Kwantum

Wissen
3,0Salaris en arbeidsvoorwaarden

27 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 126 reviews

Gezellige werksfeer

Helemaal top tijd er gehad ook al was het niet mijn ding veel ervaring mogen opdoen.

Pluspunten

Collega’s waren zo lief

Minpunten

Salaris

Waardering vanuit HK slecht, teamsfeer goed

Het werk zelf is leuk, gevarieerd en uitdagend -veel kennis nodig mbt raam en vloerproducten. Goede -sociale- en slechte leidinggevenden gehad, en dat is echt heel bepalend voor wel of niet een TE hoge werkdruk. Teamsfeer onderling vaak goed prettig en gezellig. Maar Hoofdkantoor staat te ver van het winkelpersoneel af, je voelt -ook qua salaris- te weining waardering voor wat er allemaal van je gevraagd wordt. Ook te lage bezetting waardoor we bijvoorbeeld de chauffeurs geeneens meer kunnen helpen met even lossen.

Niet zoals het beloofd wordt

Leek mij een heel leuk bedrijf, maar al snel blijkt het management te bestaan uit dames die vooral zichzelf heel leuk vonden, maar totaal geen klap snappen van procedures en inwerken. Als je als ervaren winkelmedewerker begint, krijg je gewoon hetzelfde salaris als een student die zijn eerste baan begint. Er wordt beloofd dat je reiskosten krijgt, maar in de praktijk gaat dit om een paar euro, alleen management krijgt een normale vergoeding. Thuiswerkfuncties waarmee geadverteerd wordt, zijn dat helemaal niet, je zit gewoon verplicht op kantoor, en dat bepaal zelf je werktijden is ook gelogen. Service is daar ook een ruim begrip, je hoeft daar niet te gaan werken om klanten te helpen, want je moet ze juist afpoeieren met een cadeaubon en verder moeten ze het maar uitzoeken, heel erg!!

Pluspunten

De kantine

Minpunten

Afspraken niet nakomen

Karig management, talent word niet gewaardeerd en kwaliteitsniveau was ronduit k*t

Een lange tijd gewerkt bij Kwantum. Manager die totaal geen verstand had van mensen, gewoon niet wist hoe hij moest communiceren en vooral niet wist hoe hij begrip moest tonen. Mooie stappen kunnen maken binnen het bedrijf, echter nooit het salaris kunnen krijgen om ook daadwerkelijk rond te kunnen komen. Toen dit werd aangegeven was de reactie "dan zoek je toch wat anders". Toen ik dit vervolgens deed werd er gezegd dat ik toch niet weg zou gaan, terwijl het salaris in een andere winkel gemiddeld 500 euro hoger is per maand. Gezellig gewerkt met collega's, die vervolgens overal mee weg kwamen. Zelf 1x te laat in een jaar tijd en de wind van voren krijgen. Vriendjes politiek

Leuke baan voor max een halfjaar

Bij het sollicitatiegesprek doet het bedrijf zich heel mooi voor. Ze beloven tal van dingen die niet waar worden gemaakt. Voor het werk dat je moet doen is het salaris ook veel te laag. Hard werken voor weinig geld en geen enkele collega die bereid is om te helpen, iedereen red alleen zichzelf. Planning is slecht te bereiken en leidinggevende zijn ook slecht te bereiken en/of niet heel behulpzaam.

Pluspunten

Eigen werkbus

Minpunten

Salaris tegenover werkomstandigheden

Prettige werkplek

Ik heb hier iets meer dan 3 jaar gewerkt als bijbaan en heb het altijd goed naar mijn zin gehad. Als bijbaan was het salaris prima. Maar als vaste baan vind ik het salaris aan de lage kant. De werkzaamheden waren leuk en afwisselend. Ik heb bij dit bedrijf veel mogen leren. Daarnaast werd ik elke periode weer enthousiast van de nieuwe collectie interieur accessoires of meubilair! Tijdens de periode dat ik er werkte had ik fijne collega’s en een vriendelijke manager.

Leuk bedrijf, maar met lokaal de verkeerde leidinggevenden werd het zeer vervelend. Blij dat ik kon vertrekken!

