Kwantum

Kwantum Reviews

118 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 124 reviews

Geen doorgroeimogelijkheden

Er zijn geen of nagenoeg geen doorgroeimogelijkheden.

Gezellige winkel

Ik vond het erg leuk om bij Kwantum te werken, de collega’s waren leuk en de dagen gingen snel. Wel ben je vaak elke dag hetzelfde aan het doen en is er weinig mogelijkheid om door te groeien.

Pluspunten

Leuke collega’s, tijd ging snel

Minpunten

Eentonig, geen doorgroeimogelijkheden

Niet te vertrouwen

Inwerken doen ze redelijk verwarrend en ze houden je vooral niet goed op de hoogte in hoe je ervoor staat. Ze komen tevens ook niet hun woorden na en betalen zeer slecht uit. Ben jij nu wel zo slim om eerst de reviews te lezen en ben jij op zoek. Ga niet akkoord met de mooi weer praatjes en lees het liefst even verder. Vooral niet aan beginnen!!!

Pluspunten

Niet echt

Minpunten

Bijna alles

Niet zoals het beloofd wordt

Leek mij een heel leuk bedrijf, maar al snel blijkt het management te bestaan uit dames die vooral zichzelf heel leuk vonden, maar totaal geen klap snappen van procedures en inwerken. Als je als ervaren winkelmedewerker begint, krijg je gewoon hetzelfde salaris als een student die zijn eerste baan begint. Er wordt beloofd dat je reiskosten krijgt, maar in de praktijk gaat dit om een paar euro, alleen management krijgt een normale vergoeding. Thuiswerkfuncties waarmee geadverteerd wordt, zijn dat helemaal niet, je zit gewoon verplicht op kantoor, en dat bepaal zelf je werktijden is ook gelogen. Service is daar ook een ruim begrip, je hoeft daar niet te gaan werken om klanten te helpen, want je moet ze juist afpoeieren met een cadeaubon en verder moeten ze het maar uitzoeken, heel erg!!

Pluspunten

De kantine

Minpunten

Afspraken niet nakomen

Karig management, talent word niet gewaardeerd en kwaliteitsniveau was ronduit k*t

Een lange tijd gewerkt bij Kwantum. Manager die totaal geen verstand had van mensen, gewoon niet wist hoe hij moest communiceren en vooral niet wist hoe hij begrip moest tonen. Mooie stappen kunnen maken binnen het bedrijf, echter nooit het salaris kunnen krijgen om ook daadwerkelijk rond te kunnen komen. Toen dit werd aangegeven was de reactie "dan zoek je toch wat anders". Toen ik dit vervolgens deed werd er gezegd dat ik toch niet weg zou gaan, terwijl het salaris in een andere winkel gemiddeld 500 euro hoger is per maand. Gezellig gewerkt met collega's, die vervolgens overal mee weg kwamen. Zelf 1x te laat in een jaar tijd en de wind van voren krijgen. Vriendjes politiek

Leuke baan voor max een halfjaar

Bij het sollicitatiegesprek doet het bedrijf zich heel mooi voor. Ze beloven tal van dingen die niet waar worden gemaakt. Voor het werk dat je moet doen is het salaris ook veel te laag. Hard werken voor weinig geld en geen enkele collega die bereid is om te helpen, iedereen red alleen zichzelf. Planning is slecht te bereiken en leidinggevende zijn ook slecht te bereiken en/of niet heel behulpzaam.

Pluspunten

Eigen werkbus

Minpunten

Salaris tegenover werkomstandigheden

Kwantum is een een leuk bedrijf maar je hebt weinig doorgroei mogelijkheden.

Prettige werkplek

Ik heb hier iets meer dan 3 jaar gewerkt als bijbaan en heb het altijd goed naar mijn zin gehad. Als bijbaan was het salaris prima. Maar als vaste baan vind ik het salaris aan de lage kant. De werkzaamheden waren leuk en afwisselend. Ik heb bij dit bedrijf veel mogen leren. Daarnaast werd ik elke periode weer enthousiast van de nieuwe collectie interieur accessoires of meubilair! Tijdens de periode dat ik er werkte had ik fijne collega’s en een vriendelijke manager.

