McDonald's

Reviews over Salaris en arbeidsvoorwaarden bij McDonald's

Ondanks dat je veel klanten krijgt is het toch nog redelijk om daar te werken.
Pluspunten
Korting op het eten
Leuke werkomgeving, leuke collega’s en top plek om nieuwe vrienden te leren kennen!
Pluspunten
Salaris en vriendschap
Minpunten
Door Corona minder uren
Bij McDonalds krijg je 2 weken van tevoren je planning. Soms komt de planning veel te laat en dan heb je al plannen gemaakt en die moet je dan afzeggen, of je moet iemand zoeken die je shift over kan nemen.
Pluspunten
Lunchkorting
Minpunten
Hoge werkdruk en soms wel tot 5 uur aan het werk
Leuke tijd gehad, maar het is tijdens de rush ( lunch en avondeten) erg druk en hectisch. Verder werkte ik vooral savonds laat en snachts en dan was het prima te doen. Alleen zijn dan de klanten wat minder vriendelijk waardoor je er snel de balen van hebt. Managers zijn erg aardig en doorgroeimogelijkheden zijn er meer dan voldoende. Korting op je eten tijdens je pauzes. Ook pauzes zijn voldoende en er word niet moeilijk over gedaan. Fijn bedrijf.
Pluspunten
Korting op lunches. Ruime werktijden mogelijk
Minpunten
Nachten werken
Voordat je gaat solliciteren hier, is het de vraag of je a) Mentaal gesloopt wil worden door de gigantische berg McRotzooi en onlogica die naar je wordt geslingerd en b) Graag over je heen laat lopen door studenten die heel toevallig een wit blousje (managementskleding) te pakken hebben gekregen en die daardoor, op een of andere magische reden opeens 10x beter zijn dan jij.Ik begon zelf op 16 jarige leeftijd, en dat is de ideale leeftijd om uitgebuit te worden want je uurloon is laag, en je weet niet beter. Zodra mijn uurloon omhoog ging, werd het "pestgedrag" van hogerop ook omhoog. Ik, en meer dan de helft van het ervaren/oudere personeel, kreeg het gevoel dat ze ons proberen weg te pesten om de loonkosten lager te houden.Zodra ze je strikken voor de 'sluit' (de late diensten tot diep in de nacht) ben je al helemaal het bokje. Je wordt het voetenveegje van management, want je bent ervaren genoeg om de sluit te kunnen doen, maar je bent nog wel gewoon een crewlid. De uren variëren van 2u 's nachts tot wel 6u in de ochtend. Dit voel je zo ontzettend erg in je slaapritme. Gelukkig is het niet alleen kommer en kwel om te werken bij de McDonald's. Ik heb zelf goede vrienden gemaakt bij de McD's, en heb het vaak ook wel gezellig.Helaas wegen de positieve punten niet op tegen de negatieve.Qua management is het al helemaal waardeloos. Zoals eerder genoemd, hebben studentjes van net 20-25 jaar het voor het zeggen in dit bedrijf. Er zitten ongetwijfeld ergens wel goeie managers tussen die jong zijn, maar zeker niet bij de McDonald's waar ik heb gewerkt. Er was speciaal eentje - meer...
Pluspunten
Soms erg fijne collega's
Minpunten
Verschrikkelijk management, ouder personeel wordt weggepest door hogerop, werkdruk erg hoog, voor een laag loontje
Ik heb in totaal 3 jaar lang bij de Macdonalds’s gewerkt. Er was van begin af aan een erg hoge werkdruk wat best stressvol kan zijn. Je moet op een erg hoog tempo werken en je moet erg nauwkeurig zijn. Met enige ervaring is dit opzich wel te doen, omdat er erg leuke collega’s waren die het werk enigszins minder erg maken. Wat wel erg tegenviel bij de Macdonalds’s waar ik werkte was het management. Dit was mijn bijbaan en ik deed dit naast mijn studie, maar er werd van mij verwacht dat ik wel 30 uur in de week wilde en kon werken en toen ik had aangegeven dat ik dat moeilijk te combineren vond met school bleven ze mij op allerlei manieren lastig vallen bijv. Bellen wanneer ik op school zat of op dagen dat ik niet beschikbaar was. Er werd mij zelfs gevraagd of ik school wel echt zo belangrijk is. Of ze vragen je een een uurtje/dagje te skippen om te werken.Ook moet je regelmatig overwerken zelfs wanneer je aangeeft dat het je niet uitkomt, dan dwingen ze je gewoon om te blijven.De werkdruk ligt voor fulltimers nog hoger, zij werken 50-60 per week en er word nog meer van hen verwacht dan van partimers.Er is geen werk/privé balans, je werk word niet gewaardeerd, het management is ronduit respectloos, de werkdruk is veel te hoog in vergelijking met het loon wat je krijgt, er zijn namelijk geen toeslagen en geen reisvergoeding. Meerdere mensen hebben een burn-out gekregen, of krijgen een breakdown van de stress. De gemiddelde leeftijd van de werknemers is 15-20 jaar. Je krijgt 50% korting als je besteld en dit alleen als je aan het werk bent en alleen als je meer uitgeeft - meer...