Mismanagement op hoger niveau, waarbij je alleen hoger op komt via een bruine arm. Jammer. Is niet altijd zo geweest en zeker niet standaard binnen Kwantum. Maar als je in de verkeerde regio (zuiden) woont, dan heb je als de leiding je niet mag een probleem!

Pluspunten

Gezellige collega's

Minpunten

Als bepaalde FM's of SV aanwezig zijn/is, dan lijkt een begrafenis van de Dela een feestje. Jammer, maar nogmaals: geldt zeker niet overal zo!

Ja wat moet je zeggen

Bepaalde mensen verzieken de werksfeer en er is sprake van wat vriendjes politiek, maar daarnaast werken er leuke mensen waarvan vooral bepaalde meer waardering verdienen. De nieuwe contracten bieden geen toekomst. Vanuit de organisatie voelen veel dingen goedkoop aan. Management is matig en voelde niet helemaal betrouwbaar. Rommelige werkomgeving. Klanten zijn overal vervelend.

Pluspunten

Meeste collega's leuk en behulpzaam, bonus feestdagen en zondagen

Minpunten

Matig management en geen toekomst, niet nakomen afspraken

Leuke winkel maar als personeel word je niet gewaardeerd vanuit Kwantum zelf

Er wordt overal waar mogelijk bezuinigd, systemen zijn uit het jaar 0 waardoor je de klant niet optimaal kan helpen want het duurt enorm lang, als iemand voor een hele woning wil bestellen duurt dit ruim 1 uur of langer wat in 10 minuten zou kunnen. Winkel is oud en wordt niks aan gedaan. Kapotte spullen worden niet vernieuwd. Loon is erg laag, minimum van het minimum. Geld voor persooneelsuitjes is er niet. Overwerken wordt niet betaald. Kwantum Nederland zou wat meer waardering richting zijn werknemers moeten tonen, dan zetten mensen zich ook meer in en voel je je gewaardeerd. Daarnaast scheelt automatisering tijd en geld!!! Soms moet je investeren om meer op te kunnen leveren!

Pluspunten

Werk zelf is leuk

Minpunten

Zie omschrijving

Triest management

Het werk zelf is op zich niks mis mee, een beetje standaard winkel werk. Wel moet je lichamelijk goed in orde zijn, want er wordt veel gesjouwd en getild.Mijn ervaring met Kwantum begon positief maar na wisseling van management en supervisor ging het snel achteruit. Er zit geen graantje menselijkheid bij en gaat het uiteindelijk om de verkoopcijfers. Als werknemer ben je ook niet meer dan een nummer. Denk ook maar niet dat enige vorm van kritiek of verbeterpunten worden geaccepteerd. Als je niet in hun plaatje past van eerste verkoopmedewerker dan ben je weinig waard. Management toont geen enkel begrip bij ziekte of andere moeilijkheden. Als er 10 man personeel wegloopt in korte tijd moet Kwantum zichzelf eens flink achter de oren krabben. Verder is het filiaal een puinhoop en moet er flink iets aan het winkelbeeld gedaan worden. Het mag dan een budget winkel zijn, maar dat betekent niet dat het smerig moet zijn. De spinnen hangen aan het plafond.

Pluspunten

Als je hier hebt gewerkt is het dieptepunt al bereikt en kan de volgende baan alleen maar beter zijn

Minpunten

Teveel, het bedrijf moet een overhaul krijgen

Slechte werkgever, Slecht salaris.

Slecht Managment. Weten hun personeel niet te behouden. Werkdruk is hoog.. Je bent een nummer meer niet. Dit bedrijf gaat over lijken. Laag salaris. Absolut geen aanrader.

Pluspunten

Minpunten

Alles

Gezellige werksfeer/ Leuke collega`s

Ik heb in het filiaal in Amstelveen gewerkt.De collega`s daar zijn super gezellig en er hangt een hele leuke sfeer. De floormanagers doen hun best om je gemotiveerd te houden en de werkdag positief en leuk te eindigen. Werkzaamheden zijn gevarieerd van dag tot dag, wat het leuk houd. Ik heb mijn tijd daar met mijn collega`s erg leuk ervaren! Er zijn wel enkele nadelen Bijv. Het inwerktraject. Je moet er echt zelf achteraan zitten zodat je officieel een allround medewerker word en ook recht heb op de bonussen, ik heb daar iets langer dan een jaar gewerkt ik deed alles en was dus allround, maar de bonussen kreeg ik niet terwijl ik net zo hard meewerkte als de andere. Doorgroeimogelijkheden zijn er naar mijn weten niet echt. En in mijn tijd werd er heel veel gewisseld met personeel, ze kwamen en gingen ook weer, wat ik persoonlijk ook wel jammer vond. Verder is het gewoon een erg leuk filiaal om te werken, en is de sfeer zeer goed en gezellig.

