McDonald's

Reviews voor Horecamedewerker (m/v) bij McDonald's

115 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 201,844 reviews

Gezellig

Het is gezellig je krijgt allen je rooster laat in de week en elk rooster is anders. dan werk je om de dag dan werk je dagen achter elkaar. Of je werkt veel in de ochtend juist avonden.

Pluspunten

Gezellige werksfeer

Minpunten

Onregelmatige roosters

Verschrikkelijk

Nooit meer daar werken. Ik vroeg om uren op te bouwen ik mocht met 8 uur beginnen. Wat na een week al 38 uur werd. Daarbij hebben ze totaal geen inzicht in de werknemers. Je werkt jezelf helemaal kappot en ziek en je krijgt ook minimale uurloon. Kort samengevat de hulp die ze zeggen te geven heb ik nog nooit gezien.

Minpunten

Overwerken

Hoge werkdruk en erg stressvol

Ik heb in totaal 3 jaar lang bij de Macdonalds’s gewerkt. Er was van begin af aan een erg hoge werkdruk wat best stressvol kan zijn. Je moet op een erg hoog tempo werken en je moet erg nauwkeurig zijn. Met enige ervaring is dit opzich wel te doen, omdat er erg leuke collega’s waren die het werk enigszins minder erg maken. Wat wel erg tegenviel bij de Macdonalds’s waar ik werkte was het management. Dit was mijn bijbaan en ik deed dit naast mijn studie, maar er werd van mij verwacht dat ik wel 30 uur in de week wilde en kon werken en toen ik had aangegeven dat ik dat moeilijk te combineren vond met school bleven ze mij op allerlei manieren lastig vallen bijv. Bellen wanneer ik op school zat of op dagen dat ik niet beschikbaar was. Er werd mij zelfs gevraagd of ik school wel echt zo belangrijk is. Of ze vragen je een een uurtje/dagje te skippen om te werken.Ook moet je regelmatig overwerken zelfs wanneer je aangeeft dat het je niet uitkomt, dan dwingen ze je gewoon om te blijven.De werkdruk ligt voor fulltimers nog hoger, zij werken 50-60 per week en er word nog meer van hen verwacht dan van partimers.Er is geen werk/privé balans, je werk word niet gewaardeerd, het management is ronduit respectloos, de werkdruk is veel te hoog in vergelijking met het loon wat je krijgt, er zijn namelijk geen toeslagen en geen reisvergoeding. Meerdere mensen hebben een burn-out gekregen, of krijgen een breakdown van de stress. De gemiddelde leeftijd van de werknemers is 15-20 jaar. Je krijgt 50% korting als je besteld en dit alleen als je aan het werk bent en alleen als je meer uitgeeft -

Pluspunten

Collega’s, lunch korting

Minpunten

Hoge werkdruk, slecht management

Zeer slechte werkgever

Hoewel McDonald's zijn leuke momenten kent, contact met collega's ,moet je er gewoon niet willen werken Er wordt GEEN rekening gehouden met je voorkeuren, opgegeven beschikbaarheid, je privé leven en eventuele andere zaken. Het maakt niet uit hoe goed je bent, hoe snel je bent en hoe hard je je best doet. Dat doen ze niet voor je terug.Als medewerker verdien je niet heel slecht. Je krijgt echter geen onregelmatigheidstoeslag, reiskostenvergoeding of een andere tegemoetkoming voor alle vreselijke tijden die je draait. . Als je netjes je contract uren draait zul je een 1300 netto per maand krijgen (30 uur per week) wat gewoon te min is voor de mentale belasting die het werk met zich meebrengt. Werken bij McDonald's is rennen voor je leven, en wat je ook doet, het is nooit goed genoeg of snel genoeg. Na je eerste proefmaand krijg je geen complimentjes meer. Sterker nog: bij iedere dienst werk je standaard een uur over omdat het niet geregeld wordt. Er wordt je niet gevraagd of dit kan, of dat je misschien elders afspraken hebt. Er wordt van je verwacht dat je dit gewoon blij doet en je erbij neerlegt.Vooral met de huidige Corona Crisis is het werken bij een McDonald's helemaal niet meer leuk. Gasten houden zich nergens aan, personeel moet door brandende hoepels springen en de sfeer staat op ontploffen. Het gros van het personeel heeft al de nodige burnout's gehad en staan huilend op de werkvloer met fysieke pijn of omdat de stress ze teveel wordt. En financieel probeert Mac Donalds Echt beter te worden van de overheidsmaatregelen over de rug van de werknemer: wel aanvragen/ -

Pluspunten

leuke collega's (als je geluk hebt)

Minpunten

Veel stress/werkdruk, afspraken worden niet nagekomen. personeel wordt uitgebuit, lage beloning

Onaardige managers, lange werkdagen en problemen met planners

Niet leuk om te werken ik ben na 2 weken gestopt. Maar half ingewerkt en ik werd in mijn eerste dagen helemaal alleen gelaten toen het heel druk werd. De managers waren heel onaardig.

Minpunten

Lange werkdagen, ik werd maar voor de helft ingewerkt, en helemaal alleen gelaten in mijn eerste dagen toen het heel druk was, onaardige managers

Onderbetaald fabriekswerk, maar wel gezellig

Je krijgt erg weinig betaald voor het werk dat je doet. Je krijgt minimum loon en het afzeggen of meer werken is erg lastig aangezien niet reageren op de mail. De collega's zijn erg gezellig, maar het is geen aanrader!

