McDonald's

Reviews over Management bij McDonald's

Wissen

390 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 201,844 reviews

Verdient goed maar soms zwaar.

Je verdiend bij McDonald's Malden echt meer dan het minimunloon. Als je graag met mensen praat, kun je daar zeker met de collega's overweg want iedereen is hartstikke gezellig. Soms is het werkrooster een beetje een gedoe. Ik hoor dat sommigen mensen niet genoeg uren krijgen maar dat is nu vast anders want ze hebben echt mensen nodig. Zogauw ik begon, begon ik met schoonmaken in het restaurant en binnen een paar weken stond ik al drankjes te maken. Je leert snel nieuwe dingen en hebt dus veel doorgroeimogelijkheden. Vanaf 4,5 uur werken heb je een halfuur pauze en kan je wat eten halen met flink wat korting. Ookal ben ik geen sociaal persoon, de werksfeer is wel erg goed. Je moet wel een beetje met stress om kunnen gaan want het is wel eens erg druk. De werkschoenen die je via daar kunt kopen zijn wel echt slecht dus zorg voor een goed zooltje of koop zelf een zwarte schoen met een rubberen antislip zool.

Pluspunten

Korting, gevarieerd werk, goed loon

Minpunten

Hard werk, pijnlijke voeten

Geen fijne werkplek

De communicatie is zeer slecht en je maakt meer uren als er mag volgens de wet er word gerommeld met arbeidsvoorwaarden en ze geven geen duidelijkheid in waar je je kan melden voor vragen

Pluspunten

Korting

Minpunten

Lange werkdagen en slechte communicatie

Gezellig team maar te hard werken voor weinig geld

Je wordt niet alleen onderbetaald, maar ook ondergewaardeerd. Nieuwe eigenaar van het restaurant in Assen laat erg duidelijk merken dat het haar alleen om het geld gaat. Enige positieve was het gezellig team (ondanks dat mensen bij bosjes weggaan tegenwoordig)

Pluspunten

Korting tijdens je lunch (niet eens gratis)

Minpunten

Ondergewaardeerd, weinig betaald, te weinig personeel

Keukenmedewerker McDonald's Landgraaf

Hoofdmanager demotiveert. Salaris is superlaag. Team kan leuk zijn, maar verschilt per periode. Werk is simpel en duidelijk. Nemen iedereen aan die solliciteert.

Pluspunten

50% korting op eten tijdens pauze. Rooster is flexibel op jouw wensen.

Minpunten

Management, drukte, salaris, werk blijft niet boeiend genoeg.

no god

just not good time sad at work customers are rude, Now they don't let you take breaks either. its just so rude to treat people like that. but yes i will be looking for another job soon

Hard werken maar gezellige sfeer

Leuke tijd gehad, maar het is tijdens de rush ( lunch en avondeten) erg druk en hectisch. Verder werkte ik vooral savonds laat en snachts en dan was het prima te doen. Alleen zijn dan de klanten wat minder vriendelijk waardoor je er snel de balen van hebt. Managers zijn erg aardig en doorgroeimogelijkheden zijn er meer dan voldoende. Korting op je eten tijdens je pauzes. Ook pauzes zijn voldoende en er word niet moeilijk over gedaan. Fijn bedrijf.

Pluspunten

Korting op lunches. Ruime werktijden mogelijk

Minpunten

Nachten werken

Prima collega's, verschrikkelijk management

Voordat je gaat solliciteren hier, is het de vraag of je a) Mentaal gesloopt wil worden door de gigantische berg McRotzooi en onlogica die naar je wordt geslingerd en b) Graag over je heen laat lopen door studenten die heel toevallig een wit blousje (managementskleding) te pakken hebben gekregen en die daardoor, op een of andere magische reden opeens 10x beter zijn dan jij. Ik begon zelf op 16 jarige leeftijd, en dat is de ideale leeftijd om uitgebuit te worden want je uurloon is laag, en je weet niet beter. Zodra mijn uurloon omhoog ging, werd het "pestgedrag" van hogerop ook omhoog. Ik, en meer dan de helft van het ervaren/oudere personeel, kreeg het gevoel dat ze ons proberen weg te pesten om de loonkosten lager te houden. Zodra ze je strikken voor de 'sluit' (de late diensten tot diep in de nacht) ben je al helemaal het bokje. Je wordt het voetenveegje van management, want je bent ervaren genoeg om de sluit te kunnen doen, maar je bent nog wel gewoon een crewlid. De uren variëren van 2u 's nachts tot wel 6u in de ochtend. Dit voel je zo ontzettend erg in je slaapritme. Gelukkig is het niet alleen kommer en kwel om te werken bij de McDonald's. Ik heb zelf goede vrienden gemaakt bij de McD's, en heb het vaak ook wel gezellig. Helaas wegen de positieve punten niet op tegen de negatieve. Qua management is het al helemaal waardeloos. Zoals eerder genoemd, hebben studentjes van net 20-25 jaar het voor het zeggen in dit bedrijf. Er zitten ongetwijfeld ergens wel goeie managers tussen die jong zijn, maar zeker niet bij de McDonald's waar ik heb gewerkt. Er was speciaal eentje -