Pluspunten
Collega’s, lunch korting
Minpunten
Hoge werkdruk, slecht management
Ik heb een jaar bij de McDonald's in Zwolle gewerkt, toen ik 15 was verdiende ik 3,52 bruto all-in per uur. Ik werd eerst best regelmatig ingepland maar tegen het einde aan werkte ik soms maar 3 uur in een week terwijl ik een 4-uurs contract had. Er werd vaak geen rekening gehouden met beschikbaarheid, ik heb meerdere malen de roostermaker erop moeten attenderen dat ik vanwege religie niet op Zondag werk maar ik ben meerdere malen gewoon op Zondag ingepland. Ik heb ook meerdere keren zelf extra diensten moeten regelen omdat de roostermaker het niet deed terwijl ik wel minstens 16 uur in de maand moest werken. Er is weinig positiviteit op de werkvloer, je krijgt weinig complimenten van het management als je iets goed doet, je krijgt vooral iets te horen als je iets niet goed doet. Als je je werk niet goed doet wordt dat niet vertelt maar wordt je gewoon ergens anders neergezet zonder dat je dus weet dat je je werk niet goed doet. Het was wel altijd gezellig met collega's, er was altijd wel een lolletje onderling wat wel gezellig was.Kortom, gezellige collega's maar het management bracht de sfeer naar beneden.
Pluspunten
50% korting, gezellige collega's
Minpunten
Weinig loon, Slecht management, Weinig positieve invloed
McDonald's te werken is ideaal voor de mensen die tijd willen voor hun kids. Je mag kiezen of je int weekend wilt werken en hoeveel uren per week dat je wilt werken en het belangrijkste om hoelaat en tot hoelaat wil je werken. Wat minder is in McDonald's de salaris je krijgt niet zoveel per uur normaal Horeca betaald meer maar hier in Zeeland de crewleden die van alles doen betaald weinig,je werk hard,stipt,drukte en vooral THE SMILE en Groeten doen naar je gasten zelf dat je al moe bent of iets anders in je hoofd stay smile en de groeten blijven tot je dienst klaar is en uit de Restaurant.
Pluspunten
Uren mag kiezen en 50% af als je in restauran eet
Minpunten
Salaries
Dit werk staat en valt met de prestaties van de managers. Er bestaat een bedrijfscultuur waarbij het roteren van het management standaard is. Dit betekend dat als er een goed functionerende manager is deze zonder pardon weggehaald kan worden. Wat je er voor terug krijgt is dan nog maar de vraag. Mijn ervaring is aan het einde erg veranderd hierdoor en met name door de omgang van de regio manager.Het werk is prima, enigszins stressvol wanneer het druk is. gevarieerd en de collega's zijn vaak erg gezellig. Het werk is niet erg ingewikkeld maar het is wel belangrijk dat het goed gebeurd.De sfeer was erg goed, je word door zogenaamde crewtrainers opgeleid. De meeste weten wel aardig wat ze doen, soms kom je er echter eentje tegen die weinig kennis heeft of geen motivatie, die het alleen voor het extra salaris doet. De collega's zijn vaak leuk en gezellig. De managers zijn het grootste probleem. Ik heb tijden meegemaakt waarbij nieuwe managers het werken van het filiaal niet kenden en hierdoor ontstonden veel problemen zoals producten die niet op tijd ontdooit werden. Voorraden die niet aangevuld werden. Ook was er een tijd dat ze besloten dat er niet meer gepraat mocht worden in de keuken tenzij het over werk gaat. Hierdoor ging de sfeer snel kapot.In de paar jaar dat ik er heb gewerkt ben ik alle collega's kwijt geraakt die geen vaste aanstelling hadden. Zelfs een aantal die dit wel hadden zijn weggegaan. Een aantal omdat ze slecht behandeld werden tijdens ziekte. Zo was er een collega die haar arm gebroken had en een week later weer fulltime aan de slag moest. Een ander - meer...
