Reviews voor Verkoper (m/v) bij Kruidvat

Verkoper (m/v)299 reviews

299 reviews gevonden voor de zoekopdracht.Bekijk alle 915 reviews

Gesolliciteerd

Gesolliciteerd voor dit bedrijf. Ben benieuwd naar wat dit bedrijf mij te bieden heeft.

Stressvol werken, je krijgt er weinig voor terug

Vooral in de drukke maanden rond de feestmaanden is de werkdruk belachelijk hoog. Eerste verkoopmedewerkers/filiaalmanagers totaal overwerkt en hadden allemaal een burnout (gehad) of waren er op weg naartoe. Regelmatig kwam het voor dat wij moesten overwerken tot 23:00u. Als je eerder weg ging werd je met de nek aangekeken.

Pluspunten

Minpunten

Veel stress, te weinig personeel, vervelende cultuur.

Ga hier niet werken, vooral als jongere of student.

Ben hier direct aangenomen vanwege de vakantie. Maar na een week wil ik al weg. Krijg totaal geen uitleg over wat je moet doen. Of hoe de dag eruit ziet etc. Veel onduidelijkheid. Taken zijn ook echt zwaar en super lange dagen (9 uur op een dag en ben nog student). Wordt verwacht van je dat je kwartier eerder op werk bent en je gaat meestal ook 20 minuten later weg. En dat doe je dan gratis, want overuren uitbetaald krijgen oid krijg je geen uitleg over. Leidinggevende niet te bereiken en gaat ook met vakantie waardoor je niet eens je ontslag kan indienen. Gelukkig wel getekend voor proeftijd.Personeel zelf heeft al groepjes gevormd en als buitenstaander kan je niets zeggen. Ook worden alle domme taken aan jou overgelaten. Zoals de troep bezemen en andere k-klusjes. Wanneer jij dus bezig bent en klanten komen naar je toe om dingen te vragen, wat je niet weet want je werkt er pas net, moet je altijd naar andere collega's zoeken die met zn 3en ergens staan te kletsen. Ook geven ze allemaal aan dat ze geen zin hebben en niet met leidinggevende kunnen omgaan. Ook weten ze dat de Albert heijn veel meer betaald, maar concureren daar niet voor. Snap nu alle horrorverhalen over kruidvat en ben blij dat ik snel wegkan als ik de leiding te pakken krijg. Ga hier aub niet werken, niemand vind het leuk. Zelfs het geld is het niet waard.

Minpunten

Lange werkdagen, veel onduidelijkheid, slecht loon, niet leuk

Het motto was niet lullen maar vullen.

Sfeer kennen ze niet. Collegialiteit kennen ze ook niet. Als je niet doet wat hun zeggen, wordt je er zonder pardon uitgewerkt.

Pluspunten

Minpunten

Heel veel werkdruk. Onmenselijk

Slecht

Onderbetaald met een te hoge werkdruk manager die uren op de wc zitten… en toevallig altijd wanneer het druk is

Stress en druk

Er werd best goed rekening gehouden met de dagen en uren die ik kon werken, maar dat was eigenlijk een van de weinige dingen die ik positief vond bij mijn werk. Vanaf het begin werd ik eigenlijk al niet echt met open armen ontvangen. Ik werd slecht ingewerkt, dus had niet echt goed een idee van hoe ik dingen moest doen of aanpakken. Uiteindelijk heb ik zelf veel moeten uitvinden door trial and error. Het werk zelf was ook erg stressvol, er werd veel van je verwacht. Maar wat voor mij de dealbreaker was dat ik me absoluut niet gewaardeerd voelde. Invallen voor collega’s heb ik een paar keer gedaan in het begin, maar ik kwam er al snel achter dat anderen daar graag misbruik van maakten en niemand mij wilde helpen als het nodig was. Ook was de manager vaak slecht te bereiken als je hulp nodig had met roosterproblemen bijvoorbeeld.

Pluspunten

Personeelskorting, salaris altijd op tijd

Minpunten

Stress, onaardige collega’s, slecht ingewerkt

Te laag salaris voor veel werk

Je wordt niet behandelt als mens daar. Heel laag salaris voor veel werk die je moet doen. Geen lunch, veek werk, korte pauze...

Minpunten

Soms moet je blijven nadat je je werkuren hebt gedaan zonder betaald te krijgen.

Leuke werkgever voor weekendhulp maar meer niet

Leuk om kennis op te doen, maar niet fulltime. Slechte arbeidsvoorwaarden, zeker voor parttime werkers. Lange dagen, weinig salaris.

Kruitvat

Vond het vreselijk nooit een vaste leidinggevende . Zwaar werk , alles moet snel gehaast

Pluspunten

Minpunten

Alles.

