Mentaal beter

32: Mentaal beter reviews van werknemers

32 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 33 reviews

leuke doelgroep en leuke collega s!

Ooit als basispsycholoog binnengekomen, binnen Mentaal Beter de GZ opleiding gevolgd en dus veel ervaring opgedaan, mede door het samenwerken met collega's. De doelgroep is leuk, je behandelt verschillende soorten problematiek en kan altijd sparren met collega s. De sfeer in de teams is goed, waardoor het werk ondanks de soms hoge werkdruk/volle agenda s, goed vol te houden is. Werktijden/dagen zijn goed bespreekbaar en zowel op kantoor als thuiswerken is mogelijk.

Pluspunten

leuke teams, leuke doelgroep, thuiswerken mogelijk, opleidingsbudget

Minpunten

volle agenda s, dus belangrijk je eigen grenzen te bewaken

Frisse, flexibele organisatie met een goede werksfeer.

Mentaal Beter maakt op mij de indruk een frisse organisatie te zijn waarbij zowel het team als de losse behandelaar veel eigen verantwoordelijkheid krijgt. Zo is er veel vrijheid in de balans tussen thuiswerken en op kantoor werken. De sfeer is goed en de locatie waar ik werk is modern.

Pluspunten

Mooie locatie, organisatiecultuur waarbij flexibiliteit en eigen verantwoordelijkheid belangrijk zijn.

Minpunten

Zoals in de gehele GGZ is ook hier productie van heel groot belang.

Prettig team, fijne clientèle

Het werken binnen team Nijmegen is erg prettig. Iedereen doet zijn best om elkaar welkom te laten voelen en waar nodig te helpen. Er heerst een veilige sfeer. Er is de vrijheid om de behandeling in te richten naar eigen inzicht (protocol+) en de ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Het management houdt de organisatie financieel gezond, wat natuurlijk zijn uitwerking heeft op het grondpersoneel, maar niet leidt tot vervelende of onwerkbare omstandigheden.

Pluspunten

Open en veilige cultuur op de werkvloer

Minpunten

Hoge productiviteitseisen

Slecht functionerend management

Het valt of staat met onder welke manager je werkt. Recent is er een nieuwe manager aangenomen die nogal agressief uit de hoek komt. Er worden dingen van je verwacht die niet bij de functie en salariëring passen. Leuke (jonge mensen) collega's op kantoor maar erg veel verloop. Er wordt gewerkt met korte contracten.

Pluspunten

Informele werksfeer

Minpunten

Hoge werkdruk voor een relatief laag salaris

Productieve en gezellige werkomgeving

Je krijgt veel verantwoordelijkheid en vrijheid om de functie uit te kunnen voeren. Iedereen heeft een hoog verantwoordelijkheidsgevoel.

Pluspunten

Informele sfeer, groeiend, ontwikkelmogelijkheden.

Minpunten

Concurrentie (markt), te snel groeien.

Fijne collega's, betrokken organisatie!

Ik ben inmiddels een half jaar werkzaam bij Mentaal Beter. Al veel kunnen leren, zowel van collega's als via incompany cursussen.Mentaal Beter denkt goed na over hoe ze willen dat het werk gedaan wordt, wat betekent dat er veel informatie voor je beschikbaar is over processen en procedures. Wel is er ook ruimte voor je eigen persoonlijke inbreng hierin: je eigen weg vinden binnen de kaders die de organisatie geeft. Voor wie graag in de basisggz of wat lichtere sggz werkt, kan ik Mentaal Beter zeker aanbevelen! Leuke teams, aandacht voor elkaar (ook vanuit 'hogere lagen'), ruimte om je werk te doen en daarin te groeien.

Fijne en gezonde werksfeer

Ik waardeer mijn baan bij mentaal beter ontzettend. Er hangt een verbonden sfeer - zelfs in de corona tijd. Tevens is de gehele organisatie heel erg professioneel opgezet. Ook zijn er mogelijkheden je eigen ontwikkelingsplan uit te stippelen en wordt hierin goed meegedacht. Ik ervaar veel vertrouwen in mij als psycholoog en dat levert bij mij een groot gevoel van zelfbeschikking en verantwoordelijkheid op.