Pluspunten
kleine korting op lunch
Minpunten
management, arboarts
Salaris is onder de maat.17-jarigen krijgen vier euro bruto per uur. In Nederland is dat geen normaal salaris dit moet minstens naar zes.De floor managers zitten letterlijk te snoepen van het eten dat net is gemaakt. Bij de mcdonalds moet je niet komen te werken, als je zelfrespect hebt.
Pluspunten
makkelijke baan
Minpunten
geen gratis lunches
Een tijdje heb ik bij de Mc Donalds gewerkt. In het begin zijn ze blij met je en krijg je genoeg complimentjes. Na een tijdje houdt dit wel op en word de sfeer heel anders. Ze verwachten dat je alles maar kan en ook snel. Je krijgt geen complimentjes meer, je krijgt alleen commentaar. Een voorbeeld hiervan, ik draaide wel eens kassa en er komen veel kinderen die een mc flurry willen en betalen met een tientje. Dit kost je veel kleingeld. Op het moment dat je kleingeld op is krijg je alleen maar commentaar dat je beter kleingeld moet bijvragen en krijg je te horen dat het hun veel geld kost om weer een rolletje muntgeld in de kassa te doen.Voor de rest in de keuken is het ook geen pretje, het moet allemaal zo snel mogelijk en als je niet snel genoeg bent is het enige wat je krijgt: gezeik. Mc Donalds houdt totaal geen rekening met de medewerkers en het kan zomaar zijn dat je tot 8 uur op je rooster hebt staan en dan vervolgens tot 9 uur MOET werken. Je hebt geen keus, als zij willen dat je blijft, dan blijf je!Echter zit er nog iets positiefs aan. De collega's, de meeste collega's waar ik mee heb samengewerkt zijn echte toppers. Maar dat is ook wel het enige positieve punt. Kortom, geen bedrijf waar je wilt werken.
Pluspunten
Korting op lunches
Minpunten
Totaal geen rekening gehouden met medewerkers
Hoewel McDonald's zijn leuke momenten kent, contact met collega's ,moet je er gewoon niet willen werken Er wordt GEEN rekening gehouden met je voorkeuren, opgegeven beschikbaarheid, je privé leven en eventuele andere zaken. Het maakt niet uit hoe goed je bent, hoe snel je bent en hoe hard je je best doet. Dat doen ze niet voor je terug.Als medewerker verdien je niet heel slecht. Je krijgt echter geen onregelmatigheidstoeslag, reiskostenvergoeding of een andere tegemoetkoming voor alle vreselijke tijden die je draait. . Als je netjes je contract uren draait zul je een 1300 netto per maand krijgen (30 uur per week) wat gewoon te min is voor de mentale belasting die het werk met zich meebrengt. Werken bij McDonald's is rennen voor je leven, en wat je ook doet, het is nooit goed genoeg of snel genoeg. Na je eerste proefmaand krijg je geen complimentjes meer. Sterker nog: bij iedere dienst werk je standaard een uur over omdat het niet geregeld wordt. Er wordt je niet gevraagd of dit kan, of dat je misschien elders afspraken hebt. Er wordt van je verwacht dat je dit gewoon blij doet en je erbij neerlegt.Vooral met de huidige Corona Crisis is het werken bij een McDonald's helemaal niet meer leuk. Gasten houden zich nergens aan, personeel moet door brandende hoepels springen en de sfeer staat op ontploffen. Het gros van het personeel heeft al de nodige burnout's gehad en staan huilend op de werkvloer met fysieke pijn of omdat de stress ze teveel wordt. En financieel probeert Mac Donalds Echt beter te worden van de overheidsmaatregelen over de rug van de werknemer: wel aanvragen/ - meer...
