Máxima Medisch centrum

Reviews over Werk-privébalans bij Máxima Medisch centrum

Máxima Medisch Centrum heeft een fijne en gemoedelijke bedrijfscultuur. Er zijn voldoende opleidingsmogelijkheden en doorgroeimogelijkheden. Ik werk al jaren met plezier in dit ziekenhuis!
Pluspunten
Gemoedelijke werkgever, voldoende opleidings- en doorgroeimogelijkheden
Minpunten
Tijdens mijn 1e jaar in dienst een nieuwe leidinggevende gekregen.Deze pikte mij eruit als slachtoffer voor zijn kleineren, treiteren, valse beschuldigingen, op alle mogelijke manieren. Gaf ook aan dat mijn werkzaamheden goed waren, geen klachten vanuit het team, paste in het team. Maar hij vond dat wij elkaar niet lagen. Hierop intern alle wegen bewandeld mbt bemiddeling, hierop vanuit HRM totaal niet gehoord geweest in mijn verhaal. Er werd letterlijk gezegd: "wij zijn hier niet voor jouw maar voor de leidinggevende." Nooit hoor en weder hoor gehad..Kortom als er iets speelt laat het MMC je vallen.
Het leukste van mijn werk is het omgaan met vrijwilligers die veelzijdig en over het algemeen zeer gemotiveerd zijn om hun werk te verrichten. Het goed omgaan met collega's vind ik een belangrijk onderdeel van mijn werk en krijg daar ook veel voldoening uit. Het moeilijkste van mijn baan blijven de slecht nieuws gesprekken en het begeleiden van de vrijwilliger daarin.
Pluspunten
Het veelzijdig omgaan met positieve mensen.
Minpunten
De afstand is groot en ik zou graag meer uren willen werken.
Het is een bedrijf dat oog heeft voor de mensen, ik heb fijne collega's en het contact met patiënten staat toch altijd centraal. Zowel telefonisch danwel persoonlijk aan de balie is het belangrijk dat mensen zich gehoord en gezien voelen. Het kan moeilijk zijn als iemand in paniek raakt en meteen nu een afspraak wil hebben, en dat het medisch gezien niet direkt noodzakelijk is om die persoon dat op een juiste manier duidelijk te maken zodat hij zich toch serieus genomen weet. Het is vaak heel hectisch en volle agenda's met steeds weer nieuwe aanvragen waarvan de huisarts vindt dat het spoed is. Een specialist kan daar soms een ander idee over hebben. Harmonie behouden in het contact tussen alle personen is mijn belangrijkste streven.
Pluspunten
heerlijk eten, vooral de salades
Een typische dag op het werk bestaat uit het plannen en organiseren van een afdeling radiologie bestaande uit +/- 85 personen. Het lijkt een simpel karwei om een rooster in elkaar te flansen, dat is het ook maar niet als je rekening moet houden met - verschillende wensen - verschillende diensten - verschillende expertise - vakanties - werktijdenwet - en een heleboel andere factoren die meespelen. Elke keer weer is het een uitdaging om de verschillende kamers draaiende te houden en dan ook nog eens naar ieders wens.
Mijn werk bestond uit het opzoeken van dossiers, patienten helpen aan de balie en telefoon aannemen om afspraken te maken.Ik heb geleerd om patienten aan de balie te woord te staan, afspraken te maken en dossiers op te zoeken.Mijn collega's heb ik niet echt leren kennen doordat ik er maar vier maanden gewerkt.Het moeilijkste van de baan was dat ik geen pauze had.Het leukste van de baan was dat ik daar ervaring heb opgedaan heb en meer te weten ben gekomen over orthopedie.
Pluspunten
door de drukte was de dag zo voorbij
Minpunten
geen pauze
Het flexbureau van het Maxima Medisch Centrum geeft mij de mogelijkheid om mijn uren zelf in te delen. Ik kan werken op verschillende verpleegafdelingen.
Bekijk meer reviews over Máxima Medisch centrum