Reviews over Doorgroei en promotie bij Kruidvat

Wissen
3,2Doorgroei en promotie

320 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 915 reviews

Gezellige werksfeer en leuke colllegas

Goede werksfeer en een goed salaris !! Geen dag is hetzelfde !Waardering is alleen soms ver te zoeken !Hard werken maar dat is niet erg !Voor de rest echt een super leuke tijd gehad !

Pluspunten

Goed salaris en leuke collega’s en veel doorgroeimogelijkheden.

Minpunten

Echt een hele hoge werkdruk moet je wel tegen kunnen

Stressvol werken, je krijgt er weinig voor terug

Vooral in de drukke maanden rond de feestmaanden is de werkdruk belachelijk hoog. Eerste verkoopmedewerkers/filiaalmanagers totaal overwerkt en hadden allemaal een burnout (gehad) of waren er op weg naartoe. Regelmatig kwam het voor dat wij moesten overwerken tot 23:00u. Als je eerder weg ging werd je met de nek aangekeken.

Pluspunten

Minpunten

Veel stress, te weinig personeel, vervelende cultuur.

Ga hier niet werken, vooral als jongere of student.

Ben hier direct aangenomen vanwege de vakantie. Maar na een week wil ik al weg. Krijg totaal geen uitleg over wat je moet doen. Of hoe de dag eruit ziet etc. Veel onduidelijkheid. Taken zijn ook echt zwaar en super lange dagen (9 uur op een dag en ben nog student). Wordt verwacht van je dat je kwartier eerder op werk bent en je gaat meestal ook 20 minuten later weg. En dat doe je dan gratis, want overuren uitbetaald krijgen oid krijg je geen uitleg over. Leidinggevende niet te bereiken en gaat ook met vakantie waardoor je niet eens je ontslag kan indienen. Gelukkig wel getekend voor proeftijd.Personeel zelf heeft al groepjes gevormd en als buitenstaander kan je niets zeggen. Ook worden alle domme taken aan jou overgelaten. Zoals de troep bezemen en andere k-klusjes. Wanneer jij dus bezig bent en klanten komen naar je toe om dingen te vragen, wat je niet weet want je werkt er pas net, moet je altijd naar andere collega's zoeken die met zn 3en ergens staan te kletsen. Ook geven ze allemaal aan dat ze geen zin hebben en niet met leidinggevende kunnen omgaan. Ook weten ze dat de Albert heijn veel meer betaald, maar concureren daar niet voor. Snap nu alle horrorverhalen over kruidvat en ben blij dat ik snel wegkan als ik de leiding te pakken krijg. Ga hier aub niet werken, niemand vind het leuk. Zelfs het geld is het niet waard.

Minpunten

Lange werkdagen, veel onduidelijkheid, slecht loon, niet leuk

Werken op hoog tempo. Fijne sfeer onder collega's

Fijne werksfeerHoog werktempoDoorgroeimogelijkheden Goed salaris

Stress en druk

Er werd best goed rekening gehouden met de dagen en uren die ik kon werken, maar dat was eigenlijk een van de weinige dingen die ik positief vond bij mijn werk. Vanaf het begin werd ik eigenlijk al niet echt met open armen ontvangen. Ik werd slecht ingewerkt, dus had niet echt goed een idee van hoe ik dingen moest doen of aanpakken. Uiteindelijk heb ik zelf veel moeten uitvinden door trial and error. Het werk zelf was ook erg stressvol, er werd veel van je verwacht. Maar wat voor mij de dealbreaker was dat ik me absoluut niet gewaardeerd voelde. Invallen voor collega’s heb ik een paar keer gedaan in het begin, maar ik kwam er al snel achter dat anderen daar graag misbruik van maakten en niemand mij wilde helpen als het nodig was. Ook was de manager vaak slecht te bereiken als je hulp nodig had met roosterproblemen bijvoorbeeld.

Pluspunten

Personeelskorting, salaris altijd op tijd

Minpunten

Stress, onaardige collega’s, slecht ingewerkt

goede sfeer maar minimumloon

Er is een goede werksfeer (al ligt het wel aan met wie je staat), al zeiken sommige leidinggevenden op iedereen terwijl ze zelf niks doen.Je werkt meestal van 5-8 of 9 als het nog niet af is dus het is makkelijk te combineren met school.Zolang de winkel nog open is krijg je vaak klanten die je vragen waar iets staat en die help je dan.Als je eerder begonnen bent omdat er extra veel vracht geleverd is wat soms het geval was (er wordt dan in de groepsapp gevraagd of er mensen eerder kunnen komen) krijg je geld om eten te halen, dit was v.g.m ongeveer 7/10 euro. Je krijgt minimumloon maar je krijgt wel 3x bonus op feestdagen. Soms waren de avonden stressvol als je met te weinig mensen stond met te veel vracht maar overall viel het echt wel mee.

