Maatman Zorggroep

5: Maatman Zorggroep reviews van werknemers

Fijne werksfeer, korte lijnen en een klein team

Ik ben nu ongeveer 3,5 jaar werkzaam bij Maatman Zorggroep. Ik kom uit de kinderopvang en verstandelijk gehandicapten sector, dus had niet veel ervaring.Door mijn opleiding, gesprek, motivatie en levenservaring werd ik aangenomen. Ik kreeg, na zorgvuldig ingewerkt te zijn, meteen diverse cliënten. Ik kon met al mijn vragen altijd direct terecht bij mijn leidinggevende. We werken met 2 of 3 collega's op een casus, dus ook hier sta je er nooit alleen voor. Onze gedragsdeskundige is nauw betrokken bij de zorg voor onze cliënten. De diversiteit van cliënten werkt ook fijn. Het is een ontzettend afwisselende baan Op dit moment wordt er intern goed gekeken naar hoe alles verloopt. Wij als team worden daar helemaal in mee genomen. Het geeft een goed gevoel dat er naar je geluisterd wordt. Het is een relatief klein team, ongeveer 16 collega's. Hierdoor is er weinig afstand en kent iedereen elkaar. Kortom, een prettige flexibele baan. We hebben allemaal een laptop en een mobiele telefoon, zodat we het meeste van de administratie direct bij en met de cliënten kunnen afwerken. We krijgen veel vertrouwen van het management.Daarnaast hebben we een enthousiaste ondernemingsraad, die het team op de hoogte houdt van zaken die spelen, en graag terugkoppeling van het team krijgen.

Pluspunten

Flexibel

Minpunten

Cao

Fijne werksfeer

Werk nu 7 jaar met plezier bij de Maatman Zorggroep. Het is een afwisselende baan waarbij er rekening gehouden word bij wat bij je past als werknemer. Als ik aangeef welke uitdagingen ik zoek in mijn werk en welke dingen ik als prettig ervaar word daar rekening mee gehouden in de caseload. Het contact met de leidinggevende is laagdrempelig, collega's zijn bereid om mee te denken waardoor je je gesteund voelt. De afwisseling in de doelgroep maakt het werk het leukst. Ook word er gekeken naar welke cliënten aansluiten bij je karakter. Zo begeleid ik een aantal cliënten wel meer als 4 jaar omdat het een goede samenwerking is. Er is vrijheid om je eigen ideeën aan te dragen en uit te voeren, je moet het dan wel zelf doen. Je moet in staat moet zijn het overzicht te bewaren in de hectiek die soms speelt in het leven van cliënten, maar ook zelf overzicht bewaken in het op tijd schrijven van nieuwe ondersteuningsplannen en het aanvragen van (her)indicaties.

Pluspunten

Veel vrijheid in het vormgeven van je werkzaamheden

Minpunten

Minpunt is de vele kilometers die je met je auto moet rijden

Een prettige werkomgeving met een grote diversiteit aan clienten

Werken bij Maatman Zorggroep is kiezen voor een werkgever waarbij je kiest voor veel afwisseling. Het cliëntenbestand is erg divers. Qua leeftijdsopbouw, maar ook qua problematiek is er veel diversiteit. Dat maakt het werken voor Maatman Zorggroep leuk, uitdagend en afwisselend. Daarnaast heb je binnen je caseload veel ruimte om zelf je dagen in te vullen. Afhankelijk van de zorgbehoefte van cliënten kan je ervoor kiezen om al vroeg op pad te gaan, maar soms kan het ook voorkomen dat je dag in de middag begint en dat je dan in de avond bij cliënten op bezoek gaat, omdat ze bijvoorbeeld overdag aan het werk zijn of een dagbesteding volgen. Ik vind het erg fijn dat ik zelf de baas ben over mijn eigen agenda. De bedrijfscultuur is erg laagdrempelig. Je loopt op kantoor snel even binnen voor een kop koffie en om even bij te praten met collega’s. Wanneer er ondersteuning nodig is in een bepaalde casus is er een kort lijntje met onze collega’s. Ook zijn alle collega begeleiders makkelijk benaderbaar en wil iedereen elkaar helpen, je staat er nooit alleen voor binnen Maatman Zorggroep. De combinatie van bovenstaande factoren zorgt ervoor dat ik iedere dag met veel plezier ga werken. Werken bij Maatman Zorggroep is een absolute aanrader.

Vrijheid en verantwoordelijkheid

Werken bij Maatman Zorggroep betekent werken op basis van eigen verantwoordelijkheid en vertrouwen. Je krijgt veel vrijheid om het op je eigen manier te doen en je agenda naar eigen wens in te vullen. Fijne werksfeer, leuke collega's. En geen dag is hetzelfde door de variatie in cliënten.

Over een dag bij Maatman Zorggroep

S'ochtends start ik mijn dag met het checken van mijn telefoon. Ik bekijk of ik een lange of korte dag heb. Zijn er cliënten, collega's of andere instanties die contact hebben gezocht? Zo ja, moet ik er wat mee? Ik bekijk of het urgent is, zo niet komt het later op de dag of later in de week. Daarna stap ik in de auto, ik ga naar mijn eerste cliënt (42 jr.). We bespreken de week, was het een fijne week? Daarnaast bekijken we samen de post. Ik ondersteun mijn cliënt in het afhandelen, geeft tips en stuur soms wat bij. Op het werk gaat het ook niet zo goed bij mijn cliënt. We spreken af samen te bellen voor een afspraak. Ik zal meegaan, dit omdat het voor hem lastig is om aan te geven wat er is. We spreken af dat ik later in de week nog even bel. Ik rij door naar de volgende cliënt (20 jr.). Ik pik haar op omdat we een afspraak hebben bij Werkzaak. Ze heeft al een aantal maanden een uitkering, het is de bedoeling dat ze weer rustig aan gaat werken. Ze vindt het spannend, we bespreken samen wat ze gaat zeggen en hoe ze dit het beste kan doen. Het gesprek ging goed! Ze was erg opgelucht en heeft er zin in om samen rustig te gaan kijken naar een passende werkplek. Haar werkcoach denkt goed mee een gaat ook informeren bij werkplekken. We rijden nog even door naar de winkel. Ze vindt het fijn om samen boodschappen te doen. Bedenken wat er gekookt moet worden, en wat hiervoor nodig is blijft soms lastig. Daarnaast is het omgaan met geld ook een aandachtspunt. Tussendoor ga ik even langs kantoor. Ik print wat papieren uit voor de volgende cliënt. Klets even met mijn collega. -

Pluspunten

De diverse doelgroepen, fijne werksfeer

Minpunten

De (soms) vele administratieve taken

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Maatman Zorggroep. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Reviews over Maatman Zorggroep gesorteerd op functie

Reviews over Maatman Zorggroep gesorteerd op locatie