Reviews over Werk-privébalans bij Kruidvat

Simpel werk voor een prima salaris. Alleen maar meiden, soms wel een beetje vervelend
Pluspunten
Vergoeding voor avond eten
Minpunten
Druk, heel erg druk
Ik heb als verkoopmedewerker bij Kruidvat gewerkt. In het begin was ik ontzettend enthousiast over de functie en het bedrijf. Ik kon niet wachten om te beginnen bij een winkel dat ik zo leuk vond. Ik vond het bovendien geweldig dat er zoveel doorgroeimogelijkheden zijn. Maar al snel viel het helaas hartstikke tegen. In het filiaal waar ik werkte werd er ontzettend veel gerodeld (door de leidinggevenden!) over andere medewerkers. Ik werd letterlijk als een hond door hun behandeld en het was nooit goed genoeg. Ik werd iedere week meer ingeroosterd dan mijn contract uren, het gaat niet om een paar uur maar om het dubbele. Dit was voor mij een probleem omdat ik naast het werken bij Kruidvat nog een studie volg. Hierdoor kan ik dus niet 34 uur p/w komen werken. Als ik vroeg of ik alleen de uren die in mijn contract staan (12 uur) kon doen werd daar moeilijk over gedaan en moest ik gewoon komen. Op mijn vrije dagen werd ik regelmatig al vanaf 07:00 gebeld met de vraag of ik kon komen werken. Als ik niet opnam kon er 10 keer achter elkaar worden gebeld en werd ik aangesproken waarom ik niet bereikbaar was op mijn vrije dag of wanneer ik school had. Ik weet dat alle filialen verschillend zijn maar het filiaal waar ik werkte heeft het beeld van Kruidvat voor mij echt verpest. Ik vermijd nu heel de winkel en het bedrijf nu ik weet wat er achter de schermen speelt. Ik raad daarom werken bij Kruidvat niemand aan.
Pluspunten
Maaltijdvergoeding, leuke klanten, veel doorgroeimogelijkheden
Minpunten
10-uur lang kassa draaien, slecht privé-werk balans, te hoge werkdruk
Gezellige werksfeer, fijne collega's. Geen onmogelijke werkzaamheden, goede begeleiding, mooie doorgroeimogelijkheden, betaalde opleidingen, binnen het bedrijf. Er is bij mij ook niet naar leeftijd gekeken, en er is rekening gehouden met mijn priveomstandigheden. Ik ben zeer tevreden met het werk, en vooral ook met de collega's. Prettige omgang met elkaar.
Pluspunten
Tussentijdse presentjes als blijk van waardering voor je inzet
Doordat het mogelijk was om snel door te groeien en allerlei opleidingen te kunnen volgen, ben ik snel doorgegroeid en gegroeid als persoon binnen Kruidvat.
Pluspunten
Minpunten
Laag salaris
Het loon was goed te doen, maar de leidinggevenden behandelden je zoals er in de tijd van de VOC met slaven werd omgegaan. Je was niets meer voor ze dan een werkende hond. Het werk wat je kreeg was veel te veel om binnen de tijd nauwkeurig te kunnen doen en als je het niet snel of goed genoeg deed kreeg je gelijk gezeur. Daarnaast kreeg je als nieuwe persoon alle rotklusjes voorgeschreven, terwijl degenen die er langer werkten alle makkelijke dingen konden doen. Hetgeen wat ze de kantine noemden was ook niets meer dan een klein aanrechtje met een tafel en een aantal smerige stoelen. Dit alles bij elkaar gebracht in een ruimte van 2 bij 2 meter met verrotte vloeren en muren maakten het een erg onaantrekkelijk plek om je lunch te eten. Daarnaast werd de wc alleen tijdens de kwartaal schoonmaak gepoetst, wat dus maar 1 keer in de 3 maanden is en dat was ook echt te merken. Al met al geen succes en ik zou het flink afraden. Hoe lief ze ook doen tijdens het sollicitatiegesprek, trap er alsjeblieft niet in, dat verandert vanaf de dag dat je er komt in je bedrijfskleding.