Pluspunten

goede sfeer, goed te combineren met school

Minpunten

minimumloon

Kruitvat

Vond het vreselijk nooit een vaste leidinggevende . Zwaar werk , alles moet snel gehaast

Pluspunten

Minpunten

Alles.

Goede doorgroeimogelijkheden

Je kunt er veel ervaring opdoen als beginnend leidinggevende. Veel doorgroeimogelijkheden.

Pluspunten

Veel doorgroeimogelijkheden

Super leuke bijbaan

Werken bij kruidvat is echt een aanrader, ook al hoorde ik niet altijd positieve dingen. Als je er zelf eenmaal werkt ben je echt blij. Ik heb op mijn werk veel nieuwe dingen geleerd waar ik profijt van heb. Het leren omgaan met mensen bijvoorbeeld. Het werk is erg gevarieerd de ene keer sta je kassa of vul je schapen op een vul avond. Omdat het zo gevarieerd werk is, verveelt het niet snel. Ik heb veel nieuwe mensen leren kennen en ook echt vrienden gemaakt. Wel is het salaris hoe ouder je wordt vergeleken met andere baantjes laag. Maar als ik dit vergelijk met het plezier heb ik dit er voor over.

Totaal gebrek aan waardering

Vanuit de bedrijfsleiding miste elke vorm van waardering. De feedback vanuit de leidinggevenden beperkte zich louter tot kritiek en de leidinggevenden straalden m.i. geen enkel enthousiasme over hun werk uit. Enkele medewerkers leken een vrij narcistische houding aan te nemen: zij voelden zich duidelijk beter dan enkele van hun collega’s. Al met al is het dus de slechte bedrijfscultuur die maakt dat ik werken bij dit bedrijf ten zeerste afraadt. Het enorm eentonige werk verfraait het werk uiteraard ook niet.

Minpunten

Eentonig werk, erg slechte bedrijfscultuur

Leuk bedrijf

Leuk bedrijf waar ik heel veel heb mogen leren en een hele leuke tijd had

Prima werkgever

Prima werkgever om voor te werken. Hoge werkdruk. Maar wel veel doorgroeimogelijkheden.

Pluspunten

Leuke collega's onder elkaar en andere filialen

Minpunten

Hoge werkdruk

Leuke studentenjob

Mijn takenpakket: aan de kassa staan, uitpakken, promoties labelen en uitpakken.

Pluspunten

Gemakkelijk werk

Minpunten

Vaak heel de dag aan de kassa.

Hard werken met leuke collega's

Geen dag is hetzelfde. Leuke collega's. Vaak leuk contact met klanten. Leuk divers assortiment om mee te werken.

Pluspunten

Divers assortiment. Verschillende werkzaamheden. Flexibele werktijden

Minpunten

Hoge werkdruk. Te kort aan personeel/uren inzet

Slechte Management

Te hoge werkdruk. 9 uur lang staan achter de kassa zonder rouleren. Managers die onder werk/schoonmaaktijd koffie en donuts gaan halen. Je wordt je hele werktijd bespied met de cameras op fouten. Te hoge werkdruk. Je krijgt wel vacantie-geld maar dat is ook het enige positive aan mijn bijna 2 jaar ervaring daar.

Pluspunten

Vakantiegeld

Minpunten

Bijna alles

Ongevoelige disrespectvolle mensen!

Je deelt prive omstandigheden uit vertrouwen en omdat je denkt dat dit belangrijk is om te vertellen. Hiervoor krijg je terug dat je per direct word ontslagen zonder enige begrip en/of gevoel. Ik kan niet anders zeggen dat asociaal word omgegaan met het personeel, met als voorbeeld de areamanager! Die heeft nog veel te leren over mensen, gevoel en begrip tonen! Een leven in zwart-wit bekijken maakt de wereld een stuk kleiner en zet je stil in je ontwikkelingen.