Pluspunten

50% korting 1 keer per dag dat je werkt

Minpunten

lang zwaar werk voor weinig geld

Hectisch, stressvol en respectloos

Hoewel McDonald's zijn leuke momenten kent, weegt het niet op tegenover het grote plaatje. Er wordt geen rekening gehouden met je voorkeuren, opgegeven beschikbaarheid, je privé leven en eventuele andere zaken. Het maakt niet uit hoe goed je bent, hoe snel je bent en hoe hard je je best doet. Dat doen ze niet voor je terug. Als medewerker geniet je 11.25 bruto per uur, wat op zich niet slecht is. Je krijgt echter geen onregelmatigheidstoeslag, reiskostenvergoeding of een andere tegemoetkoming voor alle vreselijke tijden die je draait. Draai je de hele maand alleen maar sluitdiensten, ( 17:00-02:00 | 18:00-03:00) dan zul je hoogstens een 2 tientjes extra krijgen op een maand. Wat verwaarloosbaar is. Als je netjes je contract uren draait zul je een 1300 netto per maand krijgen (30 uur per week) wat gewoon te min is voor de mentale belasting die het werk met zich meebrengt. Werken bij McDonald's is rennen voor je leven, en wat je ook doet, het is nooit goed genoeg of snel genoeg. Na je eerste proefmaand krijg je geen complimentjes meer. Sterker nog: bij iedere dienst werk je standaard een uur over omdat het niet geregeld wordt. Er wordt je niet gevraagd of dit kan, of dat je misschien elders afspraken hebt. Er wordt van je verwacht dat je dit gewoon blij doet en je erbij neerlegt. Vooral met de huidige Corona Crisis is het werken bij een McDonald's helemaal niet meer leuk. Gasten houden zich nergens aan, personeel moet door brandende hoepels springen en de sfeer staat op ontploffen. Het gros van het personeel heeft al de nodige burnout's gehad en staan huilend op de werkvloer -

Pluspunten

personeelskorting

Minpunten

Lange werkdagen, slecht betaald, Stressvol, Strebers en onmogelijke eisen.

gezellige werksfeer, hard werken

het is een leuk bedrijf, Wel moet je goed tegen druk kunnen! Hard werken en stresssituaties. Klant vriendelijk zijn.

Pluspunten

Korting op eten

Minpunten

Nachtdiensten

Absoluut geen aanrader

Mensen komen en gaan. Al geen goed teken. Als je ziek bent moet je toch komen en ziek naar huis bestaat niet eens. Pushen is iets wat ze moeten en opleidingen aanbieden daar verdienen ze zelfs geld mee. Tenzij je niks anders kan vinden zeg ik blijf er weg .

Minpunten

Hard werken en weinig waardering .

Geweldige bedrijf

Ik vond het erg leuk en zal dan ook heel graag terug komen bij de MC Donald's omdat een supermarkt is niks voor mij

Vervelende crew, maar leuk werk

Het was wanneer ik er gewerkt heb niet enorm druk, maar ook de drukke dagen waren leuk. Het probleem waren de crew en de managers waren heel vervelend om mee te werken.

Het is hard werken, maar met een gezellige crew kom je door elke rush en wordt alles gedaan

Het is hard aanpoten, maar als je even een slechte dag hebt wordt daar wel altijd rekening mee gehouden.

Pluspunten

Ze houden rekening met je schooltijden

Minpunten

Het rooster kwam te laat binnen

leuke mensen om je heen

het is geen aanrader maar dat is bij elk persoon anders

Gezellige werksfeer maar wel keihard werken.

Het werk zelf is natuurlijk naar een aantal jaar steeds hetzelfde. Je blijft omdat je echt een gezellige tijd kan hebben met je collega's. Je moet wel hard kunnen werken. Je maakt lange dagen met weinig pauze.

Voor bijbaan is het perfect elke dag anders en altijd vriendelijke na de gast je leert er veel!

Als bijbaan en doorgroei baan perfect ! Je leert er veel en je doet veel ervaring op, je kan ook voor eventuele opleidingen kiezen vanaf niveau 2,3,4 mbo En dan in het verkort zo dat je werkt geld verdient leert en een diploma hebt. Verder werk je met een gezellige collega. Die jou trainen om succesvol te worden. Je kan op een duur hoger en hoger op brengen met uitdagingen.

Pluspunten

De korting

Minpunten

Het is echt werken niet stil staan

kalm werken in een stressvolle omgeving

Macdonalds heeft mij de mogelijkheid gegeven om te leren om stressbestendig te zijn in een erg stressvolle omgeving.

Schiphol Noord is walgelijk in de omgaan met mensen die niet gelovig zijn. Zo worden klanten gepest door gerechten standaard zonder bacon te serveren.

Walgelijk hoe hier het management met personeel en klanten omgaat. In deze vestiging neuk je je omhoog en moet je moslim zijn. Personeel dat schreeuwde naar klanten omdat ze terecht een klacht hadden. Geen gerechten klaar maken met bacon, standaard de bacon eruit laten. Intimidatie is hier normaal, pesterijen, managent schreeuwt en scheld en dreigt.

Pluspunten

Minpunten

Deze vestiging alles

Top

Overal wordt aan gedacht je vrije tijd, je eigen studie en er is kans om door te leren.

Pluspunten

collega's

Minpunten

De hoge baas

ervaring

eerste baantje veel geleerd geen prettige werkomgeving

Meestal wel een gezellige werkomgeving

Het is daar meestal wel gezellig werken (leuke collega's/klanten). Werkdruk is soms wel hoog. Veel miscommunicaties.

Pluspunten

50% korting tijdens mijn dienst (pauze)

Minpunten

Hoge werkdruk, slechte communicatie onderling

Fastfood medewerkster

hele leuke ervaring op gedaan en geen 1 dag is het zelfde daar. Ook wel leuke collega's.

3.5

Gebaseerd op 201,844 reviews