McDonald's
Bekijk alle reviews over McDonald's

McDonald's

Review over McDonald's van een medewerker

Locatie schiphol/schipholrijk

Dit werk staat en valt met de prestaties van de managers. Er bestaat een bedrijfscultuur waarbij het roteren van het management standaard is. Dit betekend dat als er een goed functionerende manager is deze zonder pardon weggehaald kan worden. Wat je er voor terug krijgt is dan nog maar de vraag. Mijn ervaring is aan het einde erg veranderd hierdoor en met name door de omgang van de regio manager.Het werk is prima, enigszins stressvol wanneer het druk is. gevarieerd en de collega's zijn vaak erg gezellig. Het werk is niet erg ingewikkeld maar het is wel belangrijk dat het goed gebeurd.De sfeer was erg goed, je word door zogenaamde crewtrainers opgeleid. De meeste weten wel aardig wat ze doen, soms kom je er echter eentje tegen die weinig kennis heeft of geen motivatie, die het alleen voor het extra salaris doet. De collega's zijn vaak leuk en gezellig. De managers zijn het grootste probleem. Ik heb tijden meegemaakt waarbij nieuwe managers het werken van het filiaal niet kenden en hierdoor ontstonden veel problemen zoals producten die niet op tijd ontdooit werden. Voorraden die niet aangevuld werden. Ook was er een tijd dat ze besloten dat er niet meer gepraat mocht worden in de keuken tenzij het over werk gaat. Hierdoor ging de sfeer snel kapot.In de paar jaar dat ik er heb gewerkt ben ik alle collega's kwijt geraakt die geen vaste aanstelling hadden. Zelfs een aantal die dit wel hadden zijn weggegaan. Een aantal omdat ze slecht behandeld werden tijdens ziekte. Zo was er een collega die haar arm gebroken had en een week later weer fulltime aan de slag moest. Een ander -

Pluspunten

kleine korting op lunch

Minpunten

management, arboarts

Slecht management, slechte communicatie

Door een personeelstekort word je regelmatig opgebeld om op je vrije dag te werken. Heel vaak is dit onnodig omdat de situatie regelmatig verkeerd word ingeschat. Als er een klein iets verkeerd gaat heb je gelijk een boze manager.De "bedankjes" die je krijgt voelen niet als bedankjes. Omdat wij tijdens corona hebben gewerkt, heeft al het personeel een bon gekregen voor een etentje. Mij werd deze bon gegeven tijdens mijn dienst, midden in een gesprek met een gast. De manager keek chagrijnig, alsof ze mij het niet gunde. Zonder me aan te kijken zette ze het tasje met de bon op een tafel achter me en zei ze "Dankjewel voor je inzet" op een zeer ongeïnteresseerde toon.Vrij vragen kun je op je buik schrijven. Je mag alleen vrij als je zelf vervanging regelt, geen uitzonderingen. Ik werd op een schooldag ingepland, en na 3 weken lang te hebben aangegeven dat ik niet kan werken werd ik op school gebeld met de vraag waar ik was.Zelfs van dienst ruilen schijnt lastig te zijn. Toen ik had geruild met een collega is dit niet goed gecommuniceerd onder de managers. Ze belden me, ik moest werken. Ik gaf aan dat ik weken geleden deze dienst al had geruild, en dat het de dag van te voren nog een keer zou zijn aangegeven. Het antwoord was dat dit niet bekend was en dat de collega met wie ik had geruild er niet was. Eenmaal aangekomen is mijn collega gewoon aan het werk. Zij zou 20 minuten voor haar dienst al aanwezig zijn geweest. Hier heb ik nooit wat over gehoord, niet eens zoiets als een sorry.Toen ik aangaf dat ik een gesprek wilde met de manager, ging het ook verkeerd. Elke keer -

Pluspunten

personeelskorting van 50%, goed loon, redelijke uren

Minpunten

veel overuren, slechte onderlinge communicatie, slechte sfeer, eentonig werk

Slechte management

Ik heb voor meerdere maanden bij de McDonald’s gewerkt met een hoog stressniveau, daarnaast waren de afspraken bij Arnhem Centraal niet nagekomen, bij verlof werd er bij mij verteld dat ik dat niet had afgesproken! Management gedraagt zich totaal niet professioneel, medewerkers was het enige leuke op dit werk.

Pluspunten

50% korting tijdens dienst 1x

Minpunten

Stressvol, management niet professioneel en afspraken worden niet nagekomen

Geen fijne werkplek

De communicatie is zeer slecht en je maakt meer uren als er mag volgens de wet er word gerommeld met arbeidsvoorwaarden en ze geven geen duidelijkheid in waar je je kan melden voor vragen

Pluspunten

Korting

Minpunten

Lange werkdagen en slechte communicatie

3.5

Gebaseerd op 202,631 reviews