Pluspunten
leuke collega's (als je geluk hebt)
Minpunten
Veel stress/werkdruk, afspraken worden niet nagekomen. personeel wordt uitgebuit, lage beloning
Heel gezelligAanpakken als het druk isDoorgroeimogelijkheden
Pluspunten
Korting in de pauze op het eten
Minpunten
Lang op de benen staan
je doet het zelfde over en over bijna elke dag voor minimum loon
Rommelige werksfeer, afspraken niet nakomen , contract verandering zonder te melden, niet eerlijk, te hoge verwachtingen
Pluspunten
1 werkdag gratis eten
Minpunten
Staat vaak alleen op meerder stations
De sfeer tussen de collega's is erg fijn. Tussen collega's en management ook wel, maar dit zou beter kunnen. Er moet bijv. eerlijk gekeken worden hoe iemand werkt m.b.t. contractverlenging. Dit gebeurt hier niet! De managers werken samen, en tegen sommige crewleden.Loon zou wat hoger mogenBetere, nettere, ademende kledingHet zou niet verboden moeten worden op de werkvloer wat te drinken. Ook niet wanneer het minder warm is.De schoonmakers zouden meer aangestuurd worden wat schoon te maken na sluitingstijd.Er zou meer gelet moeten worden op de roosters en wanneer welk crewlid zou kunnen werken, naar school moet of verlof aangevraagd heeft.
Pluspunten
50% korting 1x per werkdag. Gratis frisdrank & warme dranken tijdens werktijden.
Minpunten
Slechte inzicht in roosters maken, te weinig crewleden op drukke dagen, niet erg uitnodigende werkkleding.
de mcdonalds is een geweldig collegiale plek om te werken maar als je een plek zoekt waar je zonder (redelijke) limitaties jezelf wilt zijn zoek verder zelfs op kleine dingen als haarverven wordt moeilijk gedaan omdat het op zou vallen dit terwijl er het jaar daarvoor mensen liepen met een nog opvallendere kleur dit omdat ze deel uitmaakte van het manegment nou wil ik niet zeggen dat alleen daarom je niet hier moet werken maar voor de ultieme eigen ervaring zou ik een deurtje verder kijken als het echt niet anders kan ja maar als er andere opties zijn zoek eerst daar
Pluspunten
korting op eten tijdens werktijden en korte tijd erna
Minpunten
rare praktijken en bijna geen doorgroeimogelijkheid
Het is erg gezellig en bijna alle collega's zijn vrienden met elkaar ondanks dat het een groot team is. Doordat iedereen elkaar goed kent en bevriend is ontstaat er wel regelmatig drama en wordt er geroddeld, dit is iets minder. Het salaris is erg matig, maar er zijn zeker doorgroeimogelijkheden en ook aan het salaris kan het een en ander veranderen door bijv veel uren te maken.
Pluspunten
50% korting op eten
Minpunten
Stressvol
Je krijgt erg weinig betaald voor het werk dat je doet. Je krijgt minimum loon en het afzeggen of meer werken is erg lastig aangezien niet reageren op de mail. De collega's zijn erg gezellig, maar het is geen aanrader!
Pluspunten
50% korting 1 keer per dag dat je werkt
Minpunten
lang zwaar werk voor weinig geld
niet leuk echt veel werk weinig geld ze kunnen gewoon zegen dat je langer moet in eenkeer
Pluspunten
niks
Minpunten
weinig geld voor veel werk
Toen ik begon met werken bij McDonald's was het beregezellig. Leuke collega's en de managers waren ook gezellig. Na ondertussen al meer dan 4 jaar lang ervaring te hebben kom je er pas echt achter hoe afschuwelijk het KAN zijn. Op de locatie waar ik werk is de sfeer in een korte tijd heel erg gedaald. De managers zijn streng en niet dankbaar voor je harde werk en er is een grote sfeer van vriendjespolitiek op de werkvloer. Het is een leuke plek om een jaar of 2 wat extra werkervaring op te doen maar het is een gokje wagen of je wel of niet de kans krijgt om door te mogen groeien.
Pluspunten
Korting in je pauze; Gezellige collega's
Minpunten
Werkdagen voelen als dubbele diensten; Vriendjespolitiek; Veel zeurende gasten