McDonald's

Reviews over Salaris en arbeidsvoorwaarden bij McDonald's als Floormanager (m/v)

McDonald's bestaat uit iedere dag hard werken om de gasten te geven waar zij voor bij McDonald's komen. Smakelijk en snel eten, met een gezellige sfeer.
Doorgroeimogelijkheden voor ambitieuze mensen en je leert daarbij facetten die jij de rest van je leven kan gebruiken.
Pluspunten
Nieuwe dingen leren
Minpunten
salaris
Mc donalds is een leuk bedrijf waarin er droogroei mogelijk heden zijn. De tijden van het werken is wat minder wordt steeds vroeger en later
Pluspunten
Gezellig leuke collega s
Minpunten
Lange dagen zonder pauze
Een leuke afwisselende baan met veel doorgroeimogelijkheden, hard werken en veel wisselende diensten maar geen enkele dag is hetzelfe
Werken bij de mcdonalds is actief en doelgericht werken. Veel discipline en stressbestendigheid is nodig om het hier vol te houden. Dit neemt niet weg daf je met onwijs leuke en diverse collega’s samen als een team werkt, om gasten tevreden te stellen.
Pluspunten
50% korting op eten, doorgroeimogelijkheden, interne opleiding, makkelijk te combineren met een opleiding
Minpunten
Half uurtje pauze, geen ruimte voor creativiteit
Een typische dag bij McDonald's bestaat uit het maken van een personeelsplanning van die dag, het communiceren met collega managers, het leiden/coachen/sturen van (soms wel) 30 personeelsleden en omgaan met gasten in de breedste zin van het woord. Daarnaast draagt de floormanager de verantwoordelijkheid voor verschillende voedselveiligheidsaspecten, geldzaken, veiligheid en welzijn van zowel gasten als medewerkers en is verantwoordelijk voor de dagelijkse/wekelijkse- en soms maandelijkse administratie. Omdat geen dag, gast of medewerker hetzelfde is moet een floormanager snel kunnen schakelen en snel prioriteiten kunnen stellen. Een floormanager moet tegen enorme druk en drukte kunnen en moet vooral goed met stress weten om te gaan. Het leukste is het omgaan met verschillende mensen van verschillende leeftijden, afkomsten, achtergronden en opleidingen. Het moeilijkste is het gebrek aan regelmaat en het feit dat er weinig doorgroeimogelijkheden zijn.
Pluspunten
onbeperkt eten en drinken
Minpunten
onregelmatigheid
De omgang met personeelsleden, collega managers en leiding was zeer prettig. Teamwork stond voorop, hard werken en targets halen wanneer nodig en op rustige momenten tijd voor een dolletje en persoonlijke aandacht.
Pluspunten
Werksfeer, gratis eten, werknemers algemeen.
Een leuke baan met veel doorgroei mogelijkheden. Zelf ben ik in 2009 op de eerste trede binnen dit bedrijf begonnen en al gauw werd er potentie in mij gezien om door te groeien. Nadat ik de verschillende functie treden met succes heb doorlopen binnen dit bedrijf ben ik uiteindelijk als floor manager aan de slag gegaan. Deze functie vond ik in het begin heel uitdagend maar ook heel leuk om te doen. Het leukste aan mijn baan vind ik dan ook dat ik de basisfilosofie mag uitvoeren en als leider mijn team kan sturen om deze filosofie na te leven.
Pluspunten
Gratis maaltijden, leuke uitjes met de collega's en een prettige werksfeer.
Minpunten
Onregelmatige werktijden, Je dagelijkse ritmes worden hierdoor flink aangepast.
Bedrijf was in opbouw, 2 restaurants binnen de franchise. Eigenaar was nog beetje zoekende maar had wel visie. Door veel wisselingen kwam er weinig van de beloftes terecht.
Pluspunten
werksfeer, maaltijden
Minpunten
beloftes konden niet waar worden gemaakt
Een leuke baan als je nog jong en onervaren bent met jongeren werken is geweldig al kon het salaris vele malen beter
Pluspunten
leuke tijd gehad
Minpunten
salaris
Leuk bedrijf waar je veel leert mits je dit ook wilt...Heel snel ben ik doorgegroeid van kassa medewerker naar assistent floormanager, dit door middel van interne scholing.Leuke collega's die altijd klaarstonden om in te sprigen.Het moeilijkste van de baan vond ik toch de mensen die in het weekend vaak in de avond wat gedronken hadden om die rustig en op een vriendelijke manier te woord te kunnen staan.Het leukste vond ik het persoonlijk contact met de gasten, zeker de mensen die je iedere dag terugziet.
Pluspunten
leuke werkomgeving
Minpunten
heel erg slecht betaald