Simpel werk voor een prima salaris. Alleen maar meiden, soms wel een beetje vervelend
Pluspunten
Vergoeding voor avond eten
Minpunten
Druk, heel erg druk
Verschrikkelijke winkelmanagers. Wordt om elk klein dingetje chagrijnig. Pak je je taak niet binnen een paar dagen perfect op? Dan krijg je direct te horen dat je contract niet verlengd wordt. Een manager zou dan met jou in gesprek moeten gaan en jou vragen wat je nog lastig vind en of je nog eventuele hulp nodig hebt. Maar hier wordt je er direct uitgeschopt. Winkel is ook een chaos. De managers trekken ook bepaalde medewerkers voor waardoor anderen geen kans maken op doorgroeien etc. Ook roddelen ze over hun eigen werknemers. Ze maken ook zelf een rooster zonder naar jouw wensen te luisteren. Kortom: niet hier werken!! (Kruidvat Almere Stad Stationsstraat)
Pluspunten
dat ik daar nu weg ben
Minpunten
winkelmanagers, pauzes, rooster
Superbe expériences au sein de cette entreprise, une ambiance de cohésion avec les meme objectif et un dynamisme
Hoge werkdrukVriendjes politiekGeen waarderingLage uurloonHet gaat alleen om de verkoopcijfersContract niet verlengd zonder een echte reden maar op zeker wel vanwege mijn leeftijd oud (te duur )
Pluspunten
Paar aardige collegas
Minpunten
Vriendjes politiek, geen waardering, hogewerkdruk
Je wordt compleet uitgebuit en ondergewaardeerd loon is veel te laag werkdruk veel te hoog was einde dienst alsnog een half uur door staan werken omdat er niet afgelost werd.
Pluspunten
Minpunten
Hoge werkdruk
Als je goed bij de leidinggevende zit dan kan je heel ver komen anders krijg je het heel moeilijk
Ik zou het niet aanraden. Slechte voorwaarden. Weinig tijd en aandacht voor de klant. Alles moet snel snel.
Uitsloverij, wat je terug krijgt is 0.. mijn beoordeeling was alles op onvoldoende behalve representatief op voldoende, ik was er niet mee eens en zei waarom krijg ik dan een contract verlenging daarop zei mijn FM als antwoord ik draai een brief uit, als je dit ondertekend ga je uit dienst. Slaat dus nergens op.
Pluspunten
Minpunten
Dubbele standaart
Bij de filialen van Kruidvat waar ik gewerkt heb, zijn vrijwel altijd hechte teams en is de verdeling erg duidelijk. De communicatie is erg goed en je collega's hebben het beste met je voor. Dit gaat dan wel over je directe collega's met de mensen van hogere hand is het contact een stuk lastiger en is er niet altijd evenveel begrip. Als je het leuk vind om een veelzijdige baan te hebben (kassa, vullen, klantcontact, verdeling inzetten), dan is Kruidvat zeker iets voor jou.
Pluspunten
Eetgeld wanneer je de middag en avond werkt.
Ik heb als verkoopmedewerker bij Kruidvat gewerkt. In het begin was ik ontzettend enthousiast over de functie en het bedrijf. Ik kon niet wachten om te beginnen bij een winkel dat ik zo leuk vond. Ik vond het bovendien geweldig dat er zoveel doorgroeimogelijkheden zijn. Maar al snel viel het helaas hartstikke tegen. In het filiaal waar ik werkte werd er ontzettend veel gerodeld (door de leidinggevenden!) over andere medewerkers. Ik werd letterlijk als een hond door hun behandeld en het was nooit goed genoeg. Ik werd iedere week meer ingeroosterd dan mijn contract uren, het gaat niet om een paar uur maar om het dubbele. Dit was voor mij een probleem omdat ik naast het werken bij Kruidvat nog een studie volg. Hierdoor kan ik dus niet 34 uur p/w komen werken. Als ik vroeg of ik alleen de uren die in mijn contract staan (12 uur) kon doen werd daar moeilijk over gedaan en moest ik gewoon komen. Op mijn vrije dagen werd ik regelmatig al vanaf 07:00 gebeld met de vraag of ik kon komen werken. Als ik niet opnam kon er 10 keer achter elkaar worden gebeld en werd ik aangesproken waarom ik niet bereikbaar was op mijn vrije dag of wanneer ik school had. Ik weet dat alle filialen verschillend zijn maar het filiaal waar ik werkte heeft het beeld van Kruidvat voor mij echt verpest. Ik vermijd nu heel de winkel en het bedrijf nu ik weet wat er achter de schermen speelt. Ik raad daarom werken bij Kruidvat niemand aan.
Pluspunten
Maaltijdvergoeding, leuke klanten, veel doorgroeimogelijkheden
Minpunten
10-uur lang kassa draaien, slecht privé-werk balans, te hoge werkdruk
Gezellige werksfeer, fijne collega's. Geen onmogelijke werkzaamheden, goede begeleiding, mooie doorgroeimogelijkheden, betaalde opleidingen, binnen het bedrijf. Er is bij mij ook niet naar leeftijd gekeken, en er is rekening gehouden met mijn priveomstandigheden. Ik ben zeer tevreden met het werk, en vooral ook met de collega's. Prettige omgang met elkaar.
