McDonald's

Reviews over Doorgroei en promotie bij McDonald's

Wissen
3.2Doorgroei en promotie

404 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 201,844 reviews

Verdient goed maar soms zwaar.

Je verdiend bij McDonald's Malden echt meer dan het minimunloon. Als je graag met mensen praat, kun je daar zeker met de collega's overweg want iedereen is hartstikke gezellig. Soms is het werkrooster een beetje een gedoe. Ik hoor dat sommigen mensen niet genoeg uren krijgen maar dat is nu vast anders want ze hebben echt mensen nodig. Zogauw ik begon, begon ik met schoonmaken in het restaurant en binnen een paar weken stond ik al drankjes te maken. Je leert snel nieuwe dingen en hebt dus veel doorgroeimogelijkheden. Vanaf 4,5 uur werken heb je een halfuur pauze en kan je wat eten halen met flink wat korting. Ookal ben ik geen sociaal persoon, de werksfeer is wel erg goed. Je moet wel een beetje met stress om kunnen gaan want het is wel eens erg druk. De werkschoenen die je via daar kunt kopen zijn wel echt slecht dus zorg voor een goed zooltje of koop zelf een zwarte schoen met een rubberen antislip zool.

Pluspunten

Korting, gevarieerd werk, goed loon

Minpunten

Hard werk, pijnlijke voeten

Competitieve sfeer

Als oudere werknemer krijg je niet dezelfde doorgroeikansen als de jongere werknemers..

Minpunten

Lange werkdagen

Gezellig team maar te hard werken voor weinig geld

Je wordt niet alleen onderbetaald, maar ook ondergewaardeerd. Nieuwe eigenaar van het restaurant in Assen laat erg duidelijk merken dat het haar alleen om het geld gaat. Enige positieve was het gezellig team (ondanks dat mensen bij bosjes weggaan tegenwoordig)

Pluspunten

Korting tijdens je lunch (niet eens gratis)

Minpunten

Ondergewaardeerd, weinig betaald, te weinig personeel

Top

Altijd erg naar mijn zin gehad daar! Het was gewoon een groep met alleen maar vrienden/vriendinnen. Naar werk gaan was elke keer weer geweldig omdat je iedereen weer kon zien en spreken. Mis het zeker !

Pluspunten

Sociale contacten, doorgroeimogelijkheden, flexibele uren

Productief, gelijkheid en plezier

Leuke werkomgeving, leuke collega’s en top plek om nieuwe vrienden te leren kennen!

Pluspunten

Salaris en vriendschap

Minpunten

Door Corona minder uren

Hard werken maar gezellige sfeer

Leuke tijd gehad, maar het is tijdens de rush ( lunch en avondeten) erg druk en hectisch. Verder werkte ik vooral savonds laat en snachts en dan was het prima te doen. Alleen zijn dan de klanten wat minder vriendelijk waardoor je er snel de balen van hebt. Managers zijn erg aardig en doorgroeimogelijkheden zijn er meer dan voldoende. Korting op je eten tijdens je pauzes. Ook pauzes zijn voldoende en er word niet moeilijk over gedaan. Fijn bedrijf.

Pluspunten

Korting op lunches. Ruime werktijden mogelijk

Minpunten

Nachten werken

Prima collega's, verschrikkelijk management

Voordat je gaat solliciteren hier, is het de vraag of je a) Mentaal gesloopt wil worden door de gigantische berg McRotzooi en onlogica die naar je wordt geslingerd en b) Graag over je heen laat lopen door studenten die heel toevallig een wit blousje (managementskleding) te pakken hebben gekregen en die daardoor, op een of andere magische reden opeens 10x beter zijn dan jij. Ik begon zelf op 16 jarige leeftijd, en dat is de ideale leeftijd om uitgebuit te worden want je uurloon is laag, en je weet niet beter. Zodra mijn uurloon omhoog ging, werd het "pestgedrag" van hogerop ook omhoog. Ik, en meer dan de helft van het ervaren/oudere personeel, kreeg het gevoel dat ze ons proberen weg te pesten om de loonkosten lager te houden. Zodra ze je strikken voor de 'sluit' (de late diensten tot diep in de nacht) ben je al helemaal het bokje. Je wordt het voetenveegje van management, want je bent ervaren genoeg om de sluit te kunnen doen, maar je bent nog wel gewoon een crewlid. De uren variëren van 2u 's nachts tot wel 6u in de ochtend. Dit voel je zo ontzettend erg in je slaapritme. Gelukkig is het niet alleen kommer en kwel om te werken bij de McDonald's. Ik heb zelf goede vrienden gemaakt bij de McD's, en heb het vaak ook wel gezellig. Helaas wegen de positieve punten niet op tegen de negatieve. Qua management is het al helemaal waardeloos. Zoals eerder genoemd, hebben studentjes van net 20-25 jaar het voor het zeggen in dit bedrijf. Er zitten ongetwijfeld ergens wel goeie managers tussen die jong zijn, maar zeker niet bij de McDonald's waar ik heb gewerkt. Er was speciaal eentje -

