Reviews voor Verkoper (m/v) bij Kruidvat

Simpel werk voor een prima salaris. Alleen maar meiden, soms wel een beetje vervelend
Pluspunten
Vergoeding voor avond eten
Minpunten
Druk, heel erg druk
Bij de filialen van Kruidvat waar ik gewerkt heb, zijn vrijwel altijd hechte teams en is de verdeling erg duidelijk. De communicatie is erg goed en je collega's hebben het beste met je voor. Dit gaat dan wel over je directe collega's met de mensen van hogere hand is het contact een stuk lastiger en is er niet altijd evenveel begrip. Als je het leuk vind om een veelzijdige baan te hebben (kassa, vullen, klantcontact, verdeling inzetten), dan is Kruidvat zeker iets voor jou.
Pluspunten
Eetgeld wanneer je de middag en avond werkt.
Ik heb als verkoopmedewerker bij Kruidvat gewerkt. In het begin was ik ontzettend enthousiast over de functie en het bedrijf. Ik kon niet wachten om te beginnen bij een winkel dat ik zo leuk vond. Ik vond het bovendien geweldig dat er zoveel doorgroeimogelijkheden zijn. Maar al snel viel het helaas hartstikke tegen. In het filiaal waar ik werkte werd er ontzettend veel gerodeld (door de leidinggevenden!) over andere medewerkers. Ik werd letterlijk als een hond door hun behandeld en het was nooit goed genoeg. Ik werd iedere week meer ingeroosterd dan mijn contract uren, het gaat niet om een paar uur maar om het dubbele. Dit was voor mij een probleem omdat ik naast het werken bij Kruidvat nog een studie volg. Hierdoor kan ik dus niet 34 uur p/w komen werken. Als ik vroeg of ik alleen de uren die in mijn contract staan (12 uur) kon doen werd daar moeilijk over gedaan en moest ik gewoon komen. Op mijn vrije dagen werd ik regelmatig al vanaf 07:00 gebeld met de vraag of ik kon komen werken. Als ik niet opnam kon er 10 keer achter elkaar worden gebeld en werd ik aangesproken waarom ik niet bereikbaar was op mijn vrije dag of wanneer ik school had. Ik weet dat alle filialen verschillend zijn maar het filiaal waar ik werkte heeft het beeld van Kruidvat voor mij echt verpest. Ik vermijd nu heel de winkel en het bedrijf nu ik weet wat er achter de schermen speelt. Ik raad daarom werken bij Kruidvat niemand aan.
Pluspunten
Maaltijdvergoeding, leuke klanten, veel doorgroeimogelijkheden
Minpunten
10-uur lang kassa draaien, slecht privé-werk balans, te hoge werkdruk
Gezellige werksfeer, fijne collega's. Geen onmogelijke werkzaamheden, goede begeleiding, mooie doorgroeimogelijkheden, betaalde opleidingen, binnen het bedrijf. Er is bij mij ook niet naar leeftijd gekeken, en er is rekening gehouden met mijn priveomstandigheden. Ik ben zeer tevreden met het werk, en vooral ook met de collega's. Prettige omgang met elkaar.
Pluspunten
Tussentijdse presentjes als blijk van waardering voor je inzet
Doordat het mogelijk was om snel door te groeien en allerlei opleidingen te kunnen volgen, ben ik snel doorgegroeid en gegroeid als persoon binnen Kruidvat.
Pluspunten
Minpunten
Laag salaris
Het was echt zweten en nog had je het gevoel dat je niet genoeg gaf en nog harder moest werken. terwijl de manager sjokkend door de winkel liep.Collega's waren super fijn en de assistent teamleider kon ik me ei ook wel kwijt. het was een leuk werk plek ik zou er nog wel is willen werken maar niet meer onder die manager.
Pluspunten
Goeie arbeidsvoorwaarde, Gezellige klanten
Minpunten
Hoge werk druk
Het loon was goed te doen, maar de leidinggevenden behandelden je zoals er in de tijd van de VOC met slaven werd omgegaan. Je was niets meer voor ze dan een werkende hond. Het werk wat je kreeg was veel te veel om binnen de tijd nauwkeurig te kunnen doen en als je het niet snel of goed genoeg deed kreeg je gelijk gezeur. Daarnaast kreeg je als nieuwe persoon alle rotklusjes voorgeschreven, terwijl degenen die er langer werkten alle makkelijke dingen konden doen. Hetgeen wat ze de kantine noemden was ook niets meer dan een klein aanrechtje met een tafel en een aantal smerige stoelen. Dit alles bij elkaar gebracht in een ruimte van 2 bij 2 meter met verrotte vloeren en muren maakten het een erg onaantrekkelijk plek om je lunch te eten. Daarnaast werd de wc alleen tijdens de kwartaal schoonmaak gepoetst, wat dus maar 1 keer in de 3 maanden is en dat was ook echt te merken. Al met al geen succes en ik zou het flink afraden. Hoe lief ze ook doen tijdens het sollicitatiegesprek, trap er alsjeblieft niet in, dat verandert vanaf de dag dat je er komt in je bedrijfskleding.