Minpunten
Vieze kantine, onvriendelijke omgang van leidinggevenden, ranzige sanitaire voorzieningen, veel te weinig tijd voor taken, geen inwerkprocedure op een nutteloze online cursus na
Afstand hoofdkantoor en winkel is groot. Hier zijn ze wel bezig met verbeteren, maar ze hebben nog een lange weg te gaan. De werk omstandigheden mbt de vrachten zowel actie als gewone vracht zijn alles behalve ergonomisch. Hier worden flink wat ruggen en knieën verpest. Qua opleiding mogelijkheden zijn die hier voldoende. Als je als vulploegmedewerker binnen komt kan je doorgroeien tot filiaalmanager. Als je verder wilt als district manager heb je hier minimaal een HBO voor nodig en deze bieden ze niet aan. Dus als je die zelf in de pocket hebt kan je zelfs district manager worden!
Pluspunten
Makkelijk doorgroeien en veel opleidingen
Minpunten
Slechte werk / privé balans
Ik heb hier een aantal jaar gewerkt en over het algemeen ben ik tevreden. Het management denkt met je mee en houdt rekening met jouw wensen, al kan dit erg verschillen per filiaal. De doorgroeimogelijkheden zijn hier goed en je krijgt dan ook meer betaald. De communicatie is wat minder, je moet vaak ergens achteraan zitten.
Pluspunten
Doorgroeimogelijkheden, salaris
Minpunten
Communicatie, weinig eetgeld
In de 18 jaar dat ik er werk is er een hoop veranderd,Kruidvat is een begrijp wat zich blijft vernieuwen en investeringen blijft doen in personeel,We zijn volop doorgroei mogelijkheden,er kan een mbo diploma gehaald worden en er worden diverse opleidingen aangeboden
Pluspunten
Doorgroei mogelijkheden
Minpunten
Lange dagen, lage vergoeding maaltijd
Mijn eerste bijbaan. De personeelsruimte is gewoon een krukje en een outde stoel in het magazijn, de kluisjes werkte niet goed, je krijgt belachelijk weinig betaald voor de werkstress en gekken van klanten. Het enige wat ok was aan hier werken was een van de managers, maar de andere was kil en beantwoorde mijn vragen nooit goed en klaagde toen ik dan maar wat handigs verzon voor kartonnen dozen. Ooit naar geschreeuwd door een klant, collega met haar in ruzie geweest, en moest toen weer aan het werk en niet eens een vraagje of het wel goed ging. Zwaar sjouwen, geen aandacht voor mijn beperking in overprikkelingsomstandigheden. Werk hier maar gewoon niet, de action is veel beter als bijbaan.
Pluspunten
Medwerkers van mijn leeftijd
Minpunten
belabberde pauzeruimte, kil en onduidelijk management, zeer stressvol
Ik heb een jaartje er gewerkt maar ik werd soms niet ingepland en je mocht blij zijn als je de 3 uur per week kon bereiken. Als je moest werken op een zaterdag kon je makkelijk de 4 uur aantikken maar je wordt maar 1 keer in de maand ingeplant op zaterdag. Maar de sfeer is goed en gezellige collega's.
Minpunten
Weinig salaris en uren
er word heel veel van je verwacht. je krijgt zeer weinig betaald. op je 15e krijg je 3,19 euro. veel tillen met zware dozen. nogsteeds moeten werken terwijl je ziek bent. de baas heeft echt haar lievelingetjes.
Minpunten
zwaar fysiek werk
Wat een rotwijf die filiaalleidster van de gijsbrecht. Zelf ingenomen trut. Alleen maar op haar mobiel bezig en zij gaat wel tig keer per dag roken. Jij mag dat niet.Laat jou hard werken,doet zelf niks,ja buiten in de zon praten zeg maar roddelen. Gaat eerder weg dan wij. Ga hier nooit werken. Onderbetaling,afmatting en als ze je niet mag lig je eruit.