Pluspunten
Tussentijdse presentjes als blijk van waardering voor je inzet
Ben blij dat ik er niet meer werk, je wordt er gewoon als vod behandeld omdat ze enkel aan omzet denken en dat ten koste van hun personeel. Je moet alles super vlug doen want je wordt getimed. Ik deed alles zo snel mogelijk, dat was niet goed genoeg maar ik was dan wel goed genoeg om opgeroepen te worden op dagen dat ik normaal niet moest werken.. Filiaalmanager is ook helemaal niet vriendelijk en geeft graag commentaar terwijl ze zelf veel fouten maakt. Kassasysteem trekt op niet veel, acties/kortingen worden vaak niet meegeteld waardoor klanten boos terugkeren en er altijd iemand moet komen om het in orde te brengen. Ik vind het ook niet verantwoord dat degene die aan de kassa staat moet springen als het alarm afgaat terwijl diegene druk bezig is met klanten bedienen en mandjes afkuisen. En als je dan een paar keer iemand roept om bij te springen aan de kassa dan word je vaak afgesnauwt dat je maar sneller moet werken want ze hebben ook nog ander werk te doen. Maar vanaf dat er 3 mensen aan de kassa staan moet je wel iemand bijroepen of anders zijn ze boos als de rij te lang is. Logica is er niet echt, je moet een soort robot spelen en zien dat je ook niet te vriendelijk tegen de klant doet want dat is ook weer een probleem. Klant is er geen koning en mag zo weinig mogelijk tijd in beslag nemen.
Hooge werkdruk, waardoor er niet altijd wordt gekeken naar de menselijke kant van de medewerkers. Je bent maar een nummertje.
Minpunten
werkdruk
Doordat het mogelijk was om snel door te groeien en allerlei opleidingen te kunnen volgen, ben ik snel doorgegroeid en gegroeid als persoon binnen Kruidvat.
Pluspunten
Minpunten
Laag salaris
Het is daar echt niet te werken man geen aanrader!
Pluspunten
Slecht
Minpunten
Slecht inkomen, slechte taken, slechte communicatie
Het was echt zweten en nog had je het gevoel dat je niet genoeg gaf en nog harder moest werken. terwijl de manager sjokkend door de winkel liep.Collega's waren super fijn en de assistent teamleider kon ik me ei ook wel kwijt. het was een leuk werk plek ik zou er nog wel is willen werken maar niet meer onder die manager.
Pluspunten
Goeie arbeidsvoorwaarde, Gezellige klanten
Minpunten
Hoge werk druk
- Erg hoge werk druk- Geen prettige winkel om te werken - onderling gepraat over elkaar (waar ik werkte tenminste) - geen leuke collega’s - duurt heel lang voordat ze je meer gaan leren etc. etc.
Pluspunten
Vergoeding voor avondeten tot een bepaald bedrag
Minpunten
Te veel om op te noemen
Geen fijn beleid, slecht ingewerkt. Wel aardige collega's.
Pluspunten
Niets
Minpunten
Zwaar werk
Het loon was goed te doen, maar de leidinggevenden behandelden je zoals er in de tijd van de VOC met slaven werd omgegaan. Je was niets meer voor ze dan een werkende hond. Het werk wat je kreeg was veel te veel om binnen de tijd nauwkeurig te kunnen doen en als je het niet snel of goed genoeg deed kreeg je gelijk gezeur. Daarnaast kreeg je als nieuwe persoon alle rotklusjes voorgeschreven, terwijl degenen die er langer werkten alle makkelijke dingen konden doen. Hetgeen wat ze de kantine noemden was ook niets meer dan een klein aanrechtje met een tafel en een aantal smerige stoelen. Dit alles bij elkaar gebracht in een ruimte van 2 bij 2 meter met verrotte vloeren en muren maakten het een erg onaantrekkelijk plek om je lunch te eten. Daarnaast werd de wc alleen tijdens de kwartaal schoonmaak gepoetst, wat dus maar 1 keer in de 3 maanden is en dat was ook echt te merken. Al met al geen succes en ik zou het flink afraden. Hoe lief ze ook doen tijdens het sollicitatiegesprek, trap er alsjeblieft niet in, dat verandert vanaf de dag dat je er komt in je bedrijfskleding.
Minpunten
Vieze kantine, onvriendelijke omgang van leidinggevenden, ranzige sanitaire voorzieningen, veel te weinig tijd voor taken, geen inwerkprocedure op een nutteloze online cursus na
Afstand hoofdkantoor en winkel is groot. Hier zijn ze wel bezig met verbeteren, maar ze hebben nog een lange weg te gaan. De werk omstandigheden mbt de vrachten zowel actie als gewone vracht zijn alles behalve ergonomisch. Hier worden flink wat ruggen en knieën verpest. Qua opleiding mogelijkheden zijn die hier voldoende. Als je als vulploegmedewerker binnen komt kan je doorgroeien tot filiaalmanager. Als je verder wilt als district manager heb je hier minimaal een HBO voor nodig en deze bieden ze niet aan. Dus als je die zelf in de pocket hebt kan je zelfs district manager worden!
Pluspunten
Makkelijk doorgroeien en veel opleidingen
Minpunten
Slechte werk / privé balans
Verkoopmedewerker bij Kruidvat betekent dat jij alles doet - kassa's, schappen vullen en ook de winkel zelf schoon houden - dweilen en stofzuigeren. Roster was redelijk makkelijk te passen zolang als je goed vantevoren vakantie en vrije dagen meld. Maaltijdvergoeding (€8~) bij sommige ploegen.