deskundigheidsbevordering maar ook door middel van extra bijscholing. Werken in zelfsturende teams voelt gelijkwaardig, overleggen zijn praktisch en duidelijk ingericht. De sfeer in team waar ik werk (Almere) is betrokken, open en super gezellig.
Pluspunten
Diverse hulpvragen, afwisselende taken, gelijkwaardig en gezellige collega's
Minpunten
Binnen Mentaal Beter vind ik het prettig dat er ruimte is om mijzelf te ontwikkelen. Doordat er gewerkt wordt met zelfsturende teams is er buiten het behandelen van cliënten, ook ruimte om op beleidsmatig niveau mee te denken. Tevens wordt er gewerkt met kleine teams, waardoor de sfeer prettig en vertrouwd is.
Bij mentaal beter heerst er een fijne sfeer onder collega's, waarbij een platte organisatie ervoor zorgt dat er voldoende vrijheid is voor persoonlijke groei, ontwikkeling en het nemen van initiatieven. Er is ruimte voor voldoende begeleiding van basispsychologen en overlegmomenten met elkaar, zodat de kwaliteit van de zorg gewaarborgd blijft. Collega's zijn betrokken bij elkaar en het is fijn dat er voldoende ruimte en veiligheid is om de lastige (maar zeker ook de fijne!) dingen met elkaar te kunnen delen.
Je krijgt veel mogelijkheden geboden om je te ontwikkelen en wordt ook gestimuleerd om hier gebruik van te maken. Het team waar ik in werk is erg gezellig en hecht.
Pluspunten
Samenwerken en ontwikkelingsmogelijkheden
Minpunten
Reistijd
Mentaal Beter is een prettig bedrijf om voor te werken. De werkdruk ligt hoog, maar er is voldoende ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, overleg en gezelligheid. Omdat we in zelfsturende teams werken, heb je het gevoel dat je iets kunt bijdragen aan het team (en het bedrijf) en dat je input ook gezien en gewaardeerd wordt. Er zijn korte lijnen binnen het bedrijf, collega's en management zijn toegankelijk, en de bedrijfscultuur is informeel en gezellig.
Vanaf het eerste moment dat ik bij Mentaal Beter ben binnengestapt, voel ik mij er welkom. Er heerst een hele fijne sfeer van vertrouwen en samen iets moois neerzetten. Het is voor mij ontzettend leuk en leerzaam om in een zelfsturende organisatie te werken, er is ruimte voor ieders ideeën en je krijgt de kans om iets nieuws uit te proberen.
Pluspunten
Goede werksfeer, gemakkelijk contact met collega's, innovatief