Pluspunten

De samenwerking en holacracy methode

Minpunten

Veel cliënten achter elkaar zien waardoor de werkdruk soms hoog kan zijn

Inspirerende omgeving met gemotiveerde collega's!

Een organisatie met een goede, duidelijke visie. Collega's die gemotiveerd zijn, ambitie hebben, maar ook de warmte van een team opzoeken. Je kan bij collega's binnenlopen voor hulp. Via het besturingssysteem Holacracy is er veel vrijheid én ook verantwoordelijkheid, waarin ik mijn ideeën kwijt kan, van mijn fouten mag leren om het elke dag een stukje beter te doen.

Pluspunten

Vrijheid

Gedreven, open en laagdrempelige werkomgeving

Wat me enorm aanspreekt aan Mentaal Beter, is dat het werkt vanuit het gedachtegoed dat je door ruimte voor eigen initiatief en ideeën, echte ontwikkeling mogelijk maakt. Dit voel ik op de werkvloer direct aan, omdat we een zelfsturend team zijn waarin we ons vrij kunnen manoeuvreren en waarin ruimte is om de afdeling verder op de kaart te zetten. Er heerst binnen de organisatie een open en laagdrempelige sfeer, waarin contact gemakkelijk gelegd is.

Fijne korte lijnen binnen de organisatie

Werken bij Mentaal beter doe ik met veel plezier. Er wordt zelfsturend gewerkt en dit biedt mogelijkheden en daarbij kan je een bijdrage leveren aan de agenda punten. Ik heb het gevoel dat er in mij wordt geloofd en ze mij vertrouwen. Daardoor vind ik het ook niet erg om mij extra in te zetten voor de organisatie.

Pluspunten

Zelfsturend werken

Minpunten

De werksfeer is niet prettig. Veel wisseling van medewerkers en onderling geen goede samenwerking.

Ik vond het bedrijf minder geschikt voor mij. Weinig collegialiteit en veel strijd onderling. De ruimte voor de afdeling is ook te krap, waardoor je slecht via de telefoon kunt communiceren.

fijne werkplek met veel investering in personeel,

Ik werk nu sinds kort bij Mentaal Beter. Mentaal Beter heeft fijne arbeidsvoorwaarden en een prettige werksfeer. De organisatie is transparant en weinig hiërarchisch.

Productieve en gezellige werkomgeving

Een productieve werkplek met een grote diversiteit aan problematiek.

Fijne organisatie

Mentaal Beter is een organisatie die veel mogelijkheden biedt om je als (jonge) psycholoog te ontwikkelen. Er heerst een prettige werksfeer, waarbij je makkelijk binnenloopt bij een collega voor overleg en er sprake is van een 'platte' organisatie. Er is veel afwisseling in je werk, doordat je werkt met verschillende doelgroepen en behandelvormen.

Pluspunten

Opleidingsmogelijkheden, fijne werksfeer

Minpunten

Focus op productiviteit

Leuke organisatie in groei, waar je jezelf kunt ontplooien

Als psycholoog bij Mentaal Beter kun je rekenen op veel afwisseling binnen werkdagen, met verschillende cliënten en behandelvormen. Het is heel fijn dat je je hier als een zelfstandige professional binnen de zorg kunt ontwikkelen, mede door de Holocracy (zelfsturende teams)! Vanuit het management is er oprechte betrokkenheid over hoe jij je werk voor jezelf beter kunt maken, zonder dat sprake is van bemoeienis. De cultuur binnen het bedrijf zou ik omschrijven als zeer professioneel, met een focus op hard werken, samen doelen bereiken en cliënten zo goed mogelijk bedienen.