Pluspunten

Soms erg fijne collega's

Minpunten

Verschrikkelijk management, ouder personeel wordt weggepest door hogerop, werkdruk erg hoog, voor een laag loontje

Weinig betaald voor hoe hard je werkt

Ik heb een jaar bij de McDonald's in Zwolle gewerkt, toen ik 15 was verdiende ik 3,52 bruto all-in per uur. Ik werd eerst best regelmatig ingepland maar tegen het einde aan werkte ik soms maar 3 uur in een week terwijl ik een 4-uurs contract had. Er werd vaak geen rekening gehouden met beschikbaarheid, ik heb meerdere malen de roostermaker erop moeten attenderen dat ik vanwege religie niet op Zondag werk maar ik ben meerdere malen gewoon op Zondag ingepland. Ik heb ook meerdere keren zelf extra diensten moeten regelen omdat de roostermaker het niet deed terwijl ik wel minstens 16 uur in de maand moest werken. Er is weinig positiviteit op de werkvloer, je krijgt weinig complimenten van het management als je iets goed doet, je krijgt vooral iets te horen als je iets niet goed doet. Als je je werk niet goed doet wordt dat niet vertelt maar wordt je gewoon ergens anders neergezet zonder dat je dus weet dat je je werk niet goed doet. Het was wel altijd gezellig met collega's, er was altijd wel een lolletje onderling wat wel gezellig was. Kortom, gezellige collega's maar het management bracht de sfeer naar beneden.

Pluspunten

50% korting, gezellige collega's

Minpunten

Weinig loon, Slecht management, Weinig positieve invloed

Roteinde

Werken was leuk,kreeg positieve feedback , leuke collega's, fijne managers op na! echter store manager knikkert je er na 2 jaarcontracten met een tot smoes uit. Ik ben moeder van een voormalig medewerker. Heb geen goed woord over voor de afhandeling van een contract . Jongeren dwingen om te ondertekenen voor ontslag, je moet je diep schamen, dit is machtsmisbruik

Zeer slechte werkgever

Hoewel McDonald's zijn leuke momenten kent, contact met collega's ,moet je er gewoon niet willen werken Er wordt GEEN rekening gehouden met je voorkeuren, opgegeven beschikbaarheid, je privé leven en eventuele andere zaken. Het maakt niet uit hoe goed je bent, hoe snel je bent en hoe hard je je best doet. Dat doen ze niet voor je terug. Als medewerker verdien je niet heel slecht. Je krijgt echter geen onregelmatigheidstoeslag, reiskostenvergoeding of een andere tegemoetkoming voor alle vreselijke tijden die je draait. . Als je netjes je contract uren draait zul je een 1300 netto per maand krijgen (30 uur per week) wat gewoon te min is voor de mentale belasting die het werk met zich meebrengt. Werken bij McDonald's is rennen voor je leven, en wat je ook doet, het is nooit goed genoeg of snel genoeg. Na je eerste proefmaand krijg je geen complimentjes meer. Sterker nog: bij iedere dienst werk je standaard een uur over omdat het niet geregeld wordt. Er wordt je niet gevraagd of dit kan, of dat je misschien elders afspraken hebt. Er wordt van je verwacht dat je dit gewoon blij doet en je erbij neerlegt. Vooral met de huidige Corona Crisis is het werken bij een McDonald's helemaal niet meer leuk. Gasten houden zich nergens aan, personeel moet door brandende hoepels springen en de sfeer staat op ontploffen. Het gros van het personeel heeft al de nodige burnout's gehad en staan huilend op de werkvloer met fysieke pijn of omdat de stress ze teveel wordt. En financieel probeert Mac Donalds Echt beter te worden van de overheidsmaatregelen over de rug van de werknemer: wel aanvragen/ -