Pluspunten

Soms erg fijne collega's

Minpunten

Verschrikkelijk management, ouder personeel wordt weggepest door hogerop, werkdruk erg hoog, voor een laag loontje

Hoge werkdruk en erg stressvol

Ik heb in totaal 3 jaar lang bij de Macdonalds’s gewerkt. Er was van begin af aan een erg hoge werkdruk wat best stressvol kan zijn. Je moet op een erg hoog tempo werken en je moet erg nauwkeurig zijn. Met enige ervaring is dit opzich wel te doen, omdat er erg leuke collega’s waren die het werk enigszins minder erg maken. Wat wel erg tegenviel bij de Macdonalds’s waar ik werkte was het management. Dit was mijn bijbaan en ik deed dit naast mijn studie, maar er werd van mij verwacht dat ik wel 30 uur in de week wilde en kon werken en toen ik had aangegeven dat ik dat moeilijk te combineren vond met school bleven ze mij op allerlei manieren lastig vallen bijv. Bellen wanneer ik op school zat of op dagen dat ik niet beschikbaar was. Er werd mij zelfs gevraagd of ik school wel echt zo belangrijk is. Of ze vragen je een een uurtje/dagje te skippen om te werken. Ook moet je regelmatig overwerken zelfs wanneer je aangeeft dat het je niet uitkomt, dan dwingen ze je gewoon om te blijven. De werkdruk ligt voor fulltimers nog hoger, zij werken 50-60 per week en er word nog meer van hen verwacht dan van partimers. Er is geen werk/privé balans, je werk word niet gewaardeerd, het management is ronduit respectloos, de werkdruk is veel te hoog in vergelijking met het loon wat je krijgt, er zijn namelijk geen toeslagen en geen reisvergoeding. Meerdere mensen hebben een burn-out gekregen, of krijgen een breakdown van de stress. De gemiddelde leeftijd van de werknemers is 15-20 jaar. Je krijgt 50% korting als je besteld en dit alleen als je aan het werk bent en alleen als je meer uitgeeft -

Pluspunten

Collega’s, lunch korting

Minpunten

Hoge werkdruk, slecht management

Weinig betaald voor hoe hard je werkt

Ik heb een jaar bij de McDonald's in Zwolle gewerkt, toen ik 15 was verdiende ik 3,52 bruto all-in per uur. Ik werd eerst best regelmatig ingepland maar tegen het einde aan werkte ik soms maar 3 uur in een week terwijl ik een 4-uurs contract had. Er werd vaak geen rekening gehouden met beschikbaarheid, ik heb meerdere malen de roostermaker erop moeten attenderen dat ik vanwege religie niet op Zondag werk maar ik ben meerdere malen gewoon op Zondag ingepland. Ik heb ook meerdere keren zelf extra diensten moeten regelen omdat de roostermaker het niet deed terwijl ik wel minstens 16 uur in de maand moest werken. Er is weinig positiviteit op de werkvloer, je krijgt weinig complimenten van het management als je iets goed doet, je krijgt vooral iets te horen als je iets niet goed doet. Als je je werk niet goed doet wordt dat niet vertelt maar wordt je gewoon ergens anders neergezet zonder dat je dus weet dat je je werk niet goed doet. Het was wel altijd gezellig met collega's, er was altijd wel een lolletje onderling wat wel gezellig was. Kortom, gezellige collega's maar het management bracht de sfeer naar beneden.