Pluspunten

Goede opleidingsmogelijkheden, arbeidsvoorwaarden, fijne bedrijfscultuur met heldere voorwaarden

Minpunten

Enige productiedruk (dit geldt voor grote delen van de GGZ)

Fijne collega's en veel eigen inbreng

Ik werk bij Mentaal Beter in een team met fijne collega's waarbij vooral opvalt de 'platte' structuur en de grote mate van gelijkwaardigheid onderling. Het is ook een erg professionele organisatie waarbij veel zaken, ook de randzaken zoals planning en kantoorruimtes goed geregeld zijn zodat je daar weinig omkijken naar hebt. Een erg prettige plek om te werken!

Werken bij Mentaal Beter maakt je Mentaal Beter!

Wat ik leuk vind aan het werk bij Mentaal Beter is dat ik mijn vak op een fijne manier kan uitvoeren. Dit komt doordat er veel diversiteit is wat betreft de doelgroep die we zien voor diagnostiek en behandeling. Daarnaast zit ik in een team met kundige collega's, waarbij voldoende ruimte is voor onderling overleg en er is ook aandacht voor informele tijd samen. Doordat het team zelfsturend is ervaar ik veel eigen regie en dat ervaar ik als prettig.

Afwisselend werk in een leuk en hardwerkend team

We hebben een mooie afwisseling in ons werk door de vele verschillende problematieken die er bij Mentaal Beter Jong aangemeld worden en de vele behandelmogelijkheden die er binnen Mentaal Beter zijn in onze regio (Bergen op Zoom/Roosendaal) Nieuwe ideeën worden enthousiast opgepakt en we kunnen als team zelf richting geven aan hoe we de zorg willen inzetten, vanuit onze eigen expertise of belangstelling. Je zorgt er dus zelf voor dat het leuk en uitdagend blijft. En dat binnen een leuk team dat gedreven is en hard aan het werk is om te blijven groeien!

Afwisselende dagen en gezellige omgeving

Mentaal Beter is voor mij een inspirerende en fijne werkplek. Iedere dag is afwisselend waarbij behandelmethodes en hulpvragen elkaar afwisselen. Er is genoeg ruimte voor je persoonlijke ontwikkeling, door middel van werkbegeleiding, intervisie, deskundigheidsbevordering maar ook door middel van extra bijscholing. Werken in zelfsturende teams voelt gelijkwaardig, overleggen zijn praktisch en duidelijk ingericht. De sfeer in team waar ik werk (Almere) is betrokken, open en super gezellig.

Pluspunten

Diverse hulpvragen, afwisselende taken, gelijkwaardig en gezellige collega's

Minpunten

Fijn bedrijf met ruimte voor eigen inbreng

Binnen Mentaal Beter vind ik het prettig dat er ruimte is om mijzelf te ontwikkelen. Doordat er gewerkt wordt met zelfsturende teams is er buiten het behandelen van cliënten, ook ruimte om op beleidsmatig niveau mee te denken. Tevens wordt er gewerkt met kleine teams, waardoor de sfeer prettig en vertrouwd is.

Positieve werkomgeving met hoge kwaliteit

Als psychiater wil je meer doen dan alleen medicatie voorschrijven en daar krijg je hier ruim de kans voor. Ingebed in teams van goed geschoolde psychologen/psychotherapeuten in een weldadig positieve werksfeer, waarbij de inbreng van de psychiater op het gebied van diagnostiek en beleid, inclusief mensvisie, op hoge prijs wordt gesteld. Van focale aanpak tot de behandeling van zeer complexe problematiek, er is ruimte voor en behandelingen verlopen vaker wel dan niet met ongekend positief resultaat. Kortom: het is goed werken in deze primair op psychotherapie gerichte instelling; zeker ook voor psychiaters die liever hun patiënten zien opknappen via een mentaal veranderingsproces, dan dat zij chronisch in zorg blijven met een systeem van pappen en nathouden.

Pluspunten

er wordt goede zorg geboden

Minpunten

niet echt

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Mentaal beter. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

• Mentaal beter