Weinig betaald voor het werk wat je doet

Er is veel druk vanuit management en krijgt weinig betaald

Gezellig maar hard werken

Het werken bij de Kruidvat is goed te doen als je een leuk team hebt

leuke collega’s, leuke sfeer maar word wel veel geroddeld over elkaar

Ik heb 3 maanden bij de kruidvat gewerkt, ben er weggegaan omdat je gewoon heel laag betaald krijgt. als 16 jarige kreeg ik 3,83 per uur, en ik werkte ongeveer 6 uur in de week. als je je loon kreeg was het dan meestal rond de 100 euro, wat gewoon heel weinig is voor wat je doet. je kan bij de kruidvat vooral verwachten dat je moet vullen, spiegelen of achter de kassa moet staan. In het weekend kan je verwachten dat je moet prijzen, dus alle kv stickers op actie artikelen plakken in het magazijn. De sfeer was wel heel goed meestal, veel gelachen. wel vaak gezeik gehad met de manager, die werd snel boos op kleine dingen.

Erg naar mijn zin gehad

Alleen wel heel erg jammer hoe het aan het einde is gelopen.

Super leuke bijbaan

Werken bij kruidvat is echt een aanrader, ook al hoorde ik niet altijd positieve dingen. Als je er zelf eenmaal werkt ben je echt blij. Ik heb op mijn werk veel nieuwe dingen geleerd waar ik profijt van heb. Het leren omgaan met mensen bijvoorbeeld. Het werk is erg gevarieerd de ene keer sta je kassa of vul je schapen op een vul avond. Omdat het zo gevarieerd werk is, verveelt het niet snel. Ik heb veel nieuwe mensen leren kennen en ook echt vrienden gemaakt. Wel is het salaris hoe ouder je wordt vergeleken met andere baantjes laag. Maar als ik dit vergelijk met het plezier heb ik dit er voor over.

weinig werkdruk

het verschilt per filiaal en wat voor team je hebt. ik heb het ervan als een fijn begripvol team, maar als je een klein filiaal hebt is het soms wel lastig om vervanging te regelen en roddels gaan snel rond. maar t "management" is soepel en begripvol zolang je op tijd dingen doorgeeft.

Pluspunten

eetvergoeding

Totaal gebrek aan waardering

Vanuit de bedrijfsleiding miste elke vorm van waardering. De feedback vanuit de leidinggevenden beperkte zich louter tot kritiek en de leidinggevenden straalden m.i. geen enkel enthousiasme over hun werk uit. Enkele medewerkers leken een vrij narcistische houding aan te nemen: zij voelden zich duidelijk beter dan enkele van hun collega’s. Al met al is het dus de slechte bedrijfscultuur die maakt dat ik werken bij dit bedrijf ten zeerste afraadt. Het enorm eentonige werk verfraait het werk uiteraard ook niet.

Minpunten

Eentonig werk, erg slechte bedrijfscultuur

Weinig waardering

Als je een kinderwens hebt ben je niet welkom. Willen vooral jonge meiden/jongens zonder intentie om te trouwen/kinderen te krijgen

Gezellige werkomgeving

Leuk werk, leuke collega’s, informeel, gezellig en goede sfeer

Slechte Management

Te hoge werkdruk. 9 uur lang staan achter de kassa zonder rouleren. Managers die onder werk/schoonmaaktijd koffie en donuts gaan halen. Je wordt je hele werktijd bespied met de cameras op fouten. Te hoge werkdruk. Je krijgt wel vacantie-geld maar dat is ook het enige positive aan mijn bijna 2 jaar ervaring daar.

Pluspunten

Vakantiegeld

Minpunten

Bijna alles

Hard werken voor een mager loontje

Kinderen worden hier uitgebuit en moeten kapot hard werken, maar aan het einde van de maand is je loon net aan 100 euro. De collega's zeuren onderling allemaal over het werk en de slechte omstandigheden. Kortom: begin er niet aan.

Pluspunten

Het kerstpakket en je krijgt makkelijk vrij

Minpunten

weinig betaald krijgen en er hard voor moeten werken

Continuïteit mist

Aantal jaren met plezier bij Kruidvat gewerkt, het ging met ups en downs, maar het was altijd te doen. Tot het laatste halfjaar dat ik er was, toen begon ik zelf ook in te zien hoe slecht wij als personeel er eigenlijk behandeld werden.Als ze wat in je zagen wouden ze je graag helpen doorgroeien, klinkt als een goed teken, maar achteraf gezien helaas niet zo. Veel verantwoordelijkheden, maar je kreeg er geen cent extra voor.Werkdruk was extreem hoog, kon je dat niet bereiken werd je nogal afgesnauwd en kreeg je het vaak te horen. Vaak ook dreigementen dat je weg moest als je niet snel of goed genoeg was, alhoewel dat alleen bangmakerij bleek te zijn achteraf.Abnormale werktijden, begon je om 7 uur 's ochtends, maar was het eind van de dag niet af? Dan kon je zo tot laat in de avond blijven. Soms werden zelfs die overuren niet uitbetaald en de overuren werden ook nooit uitbetaald als overuren.Management had zijn eigen groepje en de rest van het personeel begon zich steeds meer buitengesloten te voelen.Ik vind het heel jammer hoe het daar is gelopen en vooral dat er achteraf dingen worden gezegd over je die je nooit had verwacht.Mijn tip als je jong bent, laat een winkel als Kruidvat geen gebruik van je maken.

Pluspunten

Avondeten, gezellige collega's

Minpunten

Management, lange werkdagen

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Kruidvat. Onze community staat klaar om te antwoorden.Stel een vraag

Vergelijk Kruidvat met

• Kruidvat