Reviews over Doorgroei en promotie bij Kruidvat

Doordat het mogelijk was om snel door te groeien en allerlei opleidingen te kunnen volgen, ben ik snel doorgegroeid en gegroeid als persoon binnen Kruidvat.
Pluspunten
Minpunten
Laag salaris
Ik heb als verkoopmedewerker bij Kruidvat gewerkt. In het begin was ik ontzettend enthousiast over de functie en het bedrijf. Ik kon niet wachten om te beginnen bij een winkel dat ik zo leuk vond. Ik vond het bovendien geweldig dat er zoveel doorgroeimogelijkheden zijn. Maar al snel viel het helaas hartstikke tegen. In het filiaal waar ik werkte werd er ontzettend veel gerodeld (door de leidinggevenden!) over andere medewerkers. Ik werd letterlijk als een hond door hun behandeld en het was nooit goed genoeg. Ik werd iedere week meer ingeroosterd dan mijn contract uren, het gaat niet om een paar uur maar om het dubbele. Dit was voor mij een probleem omdat ik naast het werken bij Kruidvat nog een studie volg. Hierdoor kan ik dus niet 34 uur p/w komen werken. Als ik vroeg of ik alleen de uren die in mijn contract staan (12 uur) kon doen werd daar moeilijk over gedaan en moest ik gewoon komen. Op mijn vrije dagen werd ik regelmatig al vanaf 07:00 gebeld met de vraag of ik kon komen werken. Als ik niet opnam kon er 10 keer achter elkaar worden gebeld en werd ik aangesproken waarom ik niet bereikbaar was op mijn vrije dag of wanneer ik school had. Ik weet dat alle filialen verschillend zijn maar het filiaal waar ik werkte heeft het beeld van Kruidvat voor mij echt verpest. Ik vermijd nu heel de winkel en het bedrijf nu ik weet wat er achter de schermen speelt. Ik raad daarom werken bij Kruidvat niemand aan.
Pluspunten
Maaltijdvergoeding, leuke klanten, veel doorgroeimogelijkheden
Minpunten
10-uur lang kassa draaien, slecht privé-werk balans, te hoge werkdruk
Gezellige werksfeer, fijne collega's. Geen onmogelijke werkzaamheden, goede begeleiding, mooie doorgroeimogelijkheden, betaalde opleidingen, binnen het bedrijf. Er is bij mij ook niet naar leeftijd gekeken, en er is rekening gehouden met mijn priveomstandigheden. Ik ben zeer tevreden met het werk, en vooral ook met de collega's. Prettige omgang met elkaar.
Pluspunten
Tussentijdse presentjes als blijk van waardering voor je inzet
- Erg hoge werk druk- Geen prettige winkel om te werken - onderling gepraat over elkaar (waar ik werkte tenminste) - geen leuke collega’s - duurt heel lang voordat ze je meer gaan leren etc. etc.
Pluspunten
Vergoeding voor avondeten tot een bepaald bedrag
Minpunten
Te veel om op te noemen
Het loon was goed te doen, maar de leidinggevenden behandelden je zoals er in de tijd van de VOC met slaven werd omgegaan. Je was niets meer voor ze dan een werkende hond. Het werk wat je kreeg was veel te veel om binnen de tijd nauwkeurig te kunnen doen en als je het niet snel of goed genoeg deed kreeg je gelijk gezeur. Daarnaast kreeg je als nieuwe persoon alle rotklusjes voorgeschreven, terwijl degenen die er langer werkten alle makkelijke dingen konden doen. Hetgeen wat ze de kantine noemden was ook niets meer dan een klein aanrechtje met een tafel en een aantal smerige stoelen. Dit alles bij elkaar gebracht in een ruimte van 2 bij 2 meter met verrotte vloeren en muren maakten het een erg onaantrekkelijk plek om je lunch te eten. Daarnaast werd de wc alleen tijdens de kwartaal schoonmaak gepoetst, wat dus maar 1 keer in de 3 maanden is en dat was ook echt te merken. Al met al geen succes en ik zou het flink afraden. Hoe lief ze ook doen tijdens het sollicitatiegesprek, trap er alsjeblieft niet in, dat verandert vanaf de dag dat je er komt in je bedrijfskleding.