Pluspunten

50% korting, gezellige collega's

Minpunten

Weinig loon, Slecht management, Weinig positieve invloed

Roteinde

Werken was leuk,kreeg positieve feedback , leuke collega's, fijne managers op na! echter store manager knikkert je er na 2 jaarcontracten met een tot smoes uit. Ik ben moeder van een voormalig medewerker. Heb geen goed woord over voor de afhandeling van een contract . Jongeren dwingen om te ondertekenen voor ontslag, je moet je diep schamen, dit is machtsmisbruik

Vacatures van McDonald's

Meer vacatures

Poor Management

They are very rude and keep hiring kids just to put someone on the schedule. Just doesn’t make any sense. Upper Management is making it hard to work they just don’t want to pay. This place has really gone down over the years. Hope it gets better!!! You don’t have to be certified to be a manager, they’ll just take anyone just to have somebody on the schedule. No skills of training if they need you to be a manager. None of the managers are CERTIFIED. If you pay more you might get better people and not kids to work.

Pluspunten

Free meals

Minpunten

No

Locatie schiphol/schipholrijk

Dit werk staat en valt met de prestaties van de managers. Er bestaat een bedrijfscultuur waarbij het roteren van het management standaard is. Dit betekend dat als er een goed functionerende manager is deze zonder pardon weggehaald kan worden. Wat je er voor terug krijgt is dan nog maar de vraag. Mijn ervaring is aan het einde erg veranderd hierdoor en met name door de omgang van de regio manager. Het werk is prima, enigszins stressvol wanneer het druk is. gevarieerd en de collega's zijn vaak erg gezellig. Het werk is niet erg ingewikkeld maar het is wel belangrijk dat het goed gebeurd. De sfeer was erg goed, je word door zogenaamde crewtrainers opgeleid. De meeste weten wel aardig wat ze doen, soms kom je er echter eentje tegen die weinig kennis heeft of geen motivatie, die het alleen voor het extra salaris doet. De collega's zijn vaak leuk en gezellig. De managers zijn het grootste probleem. Ik heb tijden meegemaakt waarbij nieuwe managers het werken van het filiaal niet kenden en hierdoor ontstonden veel problemen zoals producten die niet op tijd ontdooit werden. Voorraden die niet aangevuld werden. Ook was er een tijd dat ze besloten dat er niet meer gepraat mocht worden in de keuken tenzij het over werk gaat. Hierdoor ging de sfeer snel kapot. In de paar jaar dat ik er heb gewerkt ben ik alle collega's kwijt geraakt die geen vaste aanstelling hadden. Zelfs een aantal die dit wel hadden zijn weggegaan. Een aantal omdat ze slecht behandeld werden tijdens ziekte. Zo was er een collega die haar arm gebroken had en een week later weer fulltime aan de slag moest. Een ander -

Pluspunten

kleine korting op lunch

Minpunten

management, arboarts

Mcdonalds Gelredome

Salaris is onder de maat. 17-jarigen krijgen vier euro bruto per uur. In Nederland is dat geen normaal salaris dit moet minstens naar zes. De floor managers zitten letterlijk te snoepen van het eten dat net is gemaakt. Bij de mcdonalds moet je niet komen te werken, als je zelfrespect hebt.

Pluspunten

makkelijke baan

Minpunten

geen gratis lunches

Leuke collega's (ook het enige leuke)

Een tijdje heb ik bij de Mc Donalds gewerkt. In het begin zijn ze blij met je en krijg je genoeg complimentjes. Na een tijdje houdt dit wel op en word de sfeer heel anders. Ze verwachten dat je alles maar kan en ook snel. Je krijgt geen complimentjes meer, je krijgt alleen commentaar. Een voorbeeld hiervan, ik draaide wel eens kassa en er komen veel kinderen die een mc flurry willen en betalen met een tientje. Dit kost je veel kleingeld. Op het moment dat je kleingeld op is krijg je alleen maar commentaar dat je beter kleingeld moet bijvragen en krijg je te horen dat het hun veel geld kost om weer een rolletje muntgeld in de kassa te doen. Voor de rest in de keuken is het ook geen pretje, het moet allemaal zo snel mogelijk en als je niet snel genoeg bent is het enige wat je krijgt: gezeik. Mc Donalds houdt totaal geen rekening met de medewerkers en het kan zomaar zijn dat je tot 8 uur op je rooster hebt staan en dan vervolgens tot 9 uur MOET werken. Je hebt geen keus, als zij willen dat je blijft, dan blijf je! Echter zit er nog iets positiefs aan. De collega's, de meeste collega's waar ik mee heb samengewerkt zijn echte toppers. Maar dat is ook wel het enige positieve punt. Kortom, geen bedrijf waar je wilt werken.