Pluspunten

Gezellige sfeer, Leuke collega`s

Minpunten

Lang inwerktraject als je er zelf niet achteraan gaat

Mensen ga hier niet solliciteren

Schijnheilige bedrijfscultuur. Personeel die over elkaar nonstop roddelt. Je krijgt te weinig betaald voor het werk wat je dagelijks verricht. Leidinggevende die niet omkijkt naar wat je goed hebt gedaan in plaats daar van ouwhoeren naar bullshit. Doorgroei mogelijkheden zijn er niet en gunnen ze je ook niet.

Minpunten

Kinderachtig bedrijf

Fijn bedrijf met oog voor medewerkers en sfeer

Ik werk nu sinds een half jaar voor Kwantum en ik ben erg blij met deze baan. Het team is leuk, gezellig en hecht. De werkzaamheden zijn afwisselend en verkoop gericht. Ik ben zelf bij Kwantum in functie gekomen als Floormanager (Filiaalmanager) in opleiding en na mijn eerste contract ga ik uit “in opleiding” en krijg ik ook gelijk een vast contract. Kwantum is heel meegaan met haar personeel en geeft ook erg goede bonussen. Ik raad Kwantum zeker aan als je opzoek bent naar een leuke (bij)baan met diepgang en de kans op doorgroeimogelijkheden!

Pluspunten

Goede sfeer

Minpunten

Half uur voor opening en half uur na sluit aanwezig zonder betaling

Leuke winkel slechte leiding

Met heel veel plezier bij de Kwantum gewerkt. Drukke dagen en altijd wel iets te doen, alleen jammer dat de leidinggevenden niet zo goed weten wat ze willen en iets inbrengen mag al helemaal niet. Veel onzin en leugens.

een super leuk team de klanten worden goed geholpen altijd.

het is zo leuk om daar te werken, ik heb het daar heel erg naar me zin. het team van duiven is super lief voor elkaar.

Pluspunten

duidelijke regels

Minpunten

korte pauzes

Bijbaan

De kwantum is een winkel waar men potentieel kennis op kan doen van producten zoals gordijnen en vloeren. De taken bestaan uit het geven van advies en het voeren van verkoopgesprekken m.b.t de vloeren en gordijnen. Verder bestaat je dag grotendeels uit het winkelbeeld optimaliseren. Inwerkprocedure is slecht tot zelfs niet aanwezig. Als je net in dienst treedt , worden er toetsen afgenomen om zodoende je bestaande kennis te testen van de vloeren en of gordijnen. Hierdoor oogt de winkel alsof men een degelijke inwerkprocedure hanteert, echter in de realiteit valt dit tegen. Naderhand word je op een afdeling geplaatst en hoopt het management maar dat je zodoende zelf het intatief neemt op de vereiste kennis op te doen van de producten. Vervolgens treffen ze bij de werknemer blaam omdat er een tekort is in de benodigde kennis. Met als gevolg dat ze geen samenwerking meer willen voortzetten. Er word totaal niet naar eigen aandeel gekeken in deze situatie. De feedback gesprekken en manier van leiding geven getuigen van incapable leiderschap. Sterker nog, het is geen LEIDERschap. Een leider is een persoon die mensen aanstuurt, inspireert en daarbij motiveert en de nodige coaching kan bieden. De leiding van het filiaal in Veenendaal, adviseer ik van harte een curcus leiderschap en daarbij een curcus in hoe je professioneel communiceert. In mijn situatie is er niet transparant gehandeld. Dit houdt in dat de leiding op een onprofessionele manier heeft laten blijken niet tevreden te zijn met mijn bijdrage in het filiaal. Daarbij is het een tip om het verwachtingspatroon -

Pluspunten

Geld, te verkrijgen kennis

Minpunten

Leiderschap/ verwachtingspatroon

Omgeving waar je veel kan leren maar niet zoals het hoort

Bij Kwantum in dienst geweest en dit beviel eerst goed omdat je op het begin vooral veel leert. Er word daarentegen weinig uitgelegd en moet je bijna alles zelf leren of vragen. Als je uiteindelijk dan een keer een fout maakt word er gedaan alsof je alles al hoort te weten en er al 10 jaar werkt, terwijl je er alleen maar van leert. Tijdens Plangesprek (daarin worden doelen besproken) worden alleen punten aangekaart wat niet goed gaat, geen positief woord over de medewerker word er in dit gesprek gezegd. Als je door ziekte of arbeidsongeschiktheid een week of twee niet kan werken en je afmeld krijg je opeens te horen niet meer welkom te zijn, en is je contract per direct ontbonden. Om vervolgens de volgende dag op gesprek te moeten komen en te horen krijgen dat je niet meer in je proeftijd zit en je 3 opties hebt. 1: Verbeter jezelf, waar ook gelijk bij word gezegd dat ze het niet meer in je zien zitten en je nog even zwart maken met alle mankementen die 10 keer groter worden gemaakt. 2: Verander niks aan jezelf, waarbij word gezegd dat ze je naar een ander filiaal gaan overplannen en je minimale uren gaan geven, dus in principe het weg pesten. 3: Neem zelf ontslag: Waar je eigenlijk geen andere keuze hebt, omdat je anders wel word weggepest. Kortom: Dingen die je goed doet word niet naar gekeken, alleen dingen die niet goed gaan zijn belangrijk. Als je dan ook nog arbeidsongeschikt raakt voor +/- 2 weken willen ze zo snel mogelijk van je af, en doen ze hier alles voor en is de menselijkheid snel verdwenen.

Pluspunten

Veel te leren

Minpunten

Omgang met Supervisor

in de avondploeg kreeg je maaltijdvergoeding.

diverse gezellig collega's met veel plezier hoogbouw gereden 1,5 jaar lang reach en hoogbouw truck ervaring op gedaan

Pluspunten

wanneer kennis redelijke vrijheid

Minpunten

geregeld onkundige mensen op verkeerde plaatsen

Filiaal bepaald succes van de medewerker

Nu al weer een behoorlijke tijd werkzaam bij kwantum. In de jaren heel wat mensen zien komen en zien gaan. Als je mazzel hebt heb je geluk met de manager, maar meestal worden er mensen opgeleid tot manager die totaal geen capaciteiten hebben om dit te worden. Hierdoor wordt het werken een ware hell. Ik ga tegenwoordig met tegenzin naar het werk. De uren is al helemaal om te huilen. De ene week sta je 30 uur ingepland en de andere keer heb je met mazzel 12 uur en kost het je zelfs nog een vakantie uur van jezelf zonder overleg. Communicatie is uberhaupt ver te zoeken. Over de supervisor heb ik geen enkel goed woord; hij is arrogant en eigen gereid en maakt regelmatig opmerkingen die niet door de beugel kunnen richting het personeel. Samenvatting: Ben je niet het lievelingetje van de managers en supervisors en doe je niet perfect zoals zij het verwachten dan proberen ze je direct te lozen. Jammer om te zien dat een bedrijf dat ooit zo leuk en gezellig begon in een werkelijke werk nachtmerrie kan veranderen. Mocht je willen doorgroeien kan je beter een ander bedrijf zoeken waar ze wel serieus met het personeel omgaan. Na 3 jaar en heel wat bezuinigingen verder wacht ik nog steeds op het moment dat ze mij officieel benoemen tot allround. Terwijl je wel alles in de hele winkel kan en er ook dood rustig wordt neergezet als de man aan de nood is. (Ter verduidelijking; er is een bonus gekoppeld aan de functie die je inneemt, zolang ze dus niemand promoveren heb je ook geen recht op een prestatie bonus (die eerder iedereen kreeg) Nu hebben alleen de managers en supervisors recht -

Pluspunten

Leuke directe collega's

Minpunten

De managers inclusief supervisors

Leuke maar drukke winkel

Gezellig werken, contact met klanten. Door de drukte vaak geen mogelijkheid samen met collega's pauze te houden.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Kwantum. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk Kwantum met

• Kwantum