Minpunten
Vieze kantine, onvriendelijke omgang van leidinggevenden, ranzige sanitaire voorzieningen, veel te weinig tijd voor taken, geen inwerkprocedure op een nutteloze online cursus na
Verkoopmedewerker bij Kruidvat betekent dat jij alles doet - kassa's, schappen vullen en ook de winkel zelf schoon houden - dweilen en stofzuigeren. Roster was redelijk makkelijk te passen zolang als je goed vantevoren vakantie en vrije dagen meld. Maaltijdvergoeding (€8~) bij sommige ploegen.
Minpunten
Ik heb hier een aantal jaar gewerkt en over het algemeen ben ik tevreden. Het management denkt met je mee en houdt rekening met jouw wensen, al kan dit erg verschillen per filiaal. De doorgroeimogelijkheden zijn hier goed en je krijgt dan ook meer betaald. De communicatie is wat minder, je moet vaak ergens achteraan zitten.
Pluspunten
Doorgroeimogelijkheden, salaris
Minpunten
Communicatie, weinig eetgeld
Bij kruidvat is het belangrijk dat je in een team kan werken, ook is het belangrijk dat je tempo heb want op de werk vloer kan het af en toe stress vol zijn .De vrachten moeten optijd af omdat we in 1 a 2 ploegen diensten draaien. Ook zo dat het fijner is voor de consument om te winkelen.
Pluspunten
personeelspas, goed salaris, werk sfeer
Minpunten
soms lange werk dagen
Ik heb een toptijd gehad bij Kruidvat. Voor het loon hoef je het niet te doen, minimum jeugdloon zit echt op de ondergrens. Je verveelt je geen enkel moment van de dag, dus de werkdagen vliegen voorbij. Veel gezellige collega's, wat het werken net een stukje leuker maakt.
Pluspunten
Vergoeding avondeten, Leuke collega's, Niet ver van huis
Minpunten
Te weinig tijd op een dag om alle taken vanuit hoofdkantoor te kunnen voldoen, Heel laag loon
Je ben collegiaal en houd ervan om er voor de mensen te zijn en ze te helpen daar war nodig is. Eigenschappen die je moet hebben : Flexbiele inzetbaar, inzicht hebben en werk zien eventuele motivatie om door te groeien. Het werk is erg leuk maar soms ook wel zwaar vooral vracht dag is pittig en moet je ook echt aanpoten om het af te krijgen maar dat vind ik juist een leuke uitdaging. De sfeer is informeel naar je collega's en formeel naar de klanten en ik vind dat erg fijn. Het is dus ook erg belangrijk dat je wel klantvriendelijk bent en goed om kan gaan met eventuele lastige klanten of stress door drukte en klantvragen. Lijkt dit je wat solliciteer dan via werkenbijkruidvat.nl
Pluspunten
Personeelskorting, sfeer
Minpunten
7 dagen in de week beschikbaar zijn om te werken
Ik vond bij de Kruidvat werken een leuke ervaring, en heb er het een en ander geleerd.
Pluspunten
Manager
Minpunten
Begrip
afgelopen twee jaar met plezier gewerkt. Werkdruk best wel hoog.
Werken bij Kruidvat is verschillend bij filiaal, maar vaak erg leuke mensen. Je kan leuk praten met ze, tijdens of buiten het werk. Een bijkomend nadeel is dat Kruidvat zelf soms erg onmenselijk kan zijn qua deadlines. Zonder een leuk team word het erg lastig om dit werk vol te houden. (Zelf bof ik erg)
Slecht. Ze denken alleen aan de omzet en niet aan de medewerkers. Het is zwaar werk voor weinig geld en geen waardering. Totaal niet goed om je te ontwikkelen omdat ze je vergeleken met andere bedrijven zo slecht behandelen.
Vreselijk, collega's die zo oud waren dat ze bijna om konden vallen.
Minpunten
WEINIG SALARIS
Goede plek, leuke collegas. Goed team verband. Werk verschilt per dag. De pauzes zijn goed verdeeld over de dag.
Mijn contract is niet verlengd vanwege de corona werd mij gezegd. Maar 2 weken voor ik uit dienst kwam werden er 2 nieuwe dames aangenomen. Dan denk ik huh maar er werd gezegd dat er overbezetting was. Nou ik voel mij gediscrimineerd niet voor m'n geloof maar om mijn leeftijd. Ik ben 40 maar werk wel hard.
Zou het niemand aanraden hier te gaan werken, er wordt teveel van je verwacht en je krijgt er weinig voor terug
Werkdruk ontzettend hoog!! Staan nog net niet met de stopwatch naast je!!!