Management en de sfeer zijn niet fijn

De management was alleen maar bezig met hoe de verkoopcijfers te verhogen ipv. naar medewerkers echt te luisteren. Ook werd er door de management weinig tijd aan besteed om te kijken wat echt werkt ipv. maar dingen uit proberen en steeds dingen aan te passen. De inwerkperiode was er niet, je moest maar wat gaan doen en steeds op je collega's moeten wachten zodat zij je vertellen hoe je dingen moet gaan doen, wat vaak tot frustraties leidde van hun kant. Er was veel ontevredenheid onder de medewerkers, maar niemand zei er wat van naar de management. Sommige medewerkers deden maar wat; er was niet een duidelijke uitleg hoe iets gedaan moest worden en daardoor moest je steeds dingen weer goed zetten of verbeteren. Over het rooster gesproken; als zij willen, knippen ze je uren wel door de helft zonder er iets van te zeggen. Je moet maar zelf achteraan gaan en het management smeken om meer uren. Heel de tijd bezig zijn met het rooster en hoe die niet correct is uitgevoerd en hoe steeds issues zijn met je uren. Op de werkvloer moest je steeds de management en leidinggevenden zoeken, want vaak had je sleutels of hun hulp nodig, maar je kon ze nergens vinden. En als je de manager iets vroeg, kreeg je een idee alsof het jouw schuld was dat je het niet wist of kon oplossen (terwijl je dan gewoon blijkbaar niet voldoende voor ingewerkt bent!) Wat je werk ook belemmert; je kan dan niet een klant helpen of iets doen, want het is een chaos en het is er rommelig en niemand weet waar wat is. Ik raad niemand die er geen geduld voor heeft of een beetje zelfrespect heeft om bij deze kruidvat te -

Pluspunten

zelfstandigheid

Minpunten

Onduidelijkheid, Slechte management, Inwerkperiode

Niet leuk

Ze zijn hier heel vaak op zoek naar personeel en nemen iedereen gewoon aan. Je kan de slechtste sollicitatie hebben en nog worden aangenomen. Er worden veel te hoge eisen gesteld voor amper geld, 2 dozen uitpakken/vullen in 1 MINUUT!! Ook zomaar word er uit het niets een uur van iedereens rooster afgehaald omdat er nieuw personeel is?? Dan krijg je ineens pauze terwijl je dat nooit kreeg voor 3 uurtjes werken, en waarom? zodat ze dat van je loon af kunnen trekken natuurlijk. Als ik niet was ontslagen was ik zelf wel weggegaan, de reden was dat ik niet snel genoeg was. Maar tegen het vereiste tempo kan geen mens op, zelfs hunzelf niet. Het waren geen leuke 3 maanden dat ik hier heb gewerkt, ik raad het niemand aan! Ze buiten je gewoon uit. De bedrijfsleidster was ook niet heel vriendelijk!

Pluspunten

Samen werken met collega's

Minpunten

Alles

Continuïteit mist

Aantal jaren met plezier bij Kruidvat gewerkt, het ging met ups en downs, maar het was altijd te doen. Tot het laatste halfjaar dat ik er was, toen begon ik zelf ook in te zien hoe slecht wij als personeel er eigenlijk behandeld werden.Als ze wat in je zagen wouden ze je graag helpen doorgroeien, klinkt als een goed teken, maar achteraf gezien helaas niet zo. Veel verantwoordelijkheden, maar je kreeg er geen cent extra voor.Werkdruk was extreem hoog, kon je dat niet bereiken werd je nogal afgesnauwd en kreeg je het vaak te horen. Vaak ook dreigementen dat je weg moest als je niet snel of goed genoeg was, alhoewel dat alleen bangmakerij bleek te zijn achteraf.Abnormale werktijden, begon je om 7 uur 's ochtends, maar was het eind van de dag niet af? Dan kon je zo tot laat in de avond blijven. Soms werden zelfs die overuren niet uitbetaald en de overuren werden ook nooit uitbetaald als overuren.Management had zijn eigen groepje en de rest van het personeel begon zich steeds meer buitengesloten te voelen.Ik vind het heel jammer hoe het daar is gelopen en vooral dat er achteraf dingen worden gezegd over je die je nooit had verwacht.Mijn tip als je jong bent, laat een winkel als Kruidvat geen gebruik van je maken.

Pluspunten

Avondeten, gezellige collega's

Minpunten

Management, lange werkdagen

Leuke (tijdelijke) werkplek

Kruidvat is een leuke werkplek met veel doorgroeimogelijkheden. Ook zijn er leuke en gezellige collega's en leidinggevenden. Wel is de werkdruk hoog en het loon laag.

Pluspunten

Leuke collega's, doorgroeimogelijkheden

Minpunten

Lange dagen, vroeg beginnen, hoge werkdruk

Zeer slecht

Er werd onterecht salaris van mij teruggehouden, omdat andere collega’s niet serieus aan het werk waren en dat volgens de leidinggevenden ook ten koste van mijn salaris moest gaan, als “consequentie” voor hun gedrag. Er werd verwacht dat alles heel snel werd gedaan en er werd geen rekening gehouden als je ziek was of dagen vrij moest nemen.

Minpunten

Lange werkdagen, geen pauzes, geen uitleg, weinig geduld

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Kruidvat. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk Kruidvat met

• Kruidvat