McDonald's

Reviews voor Horecamedewerker (m/v) bij McDonald's

Horecamedewerker (m/v)136 reviews

136 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 215.627 reviews

Gezellig

- De collega's en de werksfeer zijn heel gezellig- Het is wel druk werken en stressvol

Slecht salaris, bedrijfscultuur is alleen geld verdienen

Jongeren wordt constant gevraagd om extra pauze te nemen waardoor ze uitlokken en mc het meeste geld verdient en iedereen op stand-by kan staan. De werkdruk wordt zo hoog mogelijk gelegd. Zoveel mogelijk door 1 persoon laten doen.

Minpunten

Weinig loon, hoge werkdruk

leukkk

werk er nogsteeds na 2 jaar! wel zwaar soms. goed salaris

Salaris moet fors omhoog om het de moeite waard te maken

Je krijgt de mogelijkheid om flexibel te werken, handig als je school of andere verplichtingen hebt. Maar het komt ook vaak voor dat je wordt ingeroosterd buiten de afgesproken beschikbaarheid en dan kun je in de problemen komen. Het salaris is erg laag gezien de winst die zij maken en de hoeveelheid die je produceert.

Pluspunten

50% korting op eten, aardig management, diversiteit werkzaamheden

Minpunten

laag salaris

Te gek voor woorden

Een review schrijven voor Mac Donalds is het niet eens waard…

Stressvolle, maar productieve werkomgeving

De McDonalds is een goede baan om ervaring mee op te doen, maar niet een plek waar ik lang had willen blijven. Management heeft vaak wel een voorkeur naar werknemers van hogere leeftijd/betere positie. Verder wordt er ook veel van je verwacht, vaak op onrealistisch niveau. Als alles goed gaat is het heerlijk om door te werken, maar er gaat om het uur wel iets mis, en dan word er niet goed mee gecommuniceerd.

Leuke collega’s, veel stress

Leuke jonge crew, heb 2 jaar echt genoten van de collega’s. Ook buitens werk en heb nu ook een aantal hechte vriendschappen er aan overgehouden! Echter is de stress over bijvoorbeeld de tijden halen en vooral het friet station (the worst) me echt genoeg geweest. Ook als je ziek bent ( vooral in corona tijden ) is ziekmelden wel echt een hele klus en ze zijn zeker niet bang voor de arbodienst naar je deur te sturen. Heb echter ook wel veel geleert!

Als je betere keuzes hebt kies dat dan

Ik heb hier weinig keus dus ik moest wel bij mcdonalds, maar het is echt niet het beste baantje.

Leuke baan met veel leuke collega's en managers

Het is leuk en gezellig om te werken bij dit bedrijf.

Druk

Het werk is heel druk en er word zo veel naar je geschreeuwdCollegas roddelen over elkaarEn de hygiëne regels werden altijd overtreden ik werd er letterlijk misselijk vanJe word ook nog weinig betaald

gezellig

veel werken mogelijk, werken kan altijd. in de ochtend, de middag, avond of heel laat

Slecht ingewerkt, geen goede sfeer

Ze probeerden mij wel in te werken maar dit ging niet heel efficiënt. Ze lieten mij ook geen initiatief nemen terwijl de situatie er om vroeg. Aan het einde van mijn training kon ik dus nog niets zelfstandig doen. Doordat ik niet productief was hierdoor kreeg ik ook smerige blikken van collega's. Arrogante managers. Als ik met mijn armen over elkaar stond kreeg ik gezeur ("want dat is geen open uitstraling") maar als de manager dat deed mocht het wel. Herhaaldelijk ingeroosterd terwijl ik die tijden niet als beschikbaar had opgegeven. Gevolg: constant daar achteraan moeten bellen. Ook geen goede frietschep voor linkshandigen, doordat deze een dubbel handvat heeft wordt deze ook gewoon door rechtshandigen gebruikt, waarna ze het linker handvat op de hete ovenplaat leggen. Ik moest vervolgens friet in de bakjes scheppen met een heet handvat, als ik hier wat van zei, kreeg ik als antwoord "Jammer dan." Voor mij was dat reden om te vertrekken. Het enige dat compenseerde voor het superlage loon was een kerstpakket.

leuk

leuke werk en alles mooi leuk mooi leuk druk druk druk druk druk

Pluspunten

leuk

Minpunten

druk

Geen aanrader om daar te werken. Managers geven niks om gezondheid personeel! Wordt snel geschreeuwd op je.

Gezellige plek, veel mogelijkheden om te kunnen werken

Leuk en gezellig team om mee te werken. Zijn altijd genoeg diensten die je kan overnemen en goed te combineren met school en prive

Pluspunten

50% korting

Minpunten

Vermoeiende werkdagen

Verschrikkelijk

Nooit meer daar werken. Ik vroeg om uren op te bouwen ik mocht met 8 uur beginnen. Wat na een week al 38 uur werd. Daarbij hebben ze totaal geen inzicht in de werknemers. Je werkt jezelf helemaal kappot en ziek en je krijgt ook minimale uurloon. Kort samengevat de hulp die ze zeggen te geven heb ik nog nooit gezien.