Pluspunten

leuke collega's (als je geluk hebt)

Minpunten

Veel stress/werkdruk, afspraken worden niet nagekomen. personeel wordt uitgebuit, lage beloning

Vacatures van McDonald's

Meer vacatures

Gezellige werksfeer

Heel gezellig Aanpakken als het druk is Doorgroeimogelijkheden

Pluspunten

Korting in de pauze op het eten

Minpunten

Lang op de benen staan

Niet eerlijk werk locatie

Rommelige werksfeer, afspraken niet nakomen , contract verandering zonder te melden, niet eerlijk, te hoge verwachtingen

Pluspunten

1 werkdag gratis eten

Minpunten

Staat vaak alleen op meerder stations

Gezellige collega's. Goeie sfeer tussen collega's & management tijdens het werken.

De sfeer tussen de collega's is erg fijn. Tussen collega's en management ook wel, maar dit zou beter kunnen. Er moet bijv. eerlijk gekeken worden hoe iemand werkt m.b.t. contractverlenging. Dit gebeurt hier niet! De managers werken samen, en tegen sommige crewleden. Loon zou wat hoger mogen Betere, nettere, ademende kleding Het zou niet verboden moeten worden op de werkvloer wat te drinken. Ook niet wanneer het minder warm is. De schoonmakers zouden meer aangestuurd worden wat schoon te maken na sluitingstijd. Er zou meer gelet moeten worden op de roosters en wanneer welk crewlid zou kunnen werken, naar school moet of verlof aangevraagd heeft.

Pluspunten

50% korting 1x per werkdag. Gratis frisdrank & warme dranken tijdens werktijden.

Minpunten

Slechte inzicht in roosters maken, te weinig crewleden op drukke dagen, niet erg uitnodigende werkkleding.

gezellige colega's maar soms op randje discriminerende praktijken

de mcdonalds is een geweldig collegiale plek om te werken maar als je een plek zoekt waar je zonder (redelijke) limitaties jezelf wilt zijn zoek verder zelfs op kleine dingen als haarverven wordt moeilijk gedaan omdat het op zou vallen dit terwijl er het jaar daarvoor mensen liepen met een nog opvallendere kleur dit omdat ze deel uitmaakte van het manegment nou wil ik niet zeggen dat alleen daarom je niet hier moet werken maar voor de ultieme eigen ervaring zou ik een deurtje verder kijken als het echt niet anders kan ja maar als er andere opties zijn zoek eerst daar

Pluspunten

korting op eten tijdens werktijden en korte tijd erna

Minpunten

rare praktijken en bijna geen doorgroeimogelijkheid

Gezellig

Het is erg gezellig en bijna alle collega's zijn vrienden met elkaar ondanks dat het een groot team is. Doordat iedereen elkaar goed kent en bevriend is ontstaat er wel regelmatig drama en wordt er geroddeld, dit is iets minder. Het salaris is erg matig, maar er zijn zeker doorgroeimogelijkheden en ook aan het salaris kan het een en ander veranderen door bijv veel uren te maken.

Pluspunten

50% korting op eten

Minpunten

Stressvol

Leuk voor een korte tijd.

Toen ik begon met werken bij McDonald's was het beregezellig. Leuke collega's en de managers waren ook gezellig. Na ondertussen al meer dan 4 jaar lang ervaring te hebben kom je er pas echt achter hoe afschuwelijk het KAN zijn. Op de locatie waar ik werk is de sfeer in een korte tijd heel erg gedaald. De managers zijn streng en niet dankbaar voor je harde werk en er is een grote sfeer van vriendjespolitiek op de werkvloer. Het is een leuke plek om een jaar of 2 wat extra werkervaring op te doen maar het is een gokje wagen of je wel of niet de kans krijgt om door te mogen groeien.