Minpunten
Vieze kantine, onvriendelijke omgang van leidinggevenden, ranzige sanitaire voorzieningen, veel te weinig tijd voor taken, geen inwerkprocedure op een nutteloze online cursus na
Afstand hoofdkantoor en winkel is groot. Hier zijn ze wel bezig met verbeteren, maar ze hebben nog een lange weg te gaan. De werk omstandigheden mbt de vrachten zowel actie als gewone vracht zijn alles behalve ergonomisch. Hier worden flink wat ruggen en knieën verpest. Qua opleiding mogelijkheden zijn die hier voldoende. Als je als vulploegmedewerker binnen komt kan je doorgroeien tot filiaalmanager. Als je verder wilt als district manager heb je hier minimaal een HBO voor nodig en deze bieden ze niet aan. Dus als je die zelf in de pocket hebt kan je zelfs district manager worden!
Pluspunten
Makkelijk doorgroeien en veel opleidingen
Minpunten
Slechte werk / privé balans
Ik heb hier een aantal jaar gewerkt en over het algemeen ben ik tevreden. Het management denkt met je mee en houdt rekening met jouw wensen, al kan dit erg verschillen per filiaal. De doorgroeimogelijkheden zijn hier goed en je krijgt dan ook meer betaald. De communicatie is wat minder, je moet vaak ergens achteraan zitten.
Pluspunten
Doorgroeimogelijkheden, salaris
Minpunten
Communicatie, weinig eetgeld
In de 18 jaar dat ik er werk is er een hoop veranderd,Kruidvat is een begrijp wat zich blijft vernieuwen en investeringen blijft doen in personeel,We zijn volop doorgroei mogelijkheden,er kan een mbo diploma gehaald worden en er worden diverse opleidingen aangeboden
Pluspunten
Doorgroei mogelijkheden
Minpunten
Lange dagen, lage vergoeding maaltijd
Mijn eerste bijbaan. De personeelsruimte is gewoon een krukje en een outde stoel in het magazijn, de kluisjes werkte niet goed, je krijgt belachelijk weinig betaald voor de werkstress en gekken van klanten. Het enige wat ok was aan hier werken was een van de managers, maar de andere was kil en beantwoorde mijn vragen nooit goed en klaagde toen ik dan maar wat handigs verzon voor kartonnen dozen. Ooit naar geschreeuwd door een klant, collega met haar in ruzie geweest, en moest toen weer aan het werk en niet eens een vraagje of het wel goed ging. Zwaar sjouwen, geen aandacht voor mijn beperking in overprikkelingsomstandigheden. Werk hier maar gewoon niet, de action is veel beter als bijbaan.
Pluspunten
Medwerkers van mijn leeftijd
Minpunten
belabberde pauzeruimte, kil en onduidelijk management, zeer stressvol
Bij kruidvat is het belangrijk dat je in een team kan werken, ook is het belangrijk dat je tempo heb want op de werk vloer kan het af en toe stress vol zijn .De vrachten moeten optijd af omdat we in 1 a 2 ploegen diensten draaien. Ook zo dat het fijner is voor de consument om te winkelen.
Pluspunten
personeelspas, goed salaris, werk sfeer
Minpunten
soms lange werk dagen
Ze hebben het personeel verkracht ze willen dat het personeel konten likt anders kom je er niet tussen en ze zoeken altijd iets om je te ontslaan het een vreselijke coltuur
Pluspunten
Minpunten
Alles
Er wordt niet duidelijk aangegeven wat je goed of fout doet, mijn contract werd uit het niets niet verlengd zonder dat me van te voren verteld was wat ik fout deed/ beter kon doen. Er wordt veel geroddeld op het werk over andere collega's en klanten. Je wordt weinig bedankt en er is weinig interesse voor jou. Er wordt teveel van je verwacht voor wat je ervoor terugkrijgt.
Je ben collegiaal en houd ervan om er voor de mensen te zijn en ze te helpen daar war nodig is. Eigenschappen die je moet hebben : Flexbiele inzetbaar, inzicht hebben en werk zien eventuele motivatie om door te groeien. Het werk is erg leuk maar soms ook wel zwaar vooral vracht dag is pittig en moet je ook echt aanpoten om het af te krijgen maar dat vind ik juist een leuke uitdaging. De sfeer is informeel naar je collega's en formeel naar de klanten en ik vind dat erg fijn. Het is dus ook erg belangrijk dat je wel klantvriendelijk bent en goed om kan gaan met eventuele lastige klanten of stress door drukte en klantvragen. Lijkt dit je wat solliciteer dan via werkenbijkruidvat.nl
Pluspunten
Personeelskorting, sfeer
Minpunten
7 dagen in de week beschikbaar zijn om te werken
Ik vond bij de Kruidvat werken een leuke ervaring, en heb er het een en ander geleerd.