Pluspunten
Minpunten
te veel
Bij kruidvat is het belangrijk dat je in een team kan werken, ook is het belangrijk dat je tempo heb want op de werk vloer kan het af en toe stress vol zijn .De vrachten moeten optijd af omdat we in 1 a 2 ploegen diensten draaien. Ook zo dat het fijner is voor de consument om te winkelen.
Pluspunten
personeelspas, goed salaris, werk sfeer
Minpunten
soms lange werk dagen
Ik heb een toptijd gehad bij Kruidvat. Voor het loon hoef je het niet te doen, minimum jeugdloon zit echt op de ondergrens. Je verveelt je geen enkel moment van de dag, dus de werkdagen vliegen voorbij. Veel gezellige collega's, wat het werken net een stukje leuker maakt.
Pluspunten
Vergoeding avondeten, Leuke collega's, Niet ver van huis
Minpunten
Te weinig tijd op een dag om alle taken vanuit hoofdkantoor te kunnen voldoen, Heel laag loon
vermoeiend werk als je assistent manager bent. Heel vroeg opstaan en heel veel lichamelijk en geestelijk druk. Is het geld zeker niet waard als je geen leuke sfeer in de winkel hebt
Werken bij de kruidvat heeft zn voor en nadelen Wat je vooral moet doen is of kassa of vakkenvullen en vracht vullen Vond het alleen erg jammer dat er vaak geroddeld word of dat ze je als jongere de rotklusjes laten opknappen Er word ook van je verwacht dat je alles heel snel leert en oppikt en snel werkt Verder wel gezellig, werken veel jongeren
Pluspunten
Krijgt geld voor je eten
Minpunten
Staan in mn review
Je ben collegiaal en houd ervan om er voor de mensen te zijn en ze te helpen daar war nodig is. Eigenschappen die je moet hebben : Flexbiele inzetbaar, inzicht hebben en werk zien eventuele motivatie om door te groeien. Het werk is erg leuk maar soms ook wel zwaar vooral vracht dag is pittig en moet je ook echt aanpoten om het af te krijgen maar dat vind ik juist een leuke uitdaging. De sfeer is informeel naar je collega's en formeel naar de klanten en ik vind dat erg fijn. Het is dus ook erg belangrijk dat je wel klantvriendelijk bent en goed om kan gaan met eventuele lastige klanten of stress door drukte en klantvragen. Lijkt dit je wat solliciteer dan via werkenbijkruidvat.nl
Pluspunten
Personeelskorting, sfeer
Minpunten
7 dagen in de week beschikbaar zijn om te werken
Bij kruidvat gaat de tijd snel en qua betaling is het redelijk
Pluspunten
Salaris voor weekendhulp is redelijk
Minpunten
Werksfeer kan beter
Hele leuke gezellige collega´s om mee te werken alleen jammer van het lage uurloon
Pluspunten
vakantiegeld
Minpunten
laag uurloon
Leuk als bijbaan niet als je werkt voor een inkomen, managers krijgen een extra bonus voor de behaalde winst. Werknemers zien daar niks van terug. Salaris is net boven het minimumloon dus zou ik eerder bij een supermarkt solliciteren, daar krijg je tenminste wel normaal betaald
Pluspunten
Gezellige collega’s en sfeer
Minpunten
Heel laag salaris, net boven het minimum voor alle leeftijden, manager krijgt bonus waar werknemer niks van krijgt te zien
Slecht. Ze denken alleen aan de omzet en niet aan de medewerkers. Het is zwaar werk voor weinig geld en geen waardering. Totaal niet goed om je te ontwikkelen omdat ze je vergeleken met andere bedrijven zo slecht behandelen.