Laurentius Stichting

Laurentius Stichting Reviews

Uitgelichte review
Laurentius Stichting heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
De stichting heeft een duidelijke visie op de toekomst. Hierbij worden alle lagen van de organisatie en de scholen betrokken. Eigenaarschap, werken aan kwalitatief goed onderwijs en plezier staan hier voorop!
Een middelgrote, professionele organisatie die het welzijn van hun personeel hoog in het vaandel heeft staan. Een organisatie die zichzelf graag lerend en vernieuwend opstelt. De kwaliteit van hun onderwijs altijd van meerdere kanten bekijkt en acties op uitzet. Een bestuur waar ik graag voor werk. Je kunt je medewerking verlenen bij meerdere lagen binnen de school en van het bestuur. Reële verwachtingen en hoge ambities om uit ieder kind en personeelslid te kunnen halen wat erin zit.
Pluspunten
Je bent geen nummer, Korte lijntjes in communicatie
Minpunten
Ontwikkeling staat centraal bij de Laurentiusstichting. Zo is er voldoende mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen. Ook is het stafbureau toegankelijk en zijn de lijnen kort. Een prettige werkgever waar het prettig werken is en waar wederzijds vertrouwen belangrijk is.
Pluspunten
Laagdrempelig
Wij zijn een school waarin pedagogisch tact hoog in het vaandel staat. Daarnaast richten we ons vooral op wat een leerling nodig heeft om zich verder te ontwikkelen. Een typische dag op het werk is het voorbereiden: het digitale bord aanzetten, materialen klaarleggen, dagritme kaarten ophangen enz. Daarna een heerlijke koffie of thee halen en met de teamleden even bijkletsen. Zodra de leerlingen binnen komen, worden ze welkom geheten door middel van een hand. Hierna nemen we de dag door en wordt er instructie gegeven zodat de leerlingen al aan de slag kunnen. De leerlingen die extra hulp nodig hebben, krijgen hulp aan de instructietafel en kunnen daarna ook aan de slag. De leerlingen weten wat ze kunnen doen als ze klaar zijn en jij als leerkracht loopt rond en gaat bij de leerlingen langs die middels een blokje aangeven extra hulp nodig te hebben. Om 10.00 uur hebben we pauze. Kinderen spelen buiten en leerkrachten rouleren met elkaar om eventueel gebruik te maken van de wc. Wij hebben 2 pauzes. De tweede is om 12.00 uur en duurt een half uur. Er wordt in de klassen gegeten. De school gaat uit om 14.15 uur. De leerlingen lopen mee met de leerkrachten naar buiten en krijgen een hand bij het verlaten van het gebouw. Voor de leerkrachten is daarna het moment om te werken aan evaluaties, voorbereidingen etc. Op woensdag zijn de kinderen uit om 12.30 uur. Het moeilijkste van de baan is de verschillende culturen waar je mee te maken krijgt. Daarentegen kan dit tevens het leukste zijn, als je er open voor staat. Het publiek is gemengd. Ook het team is gemengd. Wij hebben naast de - meer...
Pluspunten
Gratis parkeren, klein gebouw erg divers
Een professionele stichting waar het draait om het onderwijs en het personeel dat het onderwijs verzorgt. Werken voor deze stichting geeft de rust om met je vak bezig te zijn. Ik werk 6 jaar voor deze stichting, hiervoor heb ik voor meerdere besturen in onderwijsland gewerkt.
Pluspunten
- geen managementlagen tussen schooldirecties en bestuur.
Werken bij de Laurentius betekent werken vanuit vertrouwen en verantwoordelijkheid.Ben jij iemand die graag initiatief neemt en vanuit gezamenlijkheid wil werken aan de hedendaagse ontwikkeling van kinderen, dan zit je hier goed. Korte lijntjes en flexibiliteit kenmerken de organisatie.
Ik werk graag voor de Laurentiusstichting. Het is een grote, professionele, lerende, integere organisatie, Ik voel me er veilig en ben er geen nummer.
Pluspunten
veiligheid
Minpunten
Ik werk niet voor niets al ruim 26 jaar bij de Laurentius Stichting. Een fijne werkgever, professioneel georganiseerd, maar ook warm en menselijk.
Pluspunten
De Laurentius Stichting stelt het welzijn van haar personeel voorop
Minpunten
hard werken, maar dat is overal zo in het onderwijs
De werkomgeving was prettig bij Laurentius. Totdat in juni 2012 bleek dat de bestuurders, directie en RVC de organisatie grote schade hebben toegebracht. Het gevolg hiervan is vele werkenlozen zowel door het gedwongen inkrimpen van de organisatie als door bouwprojecten die nu niet doorgaan. Een gezonde en goed bekend staande club is in grootte financiele problemen geraakt door het toedoen van enkele figuren die blijkbaar nog niet genoeg hadden aan een salaris boven de Balkenendenorm.