Een leuke (bij)baan om mee te beginnen

Je werkzaamheden bij Kwantum kunnen per dag verschillend zijn. Kassa draaien, klanten adviseren bij hun aankoop/verkopen van gordijnen of vloeren en het assortiment aangevuld houden. Je leert hier zowel zelfstandig werken, maar ook hoe je in een team moet werken. Ook leer je hoe je met klanten om moet gaan. Moeilijkste van de functie is de afdeling vloeren, maar tegelijkertijd is dat ook een uitdaging.

Pluspunten

Gezellig team Afwisselend werk

Minpunten

Soms vriendjespolitiek te merken Fysiek zwaar werk met vullen

Leuk bedrijf, maar met lokaal de verkeerde leidinggevenden werd het zeer vervelend. Blij dat ik kon vertrekken!

Mismanagement op hoger niveau, waarbij je alleen hoger op komt via een bruine arm. Jammer. Is niet altijd zo geweest en zeker niet standaard binnen Kwantum. Maar als je in de verkeerde regio (zuiden) woont, dan heb je als de leiding je niet mag een probleem!

Pluspunten

Gezellige collega's

Minpunten

Als bepaalde FM's of SV aanwezig zijn/is, dan lijkt een begrafenis van de Dela een feestje. Jammer, maar nogmaals: geldt zeker niet overal zo!

Ja wat moet je zeggen

Bepaalde mensen verzieken de werksfeer en er is sprake van wat vriendjes politiek, maar daarnaast werken er leuke mensen waarvan vooral bepaalde meer waardering verdienen. De nieuwe contracten bieden geen toekomst. Vanuit de organisatie voelen veel dingen goedkoop aan. Management is matig en voelde niet helemaal betrouwbaar. Rommelige werkomgeving. Klanten zijn overal vervelend.

Pluspunten

Meeste collega's leuk en behulpzaam, bonus feestdagen en zondagen

Minpunten

Matig management en geen toekomst, niet nakomen afspraken

Leuke winkel maar als personeel word je niet gewaardeerd vanuit Kwantum zelf

Er wordt overal waar mogelijk bezuinigd, systemen zijn uit het jaar 0 waardoor je de klant niet optimaal kan helpen want het duurt enorm lang, als iemand voor een hele woning wil bestellen duurt dit ruim 1 uur of langer wat in 10 minuten zou kunnen. Winkel is oud en wordt niks aan gedaan. Kapotte spullen worden niet vernieuwd. Loon is erg laag, minimum van het minimum. Geld voor persooneelsuitjes is er niet. Overwerken wordt niet betaald. Kwantum Nederland zou wat meer waardering richting zijn werknemers moeten tonen, dan zetten mensen zich ook meer in en voel je je gewaardeerd. Daarnaast scheelt automatisering tijd en geld!!! Soms moet je investeren om meer op te kunnen leveren!

Pluspunten

Werk zelf is leuk

Minpunten

Zie omschrijving

BBL Opleiding

Ik heb hier het laatste schooljaar van mijn BBL opleiding eerste verkoper niveau 3 gewerkt en nog een aantal maanden daarna. Helaas wel weinig uren gekregen nadat mijn contract voor school afgelopen was. Maar dit was omdat ik alleen op kassa stond en niet veel advies kon geven.Als je je goed verdiept in de vloer en raam afdeling kan je hier makkelijk aan je uren komen en ik had zelf ook erg leuke collega's.

Pluspunten

15% personeelskorting en flexibele uren

Minpunten

Niet veel uren bij druk schema van kwantum aan huis

Triest management

Het werk zelf is op zich niks mis mee, een beetje standaard winkel werk. Wel moet je lichamelijk goed in orde zijn, want er wordt veel gesjouwd en getild.Mijn ervaring met Kwantum begon positief maar na wisseling van management en supervisor ging het snel achteruit. Er zit geen graantje menselijkheid bij en gaat het uiteindelijk om de verkoopcijfers. Als werknemer ben je ook niet meer dan een nummer. Denk ook maar niet dat enige vorm van kritiek of verbeterpunten worden geaccepteerd. Als je niet in hun plaatje past van eerste verkoopmedewerker dan ben je weinig waard. Management toont geen enkel begrip bij ziekte of andere moeilijkheden. Als er 10 man personeel wegloopt in korte tijd moet Kwantum zichzelf eens flink achter de oren krabben. Verder is het filiaal een puinhoop en moet er flink iets aan het winkelbeeld gedaan worden. Het mag dan een budget winkel zijn, maar dat betekent niet dat het smerig moet zijn. De spinnen hangen aan het plafond.

