Mentaal beter
Review over Mentaal beter van een medewerker

Leuke organisatie in groei, waar je jezelf kunt ontplooien

7 maart 2019
Als psycholoog bij Mentaal Beter kun je rekenen op veel afwisseling binnen werkdagen, met verschillende cliënten en behandelvormen. Het is heel fijn dat je je hier als een zelfstandige professional binnen de zorg kunt ontwikkelen, mede door de Holocracy (zelfsturende teams)! Vanuit het management is er oprechte betrokkenheid over hoe jij je werk voor jezelf beter kunt maken, zonder dat sprake is van bemoeienis. De cultuur binnen het bedrijf zou ik omschrijven als zeer professioneel, met een focus op hard werken, samen doelen bereiken en cliënten zo goed mogelijk bedienen.
Pluspunten
Goede opleidingsmogelijkheden, arbeidsvoorwaarden, fijne bedrijfscultuur met heldere voorwaarden
Minpunten
Enige productiedruk (dit geldt voor grote delen van de GGZ)
8 februari 2021
Basispsycholoog (huidige medewerker) - Rosmalen
Ik ben inmiddels een half jaar werkzaam bij Mentaal Beter. Al veel kunnen leren, zowel van collega's als via incompany cursussen.Mentaal Beter denkt goed na over hoe ze willen dat het werk gedaan wordt, wat betekent dat er veel informatie voor je beschikbaar is over processen en procedures. Wel is er ook ruimte voor je eigen persoonlijke inbreng hierin: je eigen weg vinden binnen de kaders die de organisatie geeft. Voor wie graag in de basisggz of wat lichtere sggz werkt, kan ik Mentaal Beter zeker aanbevelen! Leuke teams, aandacht voor elkaar (ook vanuit 'hogere lagen'), ruimte om je werk te doen en daarin te groeien.
1 februari 2021
Psycholoog (huidige medewerker) - Amersfoort
Ik waardeer mijn baan bij mentaal beter ontzettend. Er hangt een verbonden sfeer - zelfs in de corona tijd. Tevens is de gehele organisatie heel erg professioneel opgezet. Ook zijn er mogelijkheden je eigen ontwikkelingsplan uit te stippelen en wordt hierin goed meegedacht. Ik ervaar veel vertrouwen in mij als psycholoog en dat levert bij mij een groot gevoel van zelfbeschikking en verantwoordelijkheid op.
Pluspunten
De samenwerking en holacracy methode
Minpunten
Veel cliënten achter elkaar zien waardoor de werkdruk soms hoog kan zijn
27 februari 2019
GZ-psycholoog (huidige medewerker) - Rotterdam
Ik werk bij Mentaal Beter in een team met fijne collega's waarbij vooral opvalt de 'platte' structuur en de grote mate van gelijkwaardigheid onderling. Het is ook een erg professionele organisatie waarbij veel zaken, ook de randzaken zoals planning en kantoorruimtes goed geregeld zijn zodat je daar weinig omkijken naar hebt. Een erg prettige plek om te werken!
  1. Leuke organisatie in groei, waar je jezelf kunt ontplooien