Mentaal beter
Review over Mentaal beter van een medewerker

Positieve werkomgeving met hoge kwaliteit

5 februari 2019
Als psychiater wil je meer doen dan alleen medicatie voorschrijven en daar krijg je hier ruim de kans voor. Ingebed in teams van goed geschoolde psychologen/psychotherapeuten in een weldadig positieve werksfeer, waarbij de inbreng van de psychiater op het gebied van diagnostiek en beleid, inclusief mensvisie, op hoge prijs wordt gesteld. Van focale aanpak tot de behandeling van zeer complexe problematiek, er is ruimte voor en behandelingen verlopen vaker wel dan niet met ongekend positief resultaat. Kortom: het is goed werken in deze primair op psychotherapie gerichte instelling; zeker ook voor psychiaters die liever hun patiënten zien opknappen via een mentaal veranderingsproces, dan dat zij chronisch in zorg blijven met een systeem van pappen en nathouden.
Pluspunten
er wordt goede zorg geboden
Minpunten
niet echt
22 januari 2019
Psychiater (huidige medewerker) - Rotterdam
Na jaren te hebben gewerkt in een grote organisatie met een topzware managementcultuur is het werken bij Metaal Beter een verademing. Een betrokken, zelfsturend team dat voldoende heeft aan een efficiënte maandelijkse vergadering om op koers te blijven, met daarnaast professionele centrale ondersteuning voor o.a. plannen, DBC en IT. En daarmee tijd voor de kern van de zaak: mensen helpen. Er wordt stevig doorgewerkt, maar dat ervaar ik niet als druk wanneer de rest goed geregeld is. In het weekend doorwerken is niet de cultuur. Niet alle psychische problematiek kan bij Mentaal Beter behandeld worden. Het aanbod is echter divers, en de klanten zijn tevreden omdat de persoonlijke aanpak gewaardeerd wordt. De psychiaters tussen de verschillende vestigingen houden contact en zien elkaar met regelmaat- ook als enige psychiater in een team bevind je je niet in "splendid isolation", en kun je bij elkaar met vragen terecht. Aanrader, voor patiënten en psychiaters.
Pluspunten
Betrokken zelfsturende teams, heldere aanpak. Fijne werkomgeving.
Minpunten
Relatief weinig ernstige psychiatrie zoals psychose, manie.
10 februari 2021
HR Adviseur (huidige medewerker) - Hilversum
Je krijgt veel verantwoordelijkheid en vrijheid om de functie uit te kunnen voeren. Iedereen heeft een hoog verantwoordelijkheidsgevoel.
Pluspunten
Informele sfeer, groeiend, ontwikkelmogelijkheden.
Minpunten
Concurrentie (markt), te snel groeien.
8 februari 2021
Basispsycholoog (huidige medewerker) - Rosmalen
Ik ben inmiddels een half jaar werkzaam bij Mentaal Beter. Al veel kunnen leren, zowel van collega's als via incompany cursussen.Mentaal Beter denkt goed na over hoe ze willen dat het werk gedaan wordt, wat betekent dat er veel informatie voor je beschikbaar is over processen en procedures. Wel is er ook ruimte voor je eigen persoonlijke inbreng hierin: je eigen weg vinden binnen de kaders die de organisatie geeft. Voor wie graag in de basisggz of wat lichtere sggz werkt, kan ik Mentaal Beter zeker aanbevelen! Leuke teams, aandacht voor elkaar (ook vanuit 'hogere lagen'), ruimte om je werk te doen en daarin te groeien.
  1. Positieve werkomgeving met hoge kwaliteit