Pluspunten
Manager
Minpunten
Begrip
vreselijk bedrijf en personeel om mee te werken !!!
Mijn contract is niet verlengd vanwege de corona werd mij gezegd. Maar 2 weken voor ik uit dienst kwam werden er 2 nieuwe dames aangenomen. Dan denk ik huh maar er werd gezegd dat er overbezetting was. Nou ik voel mij gediscrimineerd niet voor m'n geloof maar om mijn leeftijd. Ik ben 40 maar werk wel hard.
Alles wordt op de cijfers bekeken: je collie, je snelheid, je kassa skills, aantal voordeelkaarten, hoeveelheid kassakoopjes etc. Je wordt niet beoordeeld als persoon, maar als robot. Als je niet aan de eisen voldoet (ookal werk je er 2 weken) dan wordt je er op afgekapt.
Pluspunten
Geen minimumloon en doorgroeimogelijkheden
Minpunten
Manier van omgang, stress, verwachtingen
Ga je bij een lokale kruitvat werken of bij een in de stad? Dat is het grote verschil in omgang tussen het personeel en het management. Lokaal zijn ze wel eens gezellig en is er wat aanspraak, bij de grotere ben je zo goed als aan je lot overgelaten. Solliciteer je vlak voor Sinterklaas/ kerst? 85% kans dat ze je aannemen en snel ergens plaatsen. Goed achter de kassa? Maak je borst maar nat voor +8 uur STAAN erachter (geweldig voor je lichaam, niet dus). Afwisselend werk? Niet echt, er is nooit genoeg tijd om je fatsoenlijk te trainen. Als je al een trolly krijgt, dan moet het binnen 15min gedaan worden ( 5 lagen op elkaar gestapeld en is vaak een grote ... bende). Kortom prop het maar in de rekken! Let vooral niet op de dikke lagen stof en of het wel in het goeie rek zit bij het juiste kaartje (want daar heb je geen tijd voor). Het is altijd alle hens aan dek als er nieuwe vracht binnen komt, gooien met dingen (waardoor ze vaak breken en gaan lekken) is heel normaal daar. Vraag maar beter niks aan het personeel, want die tijd moeten ze eigenlijk gebruiken om vakken bij te vullen. Dag afgelopen en niet alles af? Direct op je vingers getikt door management. 5 min praten met je collega wordt direct vies aangekeken en uit elkaar getrokken. Dit is nog maar een topje van de ijsberg genaamd Kruidvat. Leuk voor even, maar niet een plek waar ik persoonlijk wil blijven rondhangen. Respect heb ik zeker voor de mensen die daar al jaren werken, erg loyaal en bedreven maar daarmee is ook alles gezegd.
de filliaal waar ik werk is relaxed. niemand is streng. ik ben vulploeg. de dingen die ik moet doen is spiegelen, opruimen en soms kassa. en de collega's zijn matig. sommige roddelen over je. de leidinggevende zijn soms egoistisch. ze denken dat ze wat zijn en dat iriteerd mij het meest. ik raad dit baan niet aan als je een student bent want je verdiend ook weinig. maar het is wel iets beter dan supermarkten.
Ik werd ontslagen toen ik zwanger werd. Wat niet mag natuurlijk. Ik was het verkoop in de drogisterij aan volgen waar ik minimaal drie jaar aan vast zat (. financiël dan ) stopte ik eerder Moeste ik naar rato terug betalen. Maar ontsloegen mij wel in een keer,overbezetting was hun argument, terwijl ze in andere filalalen mensen weer leende door personeel tekort, dus zo corrupt als maar wat hoe ze het spelen. Soms moesten we ook van de filiaal manager alles afmaken na de werktijd maar deze uren werden niet betaald.en dit spelletje ontslaan hebben ze later ook bij een andere collega gedaan ook omdat ze zwanger was. Triest!
Leuke werkomgeving, fijne collega's, veel geleerd.
  1. Job Security & Advancement