Minpunten

Overwerken

Gezellig

Het is gezellig je krijgt allen je rooster laat in de week en elk rooster is anders. dan werk je om de dag dan werk je dagen achter elkaar. Of je werkt veel in de ochtend juist avonden.

Pluspunten

Gezellige werksfeer

Minpunten

Onregelmatige roosters

Hoge werkdruk en erg stressvol

Ik heb in totaal 3 jaar lang bij de Macdonalds’s gewerkt. Er was van begin af aan een erg hoge werkdruk wat best stressvol kan zijn. Je moet op een erg hoog tempo werken en je moet erg nauwkeurig zijn. Met enige ervaring is dit opzich wel te doen, omdat er erg leuke collega’s waren die het werk enigszins minder erg maken. Wat wel erg tegenviel bij de Macdonalds’s waar ik werkte was het management. Dit was mijn bijbaan en ik deed dit naast mijn studie, maar er werd van mij verwacht dat ik wel 30 uur in de week wilde en kon werken en toen ik had aangegeven dat ik dat moeilijk te combineren vond met school bleven ze mij op allerlei manieren lastig vallen bijv. Bellen wanneer ik op school zat of op dagen dat ik niet beschikbaar was. Er werd mij zelfs gevraagd of ik school wel echt zo belangrijk is. Of ze vragen je een een uurtje/dagje te skippen om te werken.Ook moet je regelmatig overwerken zelfs wanneer je aangeeft dat het je niet uitkomt, dan dwingen ze je gewoon om te blijven.De werkdruk ligt voor fulltimers nog hoger, zij werken 50-60 per week en er word nog meer van hen verwacht dan van partimers.Er is geen werk/privé balans, je werk word niet gewaardeerd, het management is ronduit respectloos, de werkdruk is veel te hoog in vergelijking met het loon wat je krijgt, er zijn namelijk geen toeslagen en geen reisvergoeding. Meerdere mensen hebben een burn-out gekregen, of krijgen een breakdown van de stress. De gemiddelde leeftijd van de werknemers is 15-20 jaar. Je krijgt 50% korting als je besteld en dit alleen als je aan het werk bent en alleen als je meer uitgeeft -

Pluspunten

Collega’s, lunch korting

Minpunten

Hoge werkdruk, slecht management

Zeer slechte werkgever

Hoewel McDonald's zijn leuke momenten kent, contact met collega's ,moet je er gewoon niet willen werken Er wordt GEEN rekening gehouden met je voorkeuren, opgegeven beschikbaarheid, je privé leven en eventuele andere zaken. Het maakt niet uit hoe goed je bent, hoe snel je bent en hoe hard je je best doet. Dat doen ze niet voor je terug.Als medewerker verdien je niet heel slecht. Je krijgt echter geen onregelmatigheidstoeslag, reiskostenvergoeding of een andere tegemoetkoming voor alle vreselijke tijden die je draait. . Als je netjes je contract uren draait zul je een 1300 netto per maand krijgen (30 uur per week) wat gewoon te min is voor de mentale belasting die het werk met zich meebrengt. Werken bij McDonald's is rennen voor je leven, en wat je ook doet, het is nooit goed genoeg of snel genoeg. Na je eerste proefmaand krijg je geen complimentjes meer. Sterker nog: bij iedere dienst werk je standaard een uur over omdat het niet geregeld wordt. Er wordt je niet gevraagd of dit kan, of dat je misschien elders afspraken hebt. Er wordt van je verwacht dat je dit gewoon blij doet en je erbij neerlegt.Vooral met de huidige Corona Crisis is het werken bij een McDonald's helemaal niet meer leuk. Gasten houden zich nergens aan, personeel moet door brandende hoepels springen en de sfeer staat op ontploffen. Het gros van het personeel heeft al de nodige burnout's gehad en staan huilend op de werkvloer met fysieke pijn of omdat de stress ze teveel wordt. En financieel probeert Mac Donalds Echt beter te worden van de overheidsmaatregelen over de rug van de werknemer: wel aanvragen/ -

Pluspunten

leuke collega's (als je geluk hebt)

Minpunten

Veel stress/werkdruk, afspraken worden niet nagekomen. personeel wordt uitgebuit, lage beloning

Onaardige managers, lange werkdagen en problemen met planners

Niet leuk om te werken ik ben na 2 weken gestopt. Maar half ingewerkt en ik werd in mijn eerste dagen helemaal alleen gelaten toen het heel druk werd. De managers waren heel onaardig.

Minpunten

Lange werkdagen, ik werd maar voor de helft ingewerkt, en helemaal alleen gelaten in mijn eerste dagen toen het heel druk was, onaardige managers

Onderbetaald fabriekswerk, maar wel gezellig

Je krijgt erg weinig betaald voor het werk dat je doet. Je krijgt minimum loon en het afzeggen of meer werken is erg lastig aangezien niet reageren op de mail. De collega's zijn erg gezellig, maar het is geen aanrader!

Pluspunten

50% korting 1 keer per dag dat je werkt

Minpunten

lang zwaar werk voor weinig geld

Vergelijk McDonald's met

Meer informatie over McDonald's in populaire locaties

• McDonald's
  • Horecamedewerker (m/v)