Pluspunten

Korting in je pauze; Gezellige collega's

Minpunten

Werkdagen voelen als dubbele diensten; Vriendjespolitiek; Veel zeurende gasten

Hectisch, stressvol en respectloos

Hoewel McDonald's zijn leuke momenten kent, weegt het niet op tegenover het grote plaatje. Er wordt geen rekening gehouden met je voorkeuren, opgegeven beschikbaarheid, je privé leven en eventuele andere zaken. Het maakt niet uit hoe goed je bent, hoe snel je bent en hoe hard je je best doet. Dat doen ze niet voor je terug. Als medewerker geniet je 11.25 bruto per uur, wat op zich niet slecht is. Je krijgt echter geen onregelmatigheidstoeslag, reiskostenvergoeding of een andere tegemoetkoming voor alle vreselijke tijden die je draait. Draai je de hele maand alleen maar sluitdiensten, ( 17:00-02:00 | 18:00-03:00) dan zul je hoogstens een 2 tientjes extra krijgen op een maand. Wat verwaarloosbaar is. Als je netjes je contract uren draait zul je een 1300 netto per maand krijgen (30 uur per week) wat gewoon te min is voor de mentale belasting die het werk met zich meebrengt. Werken bij McDonald's is rennen voor je leven, en wat je ook doet, het is nooit goed genoeg of snel genoeg. Na je eerste proefmaand krijg je geen complimentjes meer. Sterker nog: bij iedere dienst werk je standaard een uur over omdat het niet geregeld wordt. Er wordt je niet gevraagd of dit kan, of dat je misschien elders afspraken hebt. Er wordt van je verwacht dat je dit gewoon blij doet en je erbij neerlegt. Vooral met de huidige Corona Crisis is het werken bij een McDonald's helemaal niet meer leuk. Gasten houden zich nergens aan, personeel moet door brandende hoepels springen en de sfeer staat op ontploffen. Het gros van het personeel heeft al de nodige burnout's gehad en staan huilend op de werkvloer -

Pluspunten

personeelskorting

Minpunten

Lange werkdagen, slecht betaald, Stressvol, Strebers en onmogelijke eisen.

Stressvol en fysiek zwaar, maar wel flexibele werktijden

Het werk is niet per sé leuk; eerder stressvol en fysiek inspannend vanwege het lange staan op één plek en geen mogelijkheden om tussendoor te zitten. In de rushes is het erg hard aanpoten en is het volledig van het management afhankelijk hoe deze rush uiteindelijk verloopt: is de manager niet stressbestendig, dan is de hele werksfeer beladen en onplezierig. Van buitenaf wordt erg denigrerend gedaan over de werkzaamheden bij McDonald's. De gemiddelde McDonald's-gast is erg asociaal en luistert niet of nauwelijks naar aanwijzigingen van het personeel. Ook dit komt de werksfeer niet ten goede. Fijn aan McDonald's is dat het werk erg goed te combineren is met bijvoorbeeld een studie. Als je een gezin hebt, is het al een stuk minder voordelig: je hebt bijna nooit hetzelfde werkrooster en kunt, mits je ouder bent dan 18, op elk dagdeel worden ingepland, ook in de avonden of 's nachts. Het verschilt per vestiging of je verplicht bent om elk weekend te werken.

Pluspunten

Flexibele werktijden

Minpunten

Lang staan, fysiek zwaar, asociale restaurantgasten, verplicht in de weekenden werken

Productieve en gezellige werkomgeving

Tijdens mijn tijd hier heb ik merendeels gewerkt in de keuken. Het werk zelf is snel aan te leren waardoor je je al snel op je gemak voelt. Ook zijn er veel jonge collega's waarmee je al snel een band opbouwt. Er word veel gelet op je werkhouding. Als jij kan laten zien dat je een snelle werker ben volgens de regels, geven zij jou ook de mogelijkheid om meer te leren en hoger op te komen in het bedrijf. Dit vind ik een groot pluspunt van dit bedrijf.

leuk werk, mits je met de juiste mensen werkt

Leuke medewerkers die helpen met de tijd doden. Voor de hoeveelheid werk die je doet voelt het soms alsof je te weinig betaald word. De management is ok, sommige managers weten niet wat ze doen, wat irritant kan zijn. Je krijgt een laag salaris, maar zodra je een promotie krijgt verdien je veel meer. Promotie krijgen is wel een probleem, de ene medewerker krijgt snel promotie en de andere krijgt nooit een kans voor promotie. samengevat: Leuk werk mist je de goede mindset hebt, en weet waaraan je begint.

dag op werk

Ik geleerd hoe en wat je moet in de bedrijf en voorbleeed de drink en ijs woord gemaakt. en hoe de bederijf is en hoe met mensen oming som was het lastig maar we deden ons best. ik zach elke cultuur daar binnen super aardig mensen de moelijkste was toen ik begonnen eten brengen naar mensen aan tafel als net hou. maar wat ik geleerd dat het netje moet houd en aardig moet doen recepteren.

3.5

Gebaseerd op 201,844 reviews