Mentaal beter
Review over Mentaal beter van een medewerker

Tijd om je vak uit te oefenen

22 januari 2019
Na jaren te hebben gewerkt in een grote organisatie met een topzware managementcultuur is het werken bij Metaal Beter een verademing. Een betrokken, zelfsturend team dat voldoende heeft aan een efficiënte maandelijkse vergadering om op koers te blijven, met daarnaast professionele centrale ondersteuning voor o.a. plannen, DBC en IT. En daarmee tijd voor de kern van de zaak: mensen helpen. Er wordt stevig doorgewerkt, maar dat ervaar ik niet als druk wanneer de rest goed geregeld is. In het weekend doorwerken is niet de cultuur. Niet alle psychische problematiek kan bij Mentaal Beter behandeld worden. Het aanbod is echter divers, en de klanten zijn tevreden omdat de persoonlijke aanpak gewaardeerd wordt. De psychiaters tussen de verschillende vestigingen houden contact en zien elkaar met regelmaat- ook als enige psychiater in een team bevind je je niet in "splendid isolation", en kun je bij elkaar met vragen terecht. Aanrader, voor patiënten en psychiaters.
Pluspunten
Betrokken zelfsturende teams, heldere aanpak. Fijne werkomgeving.
Minpunten
Relatief weinig ernstige psychiatrie zoals psychose, manie.
5 februari 2019
psychiater (huidige medewerker) - Zwijndrecht
Als psychiater wil je meer doen dan alleen medicatie voorschrijven en daar krijg je hier ruim de kans voor. Ingebed in teams van goed geschoolde psychologen/psychotherapeuten in een weldadig positieve werksfeer, waarbij de inbreng van de psychiater op het gebied van diagnostiek en beleid, inclusief mensvisie, op hoge prijs wordt gesteld. Van focale aanpak tot de behandeling van zeer complexe problematiek, er is ruimte voor en behandelingen verlopen vaker wel dan niet met ongekend positief resultaat. Kortom: het is goed werken in deze primair op psychotherapie gerichte instelling; zeker ook voor psychiaters die liever hun patiënten zien opknappen via een mentaal veranderingsproces, dan dat zij chronisch in zorg blijven met een systeem van pappen en nathouden.
Pluspunten
er wordt goede zorg geboden
Minpunten
niet echt
7 maart 2019
Basispsycholoog (huidige medewerker) - Rotterdam
Als psycholoog bij Mentaal Beter kun je rekenen op veel afwisseling binnen werkdagen, met verschillende cliënten en behandelvormen. Het is heel fijn dat je je hier als een zelfstandige professional binnen de zorg kunt ontwikkelen, mede door de Holocracy (zelfsturende teams)! Vanuit het management is er oprechte betrokkenheid over hoe jij je werk voor jezelf beter kunt maken, zonder dat sprake is van bemoeienis. De cultuur binnen het bedrijf zou ik omschrijven als zeer professioneel, met een focus op hard werken, samen doelen bereiken en cliënten zo goed mogelijk bedienen.
Pluspunten
Goede opleidingsmogelijkheden, arbeidsvoorwaarden, fijne bedrijfscultuur met heldere voorwaarden
Minpunten
Enige productiedruk (dit geldt voor grote delen van de GGZ)
27 februari 2019
GZ-psycholoog (huidige medewerker) - Rotterdam
Ik werk bij Mentaal Beter in een team met fijne collega's waarbij vooral opvalt de 'platte' structuur en de grote mate van gelijkwaardigheid onderling. Het is ook een erg professionele organisatie waarbij veel zaken, ook de randzaken zoals planning en kantoorruimtes goed geregeld zijn zodat je daar weinig omkijken naar hebt. Een erg prettige plek om te werken!
  1. Tijd om je vak uit te oefenen