Pluspunten

Korting op lunches

Minpunten

Totaal geen rekening gehouden met medewerkers

Zeer slechte werkgever

Hoewel McDonald's zijn leuke momenten kent, contact met collega's ,moet je er gewoon niet willen werken Er wordt GEEN rekening gehouden met je voorkeuren, opgegeven beschikbaarheid, je privé leven en eventuele andere zaken. Het maakt niet uit hoe goed je bent, hoe snel je bent en hoe hard je je best doet. Dat doen ze niet voor je terug. Als medewerker verdien je niet heel slecht. Je krijgt echter geen onregelmatigheidstoeslag, reiskostenvergoeding of een andere tegemoetkoming voor alle vreselijke tijden die je draait. . Als je netjes je contract uren draait zul je een 1300 netto per maand krijgen (30 uur per week) wat gewoon te min is voor de mentale belasting die het werk met zich meebrengt. Werken bij McDonald's is rennen voor je leven, en wat je ook doet, het is nooit goed genoeg of snel genoeg. Na je eerste proefmaand krijg je geen complimentjes meer. Sterker nog: bij iedere dienst werk je standaard een uur over omdat het niet geregeld wordt. Er wordt je niet gevraagd of dit kan, of dat je misschien elders afspraken hebt. Er wordt van je verwacht dat je dit gewoon blij doet en je erbij neerlegt. Vooral met de huidige Corona Crisis is het werken bij een McDonald's helemaal niet meer leuk. Gasten houden zich nergens aan, personeel moet door brandende hoepels springen en de sfeer staat op ontploffen. Het gros van het personeel heeft al de nodige burnout's gehad en staan huilend op de werkvloer met fysieke pijn of omdat de stress ze teveel wordt. En financieel probeert Mac Donalds Echt beter te worden van de overheidsmaatregelen over de rug van de werknemer: wel aanvragen/ -

Pluspunten

leuke collega's (als je geluk hebt)

Minpunten

Veel stress/werkdruk, afspraken worden niet nagekomen. personeel wordt uitgebuit, lage beloning

Best wel gezellig team

Helaas worden er mensen voorgetrokken om wie ze zijn of wat ze gedaan hebben. In de tijd dat ik daar was heeft mijn baas die verloofd is zelfs met een van zijn werknemers een gezellig avondje gehad in de auto (de rest kun je zelf invullen). Er gebeuren dingen daar die NIET door de beugel gaan maar het team is geweldig en ik heb nog nooit zo hard gelachen om collega’s als hier.

Pluspunten

Het team

Minpunten

Restaurant manager

stressvol voor minimum loon

je doet het zelfde over en over bijna elke dag voor minimum loon

Niet eerlijk werk locatie

Rommelige werksfeer, afspraken niet nakomen , contract verandering zonder te melden, niet eerlijk, te hoge verwachtingen

Pluspunten

1 werkdag gratis eten

Minpunten

Staat vaak alleen op meerder stations

Gezellige collega's. Goeie sfeer tussen collega's & management tijdens het werken.

De sfeer tussen de collega's is erg fijn. Tussen collega's en management ook wel, maar dit zou beter kunnen. Er moet bijv. eerlijk gekeken worden hoe iemand werkt m.b.t. contractverlenging. Dit gebeurt hier niet! De managers werken samen, en tegen sommige crewleden. Loon zou wat hoger mogen Betere, nettere, ademende kleding Het zou niet verboden moeten worden op de werkvloer wat te drinken. Ook niet wanneer het minder warm is. De schoonmakers zouden meer aangestuurd worden wat schoon te maken na sluitingstijd. Er zou meer gelet moeten worden op de roosters en wanneer welk crewlid zou kunnen werken, naar school moet of verlof aangevraagd heeft.

Pluspunten

50% korting 1x per werkdag. Gratis frisdrank & warme dranken tijdens werktijden.

Minpunten

Slechte inzicht in roosters maken, te weinig crewleden op drukke dagen, niet erg uitnodigende werkkleding.

Gezellig

Het is erg gezellig en bijna alle collega's zijn vrienden met elkaar ondanks dat het een groot team is. Doordat iedereen elkaar goed kent en bevriend is ontstaat er wel regelmatig drama en wordt er geroddeld, dit is iets minder. Het salaris is erg matig, maar er zijn zeker doorgroeimogelijkheden en ook aan het salaris kan het een en ander veranderen door bijv veel uren te maken.

Pluspunten

50% korting op eten

Minpunten

Stressvol

Niet leuk

Chagrijnige arrogante en regelmatig respectloze medewerkers.

3.5

Gebaseerd op 201,844 reviews