Pluspunten

Als je hier hebt gewerkt is het dieptepunt al bereikt en kan de volgende baan alleen maar beter zijn

Minpunten

Teveel, het bedrijf moet een overhaul krijgen

Goeie werkomgeving.

Ik heb het er enorm naar mijn zin gehad. Ook toen ik in zwaar weer terecht kwam,kreeg ik volle begrip. Ik ben altijd met plezier naar mijn werk gegaan. Mis ik het? Ja, regelmatig wel ja. :) met je collega's op de werkvloer, de vracht zo snel mogelijk verwerken, klachten afhandelen, de vrijheid die je nog hebt om je eigen te laten zien, jou ideeën zijn altijd welkom.

Pluspunten

Teamwork, openheid, eerlijkheid.

Minpunten

Verplichte dagen met weekeinden, ik zie liever weekendhulpen.

Top

Erg leuk om bij kwantum te werken niks aan op te merken

Slechte werkgever, Slecht salaris.

Slecht Managment. Weten hun personeel niet te behouden. Werkdruk is hoog.. Je bent een nummer meer niet. Dit bedrijf gaat over lijken. Laag salaris. Absolut geen aanrader.

Pluspunten

Minpunten

Alles

Gezellige werksfeer/ Leuke collega`s

Ik heb in het filiaal in Amstelveen gewerkt.De collega`s daar zijn super gezellig en er hangt een hele leuke sfeer. De floormanagers doen hun best om je gemotiveerd te houden en de werkdag positief en leuk te eindigen. Werkzaamheden zijn gevarieerd van dag tot dag, wat het leuk houd. Ik heb mijn tijd daar met mijn collega`s erg leuk ervaren! Er zijn wel enkele nadelen Bijv. Het inwerktraject. Je moet er echt zelf achteraan zitten zodat je officieel een allround medewerker word en ook recht heb op de bonussen, ik heb daar iets langer dan een jaar gewerkt ik deed alles en was dus allround, maar de bonussen kreeg ik niet terwijl ik net zo hard meewerkte als de andere. Doorgroeimogelijkheden zijn er naar mijn weten niet echt. En in mijn tijd werd er heel veel gewisseld met personeel, ze kwamen en gingen ook weer, wat ik persoonlijk ook wel jammer vond. Verder is het gewoon een erg leuk filiaal om te werken, en is de sfeer zeer goed en gezellig.

Pluspunten

Gezellige sfeer, Leuke collega`s

Minpunten

Lang inwerktraject als je er zelf niet achteraan gaat

Redelijk

Het is omdat ik de collega's echt heel erg leuk vond en het werk in zekere zin prima vond maar geen vaste uren en verplicht weekenden draaien en als je vroeg of het ook anders kon dat werd er moeilijk over gedaan. Ze zijn niet flexibel maar verwachten het wel van jou.

Pluspunten

Minpunten

Geen vaste uren/dagen. Zijn niet flexibel.

Mensen ga hier niet solliciteren

Schijnheilige bedrijfscultuur. Personeel die over elkaar nonstop roddelt. Je krijgt te weinig betaald voor het werk wat je dagelijks verricht. Leidinggevende die niet omkijkt naar wat je goed hebt gedaan in plaats daar van ouwhoeren naar bullshit. Doorgroei mogelijkheden zijn er niet en gunnen ze je ook niet.

Minpunten

Kinderachtig bedrijf

Super bedrijf

Heel.veel doorgroei mogelijkheden ga met plezier naar me werk. Ik ben nog steeds blij met kwantum als werkgever

Pluspunten

Dat je door kan groeien

Minpunten

Heb geen min punten

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Kwantum. